Un repaso de Unidad 2 Nivel 1. Hay 4 temas en esta unidad  La hora/La rutina diaria  La comida  Las materiales escolares  La casa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El pretérito The Preterite
Meta: be able to write with no errors on infinitive triggers and agreement Entrada: Escribir-reflecion Escribir de la casa Para salir: use an infinitve.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
The Present Tense of tener (to have)
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Los interrogativos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
The Preterite/El Pretérito
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
R2-2A Apuntes #1 REFLEXIVE VERBS.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Los verbos reflexivos In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives Lets start out by thinking of the English.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Write out the following conversation in the correct order:
Write the reflexive pronoun and the conjugated verb. se llama nos llamamos te llamas me llamo se llaman.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Un repaso de Unidad 2 Nivel 1

Hay 4 temas en esta unidad  La hora/La rutina diaria  La comida  Las materiales escolares  La casa

La hora/La rutina diaria Qué hora es? Es/Son A qué hora es… What time is it? Es la una/Son las dos At what time… A la/las Use “es” with 1 o’clock or any variation of 1. Use “son” for everything else “A” means “at” or “to” Use this phrasing to signify you are doing something “at” a certain time De la mañanaa.m.Use with a specific time De la tarde/nochep.m.Use with a specific time Por la mañana/tarde/noche In the morning/afternoon/ Evening/night Use when you have not specified a particular time

Más información de la hora/la rutina diaria ReflexivosOtras importantes Me levanto Ir (yo voy a la clase a la/s…) Me acuesto Llegar (yo llego al colegio a la/s…) Me baño Salir (yo salgo del colegio a la/s…) Me pongo la ropa Tener (yo tengo la clase de…) Me cepillo los dientes Regresar (yo regreso a casa a la/s…) Me cepillo el pelo

La comida  El desayuno  El almuerzo  La cena  Las carnes  Las frutas  Las verduras  Los postres  Las bebidas  Comer (Yo como los cereales para el desayuno)  Beber (Yo bebo un refresco con mi almuerzo)

Materiales escolares  Qué tiene en tu mochila?  Yo tengo (un lápiz y un cuaderno…)  Qué necesitas para la clase de…  Yo necesito (una calculadora para la clase de matemáticas)…  Make sure you are using the definite article when you want to say “the” and the indefinite article when you want to say “a/an/some”  You must MEMORIZE the appropriate articles; however many (not all) follow the simple rule that if it ends in “-a” it is feminine and “-o” if it is masculine.  If you want to make it plural, just add “-s” if it ends in a vowel; add “-es” if it ends in a consonant. Exception: if it ends in “-z”, change the “z” to “c”, then add “-es”.  El cuaderno > Los cuadernos; La carpeta > Las carpetas; El lápiz > Los lapices

La casa  Qué cuartos hay en tu casa?  Cuántos pisos hay en tu casa?  Con quién vives?  Qué haces en cada cuarto?  Qué cosas hay en cada cuarto?

Verbos importantes Most of these verbs are regular. If not, it is marked with * (check your notes for the conjugations) EstudiarHablar EscucharMirar LeerLimpiar Hacer*Comer CocinarBeber We have other verbs too! Can you think of any?

Palabras de transición Your sentences should flow from one to the next. Using words like: and, or, first, later, next, are important when making cohesive paragraphs in writing and speaking! Yo como el desayuno antes del colegio Primero, yo tengo la clase de historia. Entonces, yo voy al gimnasio para la clase de educación física. Después, yo necesito hacer la tarea ANTES Primero Entonces Después

Ownership  ‘s does NOT exist in Spanish!  Use “de” to show ownership  My parent’s room is not “mis padres habitación”…. It is “la habitación de mis padres”

In danger of failing  If you are in danger of failing, I have reached out to you already!  Do not wait until after I post grades to the report card to bring me all your late work. It will not be accepted then.

CLASSROOM RULES/PROCEDURES reiterated  Be open-minded! “That’s stupid” is NOT appropriate, especially in a class focused on culture.  NO CELL PHONES! NO FOOD! NO GUM! Progressive discipline will be administered.  If you are absent, it is YOUR RESPONSIBILITY to get what you missed THE DAY YOU RETURN. That has not changed from Day 1! “I was absent” is RARELY a valid excuse! Too many people are missing classes and using that as an excuse for failure. Exams must be made up within 5 days of your return. I cannot wait weeks and weeks to return tests because students aren’t making them up in a timely manner.  NO RESTROOM privileges the first or last 15 min. of class nor when I am giving notes/instructions