OPTIONS FOR ISLAND-SPECIFIC FISHERY MANAGEMENT PLANS (FMPS) IN THE U.S. CARIBBEAN Scoping Meetings (8:00 – 10:00 pm) Puerto Rico, July 23, 2012, DoubleTree.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fiesta Lesson Plans Save the PowerPoint template to the student directory. First remove this instruction slide. During the reading of the book to the class,
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Two verbs that mean “to know”
Every time I paint it serves a purpose to bring about pride in our Mexican American culture. --Carmen Lomas Garza.
AUTO-ORGANIZACIÓN Samuel Sanz Guzmán.
Draft Amendment 4 to the Fishery Management Plan for Corals and Reef Associated Plants and Invertebrates of Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands (dealing.
By: Jai Council October 11, Summary Of Hispanic Heritage Month  Period from September 15 to October 15 in the United States when people who recognize.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
La gramática.  Use the subjunctive in adjective clauses to express that the existence of someone or something is uncertain or indefinite.  Ejemplo:
SUMMARY / RESUMEN Annual Catch Limits (ACL) for the Exclusive Economic Zone of the US Caribbean Límites Anuales de Captura (ACL, por sus siglas en inglés)
-AR Verbs.
Practice distinguishing between the preterite and imperfect tenses.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Sra. Soares. Saludos It is common for 2 women or a man and a woman to kiss on the cheeks when they greet each other. In Spain, 2 kisses, one on each cheek,
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
Wilfredo Morawa David Guerrero Jorge Singer. Por and Para In spanish, there are two ways of expressing “for”. There is por. And there is para.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Stem Changing Verbs Español 1.
+ Mi carrera después de graduarme de la universidad Por Señorita McCully.
UNDER THE MEXICAN LAW Illegal immigration is a crime, punishable by up to two years in prison. The immigrants who are deported and return to México.
The verb “ser” To be.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Puerto Rico La isla del encanto.
Nuestro Viaje a Puerto Rico. Uno In the photo, we are visiting the beach. En la foto, nosotros visitamos en la playa.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Commercial Fisheries Interventions Intervenciones en la Pesca Comercial Puerto Rico Department of Natural & Environmental Resources Departamento de Recursos.
Outreach and Education Advisory Panel (OEAP) Report to the Council 152 nd CFMC Regular Meeting April 21-22, 2015 St.Croix, USVI.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Propósito # 44: ¿Qué hacemos en la playa en Puerto Rico? Actividad Inicial: -Copy and respond to the following questions. 1) Ayer, ¿Fuiste a la tienda.
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
PUERTO RICO.  El Nombre- Puerto Rico  La Capital- San Juan  La población- 3,944,259 (julio, 2007)  ¿Donde está este país?- En el Caribe. Información.
CONJUGATION.
Consejo de Administración Pesquera del Caribe Vista Publica Holiday Inn Mayagüez Puerto Rico 20 de agosto de 2015 Modificar la Reglamentación Actual para.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
Oír. Oír- to hear Yo - oigo nosotros - oímos Tú - oyes Él/ella/ud.-oye ellos/uds. - oyen.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Figura Cap5.Contaminación en Santiago de Cuba y Cienfuegos en Cuba y el Hatillo y Laguna de Unare en Venezuela Map handling instructions This 1 st slide.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
EXAMEN SEMESTRAL Nótense – El examen semestral (midterm) miércoles el 14 y jueves el 15 de enero Vocabulario – en la ciudad (página 42 y hojas fotocopiadas)
Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
March Edwin Acbowl Guatemala Doctorado en economía agrícola Jorge Arce Costa Rica Master in resource fitogenic Any action of reforestation.
¿Dónde está el almacén La Galería? Español 8 – Capítulo 7B – – Sr. Reilly.
 Isla Mujeres tiene mucho que ofrecer, ya que posee una infraestructura hotelera con instalaciones de una a cinco estrellas, restaurantes de comida internacional.
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Hace + Tiempo. La Pregunta ¿Cuánto tiempo + hace que + verbo en el presente? How long have you been ____?
158th Caribbean Fishery Management Council Meeting
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
¿Qué hora es?.
Demonstrative Adjectives
Capítulo 6 El Caribe Así se dice IV
You will be planning a summer trip to a location in Mexico, Central America or the Caribbean. Today you must pick travel partners (no more than 3 to a.
Transcripción de la presentación:

OPTIONS FOR ISLAND-SPECIFIC FISHERY MANAGEMENT PLANS (FMPS) IN THE U.S. CARIBBEAN Scoping Meetings (8:00 – 10:00 pm) Puerto Rico, July 23, 2012, DoubleTree by Hilton San Juan, De Diego Avenue, San Juan, Puerto Rico July 24, 2011, Asociación de Pescadores, Villa Pesquera Playa Hucar, 66.7 km., Highway 3, Naguabo, Puerto Rico July 25, 2012, Holiday Inn Mayagüez, 2701 Highway #2, Mayagüez, Puerto Rico July 26, 2012, Ponce Holiday Inn, 3315 Ponce by Pass, Ponce, Puerto Rico U.S. Virgin Islands, July 24, 2012, Windward Passage Hotel, Charlotte Amalie, St. Thomas, U.S. Virgin Islands July 25, 2012, The Buccaneer Hotel, Estate Shoys, Christiansted, St. Croix, U.S. Virgin Islands

Need for Action Each of the U.S. Caribbean islands has unique differences with respect to culture, markets, gear, ecology and seafood preferences. There is a need to account for these differences within the fishery management process in the U.S. Caribbean. Purpose for Action The purpose of this action is to identify an alternative among several to develop island or island group fishery management plans that reflect the unique attributes of each of the U.S. Caribbean islands, to consider the implications of that preferred alternative with respect to environmental and social consequences, and to promulgate the regulations necessary to effect the revised management approach that is ultimately chosen. Island-Specific Fishery Management Plans (FMPs)

Option 1- (No Action) Do not modify the existing species-specific FMPs. The Caribbean Council would continue to manage federal fisheries in the U.S. Caribbean EEZ under the Spiny Lobster, Reef Fish, Coral, and Queen Conch FMPs. Option 2- The Four Island FMP Approach Create new island-specific FMPs for Puerto Rico, St. Croix, St. Thomas, and St. John. Under this option, the Caribbean Council would manage the EEZ resources under separate FMPs for each of these islands. Option 3- The Three Island FMP Approach Create three new island-specific FMPs for Puerto Rico, St. Croix and St. Thomas/St. John. The Caribbean Council would combine management of the St. Thomas and St. John EEZ resources. The St. Croix and Puerto Rico EEZ resources would be managed under separate FMPs. Option 4- The Two Island FMP Approach - Puerto Rican Bank Approach Create two new two island-specific FMPs. The Caribbean Council would combine management of the Puerto Rico, St. Thomas, and St. John EEZ resources but would manage the St. Croix EEZ resources under separate FMPs. Options for Island-Specific Fishery Management Plans (FMPs)

OPCIONES A SER CONSIDERADAS EN EL DESARROLLO DE PLANES DE MANEJO PARA LAS PESQUERÍAS PARA CADA ISLA DEL CARIBE ESTADOUNIDENSE. REUNIONES PARA RECOGER INFORMACIÓN (8:00 – 10:00 PM) Puerto Rico: -23 de julio de 2012, Hotel Double Tree by Hilton San Juan, Avenida de Diego, San Juan, Puerto Rico -24 de julio de 2012, Asociación de Pescadores, Villa Pesquera Playa Hucar, 66.7km. carr. 3, Naguabo, Puerto Rico -25 de julio de 2012, Holiday Inn Mayagüez, 2701 carr. #2, Mayagüez, Puerto Rico -26 de julio de 2012, Holiday Inn Ponce & Tropical Casino, 3315 Ponce by Pass. Ponce, Puerto Rico Islas Vírgenes Americanas: -24 de julio de 2012, Windward Passage Holiday Inn Hotel, St. Thomas, U.S.V.I. -25 de julio de 2012, The Buccaneer Hotel, St. Croix, U.S.V.I.

Necesidad de Acción Cada una de las Islas del Caribe estadounidense presenta diferencias únicas en su cultura, mercados, artes de pesca, ecología y preferencias de pescas. Se necesita considerar estas diferencias en el proceso de manejo de las pesquerías en el Caribe estadounidense. Propósito de la Acción El propósito de esta acción es identificar una alternativa dentro de varias para desarrollar planes de manejo para la pesca de cada isla o grupo de islas que refleje estas diferencias y estos atributos únicos de cada isla del Caribe estadounidense, considerando las implicaciones y consecuencias de la alternativa preferida sobre el ambiente y los aspectos sociales y promulgar reglamentación necesarias para revisar el tipo de manejo que se escoja. Planes de Manejo para las Pesquerías por Isla

Opción 1- (No Acción) No modificar los planes de manejo existentes que son específicos para cada especie o grupo de especies. El Consejo de Administración Pesquera del Caribe y NOAA-NMFS continuarán manejando las pesquerías federales de la zona económica exclusiva del Caribe estadounidense bajo los planes de manejo de la langosta, peces de arrecife, coral y carrucho. Opción 2- Plan de Manejo para cada una de las Cuatro Islas Crear un nuevo plan de manejo para las pesquerías en cada isla específicamente; uno para Puerto Rico, uno para Santa Cruz, uno para San Tomas, y uno para St. John. Bajo esta opción, el Consejo de Administración Pesquera del Caribe y NOAA-NMFS manejaran las pesquerías y los recursos federales de la zona económica exclusiva del Caribe estadounidense bajo planes separados para cada Isla. Opciones para los Planes de Manejo para las Pesquerías por Isla

Opción 3- Plan de Manejo para 3 Islas Crear tres nuevos planes de manejo específicos para Puerto Rico, Santa Cruz y las Islas de San Tomas y St. John en conjunto. El Consejo de Administración Pesquera del Caribe y NOAA-NMFS combinarían el manejo de los recursos de las aguas federales de San Tomas y St. John. Las pesquerías federales de Santa Cruz y Puerto Rico se manejarían bajo planes de manejo separados para cada Isla.. Opción 4- Plan de Manejo de las pesquerías para 2 Islas – La plataforma de Puerto Rico y Santa Cruz Esta opción permitiría al Consejo de Administración Pesquera y NOAA NMFS desarrollar 2 planes de manejo específicos, uno para los recursos en las aguas federales de Santa Cruz y otro para el manejo de los recursos federales combinando las islas sobre la misma plataforma, Puerto Rico, San Tomas y St. John.. Opciones para los Planes de Manejo para las Pesquerías por Isla