FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Hacer with Expressions of Time
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
Capítulo Uno: Primer paso
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Los interrogativos.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a. Birthday b. 15 th Birthday.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
Hace + Time Expressions
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Chapter 5 Lessons & Materials
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

FESTEJEMOS eventos importantes en la vida

Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a. Birthday b. 15 th Birthday Pre-Assessment of Today’s Lesson: ¿Cómo se dice…en español? a.Wedding b. Baptism c. Birth CALENDARIO  ¿Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué tiempo hace?

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, students should be able to: YO PUEDO… Identify important milestones in a person’s life. Ask and Answer questions about my milestones & others’ milestones. Talk about my milestones & others’ milestones. Evaluate self and peers ability to use the learned vocabulary structures to communicate basic information about important life events.

Hoy En Clase Hazlo Ahora Important Milestones Vocabulary Introduction Comprehension Check Game “Jenga” Game Self / Peer Evaluation La Tarea (Homework): Practice Vocabulary Worksheet Begin studying vocabulary using Quizlet Optional Enrichment: Bringing Spanish into Your Home

İEstoy Celebrando! (The Day You Were Born) El cumpleaños El nacimiento La quinceañera Desafío/Challenge: Con un/a compañero/a, answer the following questions in complete Spanish sentences. ¿Cuándo naciste tú? -Yo nací el____de_____del___. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuándo será tu quinceañera?

İEstoy Celebrando! (Your Firsts) Se me cayó el primer diente. Di mis primeros pasos. Mi primer corte de pelo Desafío/Challenge: Con un/a compañero/a, figure out which word in the phrases to the left (a la izquierda) means FIRST. How would you say… a.First Day of School b.First Friend (that’s a girl) c.First Locker

İEstoy Celebrando! (Religious Events) El bautizo La comunión La confirmación Desafío/Challenge: Con un/a compañero/a, take turns asking one another if you celebrate the following religious milestones. Use present tense conjugated forms of the verb CELEBRAR to form your question and response. *In order to ask the question to your friend use the ___form of the verb CELEBRAR. Verb ending will be _____. *In order to talk about yourself use the ____ form of the verb CELEBRAR. Verb ending will be _____.

İEstoy Celebrando! (Joyous & Momentous Occasions) La graduación La boda El aniversario Desafío/Challenge: Con un/a compañero/a, think back to “Grado 6” 1.If you are at La boda de Cristina y Mario, Cristina no longer has un novio, NOW SHE HAS ____________. 2.Can you say Tito and Alicia’s Anniversary? Can you say Penelope’s Graduation ?

¿Cuál evento importante celebras tú? Yo celebro…

Self & Peer Evaluation of Unit Objective(s) Can confidently use what has been taught today to communicate in the target language! Can use what has been taught today to communicate in the target language with some help! Cannot use what has been taught today to communicate in the target language. Needs to schedule an extra help session! Yo puedo: -Identify milestones in my life. -Ask and Answer questions about milestone’s in my life. -I can communicate basic information about my milestones using learned Spanish structures. Mis amigos pueden: -Identify milestones in my life. -Ask and Answer questions about milestone’s in my life. -I can communicate basic information about my milestones using learned Spanish structures.

How Can I Improve My Skills “Yo puedo” study my vocabulary using QUIZLET: “Yo puedo” come for an EXTRA HELP session with Sra. Porter. “Yo puedo” form a STUDY GROUP with my peers. “Yo puedo” try TEACHING what I have learned to some in my family. “Yo puedo” TALK in the target language outside of the classroom Can you offer 1 other suggestion to the class? How can the class improve their knowledge & skills of the learned vocabulary?