Sp. 3 Vocabulary c.5-1 Expressing agreement, qualified agreement, disagreement and what others say and think.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*Unas actividades*. Which 2 sentences would you use to talk about yourself? (yo…) How do you know? Hablo por teléfono. Andas en bicicleta. Ando en bicicleta.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Capítulo 5 Nuestras leyendas Objectives Primer Paso
Capítulo 5 Nuestras leyendas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
How to say what a person has to do.
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Vocabulary 8-1 sp. 3 VC Expressing doubt and disbelief, media, expressing certainty and talking about what you know.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Los saludos , las despedidas y expresiones de cortesía
Demonstrative Adjectives and Pronouns
GC 23 : Tocar and Parecer There are two verbs which conjugate like gustar (GC 7). As with gustar, tocar and parecer only take two possible forms, but must.
English Lesson 5.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Starting a story These may not translate literally ¿Qué crees? Guess what? What do you think ¿Adivina qué? Guess what ¿Qué crees? Guess what? What do.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
COMMON PHRASES in the classroom
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Las Siete Últimas Palabras de Cristo en la Cruz Seven Last words Of Christ on the Cross.
What can you work out from this government campaign?
¿qué te parece? Para Debatir. Para Debatir Mejor A FAVOR (in favor) Así es – That’s right Exacto - Exactly Podría ser – Could be Tienes Razón – You’re.
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
Indefinite Pronouns – Anyone, Someone, No-one and Everyone With The Angry Family Secret Birthday Party.
Capítulo 5 Nuestras leyendas Objectives Primer Paso
Vocabulario 5.1 Práctica. Una conversación: What do you think about this painting by Pablo Picasso? It doesn’t seem very original to me. ¿Qué te parece.
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
Español 3 Hoy es miércoles el 7 y 8 de enero de 2015.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Angry Olympics Part Seven – Emotional Carrot Erm, I might give you one... Congratulations, Mrs Mildly-Angry Carrot-Face! ¡Enhorabuena, Mrs Mildly-Angry.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
El reglamento de la casa
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
Vocabulario Nuevo. > dijo Paco. > dijo Nacho. > dijo Juan. >. > dijo Paco. > dijo Nacho.
Capítulo 5 Primer Paso. Bueno, puede ser, pero...
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Thank you for taking my classes
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Gustar, Aburrir, y Interesar
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Español 3 Hoy es viernes el 9 de enero de La Campana Contesta las preguntas usando el artículo Las dos caras de una frontera. 1. ¿En tu opinion.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Expressing Agreement or Disagreement
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Answer the following questions en español. 1.¿Qué te gusta hacer en el verano? 2.¿Qué te gusta hacer en el otoño? 3.¿Qué te gusta hacer en el invierno?
Unidad 4B Repaso para la prueba. Identifica la palabra o expresión de vocabulario 1.empezar a hablar otra vez, reestablecer la amistad 2.problemas entre.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
¡Por supuesto! / ¡Claro que sí!
¡Claro que sí! Of course!.
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
Capítulo 5 Nuestras leyendas Objectives Primer Paso
Transcripción de la presentación:

Sp. 3 Vocabulary c.5-1 Expressing agreement, qualified agreement, disagreement and what others say and think

así es thats right Necesito estudiar mis palabras. Así es. Expressing Agreement

claro que sí of course Necesito estudiar todas mis palabras. ¡Claro que sí! Expressing Agreement

cómo no of course Necesito estudiar todas mis palabras. ¡Cómo no! Expressing Agreement

desde luego of course Necesito estudiar para mis pruebas. ¡Desde luego! Expressing Agreement

eso es thats right Necesito estudiar mis palabras. Eso es. Expressing Agreement

estoy de acuerdo I agree Necesito descansar esta noche. Estoy de acuerdo. Expressing Agreement

por supuesto of course Necesito estudiar para mis pruebas. ¡Por supuesto! Expressing Agreement

Bueno, puede ser, pero well, that may be, but … Bueno, puede ser pero todas las ovejas no son blancas! Expressing Qualified Agreement

Depende en tu punto de vista It depends on your point of view Tu opinión depende en tu punto de vista. Expressing Qualified Agreement

En efecto, parece ser así Actually it seems to be that way No hay paredes. En efecto, parece ser así. Expressing Qualified Agreement

Es muy difícil de creer Thats very hard to believe Me gusta la sala. Es muy difícil de creer. Expressing Qualified Agreement

pero es posible but its possible Es muy difícil de creer, pero es posible. Expressing Qualified Agreement

hasta cierto punto sí, pero up to a certain point yes, but … Hasta cierto punto sí, pero quisiera cocinar los huevos. Expressing Qualified Agreement

Pero hay que tener en cuenta que… But you have to take into account that … Pero hay que tener en cuenta que no me gustan los huevos. Expressing Qualified Agreement

¿Tú crees? Do you think so? Creo que la pelota está en el agua. ¿Tú crees? Expressing Qualified Agreement

no sé I dont know No sé donde está la pelota. Expressing Qualified Agreement

al contrario to the contrary Al contrario, la pelota no está en el agua. Expressing Disagreement

claro que no of course not ¡Claro que no! No tengo una casa nueva. Expressing Disagreement

eso es muy difícil Thats very unlikely Trataré de hacerlo pero eso es muy difícil. Expressing Disagreement

nada de eso of course not ¡Nada de eso! No tengo nada en mi mochila. Expressing Disagreement

¡Qué tontería! How silly! ¡Qué tontería! No sé nada de esto. Expressing Disagreement

¡Qué va! No way! ¡Qué va! Se me rompió la taza. Expressing Disagreement

Alguien me dijo que… Somebody told me that Alguien me dijo que no tenemos clase hoy. What others say and think

Cuentan que… They say that Cuentan que ella es tan amable. What others say and think

Dicen que… They say that Dicen que ella es tan inteligente también. What others say and think

el hombre the man Dicen que el hombre es bombero. What others say and think

la mujer the woman A la mujer le gusta montar en bicicleta. What others say and think

Oí que … I heard that … Oí que ella es rubia. What others say and think

Se cree que … Its believed that… Se cree que ella vive en Denver. What others say and think

Se dice que … They say that… Se dice que ella es morena ahora. What others say and think

según … according to… *(entre, excepto, según, menos) Según ella, no tiene nada. What others say and think

supuestamente … supposedly… Supuestamente, yo tengo la respuesta. What others say and think