Un refrán para ser contado Workshop Borinquen Writing Project Sra. María de los Angeles Camacho January 29, 2005 Sala Mater, Women’s Residence Workshop.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

This is an interactive presentation
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Para Empezar Hoy es martes el once de diciembre Write what each person/ the people like to do below. Ella Él Ellas Ella Él.
Lesson Plan for Spanish class
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
Bienvenidos a la clase de español!
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM. L AS I SLAS E NCANTADAS.
¿Qué materias estudias?
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
ALC 17 martes el 22 de septiembre. objective Students will know what an adjective is and the rules for their use. Students will demonstrate their ability.
Semana 14 El 17 de noviembre- el 20 de noviembre.
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
¿Qué hay en el salón de clase?
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Uses of the imperfect. Review uses of the imperfect Uses: Ongoing action in the past (Was ____ing) Repeated/Habitual actions in the past (Used to/Would.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
¿Qué quieres ser? Quiero ser …...
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Texas Missions Project
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
PORTFOLIO KEEPING & SHOW How to Prepare and Show What You Have Learned! Español 3-4 Semester I
Possesive Adjectives.
Interrogativos Capitulo 4A.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Para conectarse a Internet
Hoy es jueves el 8 de diciembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Los pronombres (Subject pronouns)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
The Imperfect Tense.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
The Imperfect Tense.
The Imperfect Tense.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Un refrán para ser contado Workshop Borinquen Writing Project Sra. María de los Angeles Camacho January 29, 2005 Sala Mater, Women’s Residence Workshop Borinquen Writing Project Sra. María de los Angeles Camacho January 29, 2005 Sala Mater, Women’s Residence

About María de los Angeles Camacho / Teacher Consultant Spanish Area / B. Ed. Language Arts (Spanish) / Spanish Teacher at Padre Rufo in Santurce, PR / Working towards an M. Ed. in Educational Technology

About the Workshop Proverbs were used as creative prompts for the writing of illustrated stories. Proverbs were used as creative prompts for the writing of illustrated stories.

Objectives / Write a story which ends with a proverb / Illustrate the story in six scenes / Read and show your story to others / Write a story which ends with a proverb / Illustrate the story in six scenes / Read and show your story to others

Materials / Student sample stories to serve as models / Readings (handouts) / Poster board / Coloring pencils or crayons / Rulers / Paste

Pre-writing activities / Reading about the crying Buddha / Showing of wooden image of the crying Buddha / Reading about the history of proverbs / Sample illustrated stories / Reading about the crying Buddha / Showing of wooden image of the crying Buddha / Reading about the history of proverbs / Sample illustrated stories

Writing the Illustrated Story

Conclusion / Sharing their stories through reading and a Gallery Walk

Reference Readings / El buda lloroso / Los agudos y sentenciosos refranes El Nuevo Diario martes,21 de diciembre 1999, Managua, Nicaragua / El buda lloroso / Los agudos y sentenciosos refranes El Nuevo Diario martes,21 de diciembre 1999, Managua, Nicaragua