UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: So/Neither L.E.L.I. Maria del Rosario Nolasquez Trejo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Advertisements

Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Telling Time Grammar Essential #8.
Hacer in Time Expressions
Modo Subjuntivo Hay 3 modos en Español:
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Ingles 2 5 Encuentro. Contenidos Parrafo(Ejercicio) Parrafo(Ejercicio) II Unidad Descipcion Fisica II Unidad Descipcion Fisica Modal Auxiliares Modal.
Presente Progresivo “ing”
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1.Define the word certainty. 2.What are examples of things that WILL happen? 3.What are examples of things that MIGHT happen?
¿Qué quieres ser? Quiero ser …...
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Time Expression with Hacer
Los dias de la semana.
Direct object pronouns (DOPs)
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
Inglés 5 (English 5)   UNIDAD 2
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Future time expressions L.E.L.I. Paulina Trujillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: First conditional L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Frequency adverbs L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Tener - to have. ‘Tener’ is also a stem-changing verb. It has regular -er endings but the stem changes from -e to -ie. ‘Tener’ is also a ‘go’ verb. This.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Making comparisons L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Too, too much, too many, enough L.E.L.I. Paulina.
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Past Simple regular and irregular verbs L.E.L.I. Maria.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés III L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
Licenciatura en Derecho Tema: Expresar acuerdos y desacuerdos.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho Inglés V
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
Licenciatura en Contaduría Decisiones personales. Lengua extranjera.
Licenciatura en Derecho
First Grade Dual High Frequency Words
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho Decisiones personales. Lengua extranjera.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gramática de 3A.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Regular –ar (present tense)
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: So/Neither L.E.L.I. Maria del Rosario Nolasquez Trejo Enero – Junio 2014

Tema: So/Neither Resumen (Abstract) Reconocer frases y expresiones que denoten acuerdo y/o desacuerdo. Usar dichas frases y expresiones de manera correcta.  To recognise phrases and expressions that denote agree and disagree.  To use these phrases and expressions in a correct way. Palabras clave: (keywords) Agree/disagree So/Neither Tema: So/Neither Resumen (Abstract) Reconocer frases y expresiones que denoten acuerdo y/o desacuerdo. Usar dichas frases y expresiones de manera correcta.  To recognise phrases and expressions that denote agree and disagree.  To use these phrases and expressions in a correct way. Palabras clave: (keywords) Agree/disagree So/Neither

Objetivo general: El alumno podrá expresar y fundamentar acuerdos y desacuerdos, realizar invitaciones así como aceptar o rechazar las realizadas por terceros. Asimismo, podrá expresar preferencias, obligaciones y necesidades.

Nombre de la unidad: Expresar acuerdos, desacuerdos y sentimientos personales. Objetivo de la unidad: Expresar opiniones sobre temas diversos, enfatizando si se está de acuerdo o no y que sentimientos provoca tal situación.

Tema: So/Neither 1.1. Expresar acuerdos y desacuerdos. Introducción: We use So + auxiliary + I to agree with positive sentences. I really love travelling. So do I I am excited about the party So am I I enjoyed the concert. So did I

Desarrollo del tema: We use Neither + auxiliary + I to agree with negative sentences. I don’t go out much. Neither do I. I didn’t sleep well. Neither did I. I can’t play basketball. Neither can I.

We use a positive form of an auxiliary to disagree with a negative sentence. I don’t like cycling. Oh, I do. I won’t go to work on Saturday. Oh, I will.

We use a negative form of an auxiliary to disagree with a positive sentence. I’m student. Oh, I’m not. I’ve studied English. Oh, I haven’t I like pizza.Oh, I don’t I excercised this morning Oh, I didn’t

Auxiliary verbs. are/is/am do/does have/has did will should would might can could may must ought was/were

Conclusión o cierre: We use so/neither to agree with positive sentences and so/neither to agree with negative sentences. Finding things in common

Bibliografía del tema: (Establecer referencias bibliográficas. ( mínimo 3) Redston, C. y Cunningham, G. (2005). Face2face Pre-intermediate Student’s Book. Italy: Cambridge. LearnEnglish. Ompersonal. (1999). Recuperado el 24 de marzo de 2014, de ompersonal: bs.htm Murphy, Raymond. (2001). English Grammar In use. Great Britain:Cambridge University Press.