Unit 2 Lesson 1 ¡Somos estudiantes! -ar Verbs Present Tense Check Get your clicker!!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
Advertisements

Unidad 2 Etapa 1 Examencito.
Enfoque: miércoles, el 2 de diciembre, Get clicker 2. Overhead: Write an appropriate question for each statement.
¿Con qué frecuencia...? Mucho.
+ Grammar 4.1 Infinitive Deberías Debes Hay Que Es Importante Comer
How to say what a person has to do.
Contesta en oraciones completas ENTREGA LA TAREA (CULTURA DE ESPAÑA)
Write the number in Spanish Write the numeral. 6. doce 7. nueve 8. dieciséis 9. siete 10. cero Warm Up, el jueves, el 6 de.
Do Nows septiembre/octubre el 17 de septiembre ¿Cómo es tu madre? ¿Cómo eres tú? ¿De dónde eres tú? ¿De dónde son tus abuelos?
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Future Tense of Regular Verbs. The future tense of regular verbs is very easy and uses a unique set of endings. Study the future tense endings below:
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 2 de abril del 2015 Propósito # 67: ¿Hablas mucho en tu móvil? Actividad Inicial: Match the verbs in the first.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Gustar U1L1 Me gusta comer. I like to eat.. Take Notes…Tic Tac Toe Me gusta(I like)Nos gusta (We like) Te gusta(You like)(Os gusta) Le gustaLes gusta.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
SER:  Day/Date  Occupation  Characteristics  Time  Origin  Relationship ESTAR:  Position  Location  Action (present progressive)  Condition 
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
 6B: En la casa marzo  Para empezar… el 18 y 19 de marzo de 2013 Complete the following sentences with the correct form of the verb in parentheses.
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
Essential Question: How do I talk about what I like and do not like to do in Spanish?
Calentamiento ¿Con qué frecuencia haces cada pasatiempo? (how often do you do each pastime?) 1)2) 3) 4) 5)
The Preterite of –ar verbs
Quasimodo: Get out your weekend homework to be checked. Get out your test. If you did the test extra credit, get that out as well.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Adverbios de Frecuencia
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Expressions of Frequency
Preterite Tense of –er/-ir Verbs. The preterite tense (or simple past) of –er and -ir verbs uses a different set of endings than the present tense of.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 23 de septiembre del 2014 Propósito # 9: ¿Cómo repasamos para la QUIZ: Repaso B del LUNES? Actividades: I- Conjugaciones:
702 Complete this packet, it is your last practice before the EXAM ON TUESDAY! After you have INDIVIDUALLY FINISHED the work, you may then pair up and.
1)Hoja de papel (Apuntes) Contesta en FRASES COMPLETAS: A) ¿Cómo te llamas? B) ¿Cómo estás? C) ¿Te gusta ir a la escuela? D) ¿Cuántos años tienes? 2)Spanish.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Capítulo 1-4.  Hola, soy Sara  Tell if the following statements are true or false. Correct the false statements.  Yo soy de Jalisco.  Mi amigo David.
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
Hoy es lunes. Es el 2 de noviembre del 2015 Hace buen tiempo. Hace frío. ¿Cómo expresamos lo que hacemos a menudo? AHORA— Write the subject for each verb.
-AR Verbs ¿Hablas tú español? ¿Hablan ustedes español? ¡Nosotros hablamos español! ¡Yo hablo español!
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
¡-AR Verb Olympics! Are you ready to take the challenge?
1. ¿Con qué frecuencia usas una pluma?
Translate the following to Spanish utilizing irregular verbs.
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Transcripción de la presentación:

Unit 2 Lesson 1 ¡Somos estudiantes! -ar Verbs Present Tense Check Get your clicker!!

Yo ________ (dibujar) en la clase de arte. 1. dibuja 2. dibujan 3. dibujas 4. dibujo

Él siempre _________ (mirar) la televisión después de la escuela. 1. mira 2. miran 3. miramos 4. miro

Los estudiantes malos nunca ___________. 1. estudia 2. estudias 3. estudian 4. estudiamos

Soy estudioso; casi siempre _______(sacar) buenas notas. 1. saca 2. saco 3. sacas 4. sacamos

Juan y yo _____(tocar) la guitarra mucho. 1. tocamos 2. tocan 3. toco 4. toca

Tú y Juan _____ (tomar) apuntes de vez en cuando. 1. tomamos 2. toman 3. tomas 4. toma

¿Cuántos estudiantes ______ (estudiar) mucho? 1. estudian 2. estudiamos 3. estudia 4. estudias

Anita y Sara _________ (montar) en caballo casi todos los días. 1. montas 2. monto 3. montan 4. monta

Juan y yo _______ (llegar) a clase a las siete y media. llegamos llegan llego llega

Yo____ (estudiar) para (in order to) sacar buenas notas. 1. estudia 2. estudio 3. estudian 4. estudiamos

How did you do? More than 2 wrong = 1) Practice Homework sheets, Quia 2) Extra Help 7 th period Mon & Tues and after school on Thursday. Grammar Quiz (-ar verbs) on Friday!

La Tarea Finish Worksheet: Did you get it? # 3 & 4 Note: Speaking Assessments continue tomorrow.