By Aníbal, Julio and Andrew. One day a dragon was walking,through the dark woods. He only had a smallest wings. Un día un dragón estaba andando, a través.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

Las Interrogativas.
Araña Yo veo una araña. I see a spider..
Second Grade Spanish High Frequency Words.
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Victoria Espiritual y PURIM
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Notes from week 1 (8/26-8/28 a-too-orel-heella-shesi-yesno-noy-and Me llamo- My name is Te llamas- Your name is Se llama – His/Her name is Questions: ?Como.
TPRS Day 2 Encontró – He/She/It found Subió – He/She/It went up Las escaleras – the stairs (also ladders) De prisa – in a hurry Un incendio grande – a.
Usos del subjuntivo pasado
Ven Conmigo TO FIND OUT WHAT SOMEONE SAID, ASK: TO REPORT WHAT SOMEONE SAID, SAY:  ¿Qué dijo?  ¿Qué te dijeron?  Luis dijo que el sábado era.
La Princesa Vestida con una Bolsa de Papel
Review, test strategies and packet answers.  1. Read through once for understanding, while HIGHLIGHTING key words (refer to handout from 9/18)  2. Go.
The Imperfect another way of talking about the past.
English Lesson 5.
H ELLO MY NAME IS L AUREN. Hola me llama Lauren. Yo vivo en Nueva York. Cuantos 14 años. Yo fue a Suffern High School. Hay tres hermanos.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Práctica para las Construcciones Complejas. The boy whose dog I found is very happy. El niño cuyo perro yo encontré está muy feliz/contento/alegre.
THE IMPERFECT TENSE describe things that used to happen describe places,objects and people (in the past) give background description that is secondary.
(Oraciones de relativo)‏
Más con el subjuntivo K. Kiely, FMU ©  El adjetivo:  Un adjetivo modifica un sustantivo. Ej. Quiero hablar con el estudiante inteligente.  La.
Yo Nosotros Nosotras Tú Vosotros Vosotras Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes andar.
Dos Acciones en una Oración
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Mi madre y yo Buenos días,
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
TRABAJO DE CAMPANA 11 DE FEBRERO 1. prim/pris (first) > primero in Spanish means first. 2. dura (lasting), ---  dura mucho tiempo in Spanish means.
Alas, and did my Savior bleed, And did my Sov’reign die? Would He devote that sacred head For such a one as I? Alas, and did my Savior bleed, And did my.
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
¡¡¡TPRS!!! Por favor, saca una hoja de papel y la crucigrama (crossword) del viernes pasado…tenemos mucho que hacer hoy!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
By Laura, Oscar and Tyler. One day a lion went to the city. Un día un león fue a la ciudad.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
Las preguntas personales 2 grado
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Hornero: El Mejor Arquitecto Uruguayo:.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
Posessive adjectives A Song to practice with
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
Hoy vamos a estudiar Estructura 2.2 y 9.3
Capítulo 2 Vocabulario. Chapter 2 Vocabulary Primer Cuento Había una vaca pobre y gorda… El mono era alto y rico que se llamaba… Él le dio mucho dinero.
Gustar… Cómo se lo conjuga y usa. Gustar—to be pleasing, to like Gustar is somewhat of an irregular verb because you will only use the 3 rd person forms.
Grito de Lares-Puerto Rico Por- Rachael Markworth.
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
Ser & Gustar + Infinitive Gramatica 1.1. Subject pronouns….  Indicate who is being described or who does the action in a sentence I = Yo You (familiar)
First Grade Spanish High Frequency Words.
* Who is your partner? * ¿Quién es tu compañero? * What do you do after school? * ¿Qué haces despues de la escuela? * Where is your book? * ¿ Dónde esta.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
The Imperfect Tense Knowing When to Use the Imperfect.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Hi my name is Harold the Harpy Eagle By Dion Galliver Por Dion Galliver Hola mi nombre es Harold el águila de Harpy.
Los verbos diferentes: ‘gustar’ y ‘encantar’ La primera cosa importante: These verbs use object pronouns instead of subject pronouns. me, you, him, her,
DIRECT OBJECT PRONOUNS Complementos Directos En Inglés que es el “direct object? Direct object is a person or thing receiving the action of the verb.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Radical Changing Verbs AKA Boot Verbs Español 1 Capítulo 7.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 2 – 8/18 – 8/22.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
Pretérito e imperfecto Día feb 2016 Gramática española SPAN 4351 Harry Howard Tulane University.
Español I 5 DE ENERO DE La campana Hoy es martes el 5 de enero de  What were these characters asked? La participación #1 “Estoy muy mal.”
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

By Aníbal, Julio and Andrew

One day a dragon was walking,through the dark woods. He only had a smallest wings. Un día un dragón estaba andando, a través de los oscuros bosques. El sólo tenía unas diminutas alas.

The dragon saw a nest which was big, he wondered who lives there. El dragón vio un arbusto que era grande, él se preguntó quién vivía allí.

He shouted “ who lives here? “He saw an eagle and he said” I live here and I like eating dragons, the grabed the wins of the dragons and pulley them they where huge. Gritó;”¿quién vive aquí?. Se encontró a un águila y dijo”Yo vivo aquí y me gusta comer dragones”. Se enganchó a las alitas del dragón y tiró de ellas. Y tiró y tiró….

And that is how the dragon got its wings. I Así es cómo el dragón tuvo sus enormes alas.