© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Animal Needs, Habitats and Characteristics for Kindergarten in Spanish
Bienvenidos a la clase de español!
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Español I 2nd Semester Exam Jeopardy-Review
Capitulo 6A tener que / deber.
Ir + a + infinitive Going to gonna do something.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
USING THE INTERNET. 2 Concept 6.1 What Is the Internet? The Internet is millions of computers from all parts of the world connected so that they can communicate.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
2003 HYPACK MAX Training Seminar1 Sample Belgium Test Inputting Tag Line information into HYPACK® MAX In the old days, a Tag Line was anchored to.
2003 HYPACK MAX Training Seminar Programas externos Una alternativa practica a usar el usual menú de Windows® Abra sus programas favoritos sin minimizar.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Capítulo 10: Las Diversiones Culturales
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿Dónde está el Corte Inglès?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Transportes = Transportation Alfabeto = Alphabet creado por Señora Bennett.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Spanish Flashcards Created by: Madelyn S.. Click this side to go through the flashcardsClick this side to view single flashcards.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Present Tense of –ar Verbs
Lección 4: los pasatiempos
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Repaso de Vocabulario Ch 1
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Test: Chapters 5 and 6 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number and decide if the statement you hear is True, CIERTO.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Verb conjugations.
Enfoque: Actividad 13 en p. 110
Día número 44 Español 1—Acelerado
Saquen la hoja de práctica
Spanish I Señora Hoffman-Fields
How to ask and answer … In Spanish
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA

The Test Administrator Interface (The TAI)

Login Screen

Login Screen (en Español)

Home Screen

Home Screen (en Español)

Drop-down Menus

Drop-down Menus (en Español)

Give a Test

Dar Una Prueba

Roster of Students to be tested Click to start the test Name of the assessment assigned to the student, PUEDE Grade K or PODER Grade K

A New Window Opens to Begin the Test

Instructions, Item Orientations, and Practice Items are displayed here Scripting for test items is displayed here What is in the student booklet Expectativas box: A summary of the task level expectations Click the question mark to see the complete task- level expectations from the rubric. Student Response Space Go to the Next Screen The Part of the test you are on

Review Data

Portal de Datos

Review the Results of Completed Tests Click Results to see Individual Student Data

View Individual Student Results

Training Materials Includes: Test Administrator Manual (English/Spanish) Speaking Training PowerPoints Rubrics Test Administrator Quizzes

Portal de Capacitación Incluye: Manual para la administración de las pruebas PODER y PUEDE (en Español y Íngles) PODER™ para Kínder: Entrenamiento para la calificación de la prueba de hablar Las rubricas Las Pruebas para el administrador