WELCOME TO BACK TO SCHOOL NIGHT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Advertisements

Welcome back to School Ms. Martinez
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Back to School Night Regreso a la Escuela Mrs. Benavides 6 th Grade English Language Arts/History/AVID.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
LAS CLASES de ESPAÑOL Basic information about Spanish classes at HMS for the school year.
ESOL I&II and ESL Holly Parra Room 1215
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Febrero Tarea Noticias de Segundo Grado Asistencia Fechas Importantes
Calentamiento Hoy es miércoles, el 4 de enero
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
ESPAÑOL 1, el 8 de Septiembre
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Name__________________________________
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Parent-Teacher Conferences
First Grade Dual High Frequency Words
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
¡Bienvenidos a la clase de español!
Welcome Parents! ¡ Bienvenidos, Padres!
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
A la clase de español con Señora Diaz
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
News from K62/ Noticias de K62
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
WELCOME TO BACK TO SCHOOL NIGHT
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Welcome to Room 202! Bienvenido al salón 202.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Señora Daniele, Profesora de Español
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
¡Bienvenidos a la clase de español!
Para Empezar diecisiete de enero
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Miss Gabriela García and miss carolina ortiz
Welcome to World History!
Transcripción de la presentación:

WELCOME TO BACK TO SCHOOL NIGHT 2018-2019 MRS. TAMMY BRITTON ENGLISH, ROOM 208 ALL 8TH GRADE COHORTS AND ELD THIS POWERPOINT WILL BE POSTED ON NDSC’s WEBSITE

CLASSROOM EXPECTATIONS EXPECTATIVAS DE AULA: To give your students the academic and social skills they need to progress to 9th (or 8th) grade. To provide a supportive and SAFE classroom environment. ALL STUDENTS MUST COMPLETE COPYING OF THE AGENDA & JOURNAL WITHIN THE FIRST 10 MINUTES OF CLASS. TODOS LOS ESTUDIANTES DEBEN COMPLETAR LA COPIA DE LA AGENDA Y DEL PERIODO DENTRO DE LOS PRIMEROS 10 MINUTOS DE LA CLASE. BE ON TIME- LLEGAR A TIEMPO FOLLOW DIRECTIONS- SEGUIR DIRECCIONES BE PREPARED -HOMEWORK COMPLETED - ESTAR PREPARADO- TODAS LAS TAREAS COMPLETADAS BE RESPECTFUL- SE RESPECTUOSO BE RESPONSIBLE- SE RESPONSIBLE BE HONEST- SE HONESTO

Homework EXPECTATIONS I will assign about 45 minutes of homework every night ALL STUDENTS MUST WRITE DOWN HIS/HER HOMEWORK ON THEIR HOMEWORK ASSIGNMENT LIST EVERY DAY. All assignments are due on the due date FOR FULL CREDIT LATE CREDIT POLICY-, 10% will be taken off of the total grade for each class meeting the past the assignment due date. . After the THIRD class meeting the assignment can only be turned in after a one-to-one conference with student and/or parent. NOTE: In the case of an EXCUSED ABSENCE AN ABSENCE NOT FROM THE OFFICE MUST BE PROVIDED UPON THE DAY OF THE STUDENT’S RETURN, IT IS ALSO THE STUDENT’S RESPONSIBILITY TO GET THE CLASSNOTES FROM HIS OR HER CLASSMATES.

TARAS EXPECTATIVAS Voy a asignar unos 45 minutos de tarea cada noche . TODOS LOS ESTUDIANTES DEBEN ESCRIBIR SU HOGAR EN SU LISTA DE ASIGNACIÓN DE TAREAS TODOS LOS DÍAS. Todas las asignaciones son debidas en la fecha de vencimiento POLÍTICA DE CRÉDITO TARDÍO-, se retirará el 10% de la calificación total para cada clase que cumpla la fecha de vencimiento de la asignación. Un estudiante tendrá HASTA LA TERCERA (3ª) reunión de clase más allá de la fecha de vencimiento para entregar las asignaciones finales para el crédito tardío. Después de la reunión de clase TERCERA, la asignación sólo puede ser entregada después de una conferencia individual con el estudiante y / o padre. NOTA: En el caso de una AUSENCIA EXCUSIDA, UNA AUSENCIA NO DE LA OFICINA DEBE SER PROPORCIONADA AL DÍA DE LA DEVOLUCIÓN DEL ESTUDIANTE TAMBIÉN ES LA RESPONSABILIDAD DEL ESTUDIANTE DE CONSEGUIR LAS CLASES DE SUS CLASES.

SAMPLE HOMEWORK ASSIGNMENT LIST >THIS IS IN EVERY STUDENT’S BINDER LOCATED IN THE FRONT IN SHEET PROTECTOR # 3 >>THE STAMP ONLY MEANS THEY COPIED DOWN THE HOMEWORK ASSIGNMENTS CORRECTLY >>> ALL INCOMPLETE OR MISSING WORK IS WRITTEN IN RED***

GRADING POLICY POLÍTICA DE CALIFICACIONES CATAGROY AND WEIGHTS ~ FORMAL SUMMATIVE ASSESSMENTS- 40% of students’ grade average – this category will include traditional tests, common unit assessments, projects, performance tasks, essays and presentations. ~ FORMAL FORMATIVE ASSESSMENTS - 45% of students’ grade average- this category will include quizzes, short constructed response, graphic organizers, academic talk, any graded homework and class work tasks. ~PARTICIPATION - 15% of students’ grade average in the course. – this category will include non-graded assignments, such as Journal entries, non-graded homework sheets, discussions based on opinions, parent signatures. 100%-90% = A 89%-80% = B 79%-73% = C 72%-70% = C- 69%-0% = F NOT TURNED IN = 0% INCOMPLETE ASSIGNMENTS = 0%

POLÍTICA DE CALIFICACIONES CATAGROY Y PESOS ~ EVALUACIONES SUMATIVAS FORMALES: 40% del promedio de calificaciones de los estudiantes: esta categoría incluirá exámenes tradicionales, evaluaciones de unidades comunes, proyectos, tareas de desempeño, ensayos y presentaciones. ~ EVALUACIONES FORMATIVAS FORMALES -45% del promedio de calificaciones de los estudiantes- esta categoría incluirá pruebas cortas, respuestas construidas cortas, organizadores gráficos, charlas académicas, tareas asignadas y trabajos de clase. ~ PARTICIPACIÓN: 15% del promedio de calificaciones de los estudiantes en el curso. - esta categoría incluirá asignaciones no graduadas, tales como entradas de diario, hojas de tareas no calificadas, discusiones basadas en opiniones, firmas de padres. 100%-90% = A 89%-80% = B 79%-73% = C 72%-70% = C- 69%-0% = F NOT TURNED IN = 0% INCOMPLETE ASSIGNMENTS = 0%

PARENT EXPECTATIONS WAYS TO COMMUNICATE: PLEASE CHECK HOMEWORK ASSIGNMENT LIST EVERY NIGHT WEEKLY FOCUS PRINTOUT SIGNED BY PARENT- DUE EVERY MONDAY CHECK YOUR STUDENT’S BINDER FREQUENTLY (1 to 2 times a week) ALWAYS LOOK FOR JOURNALS AND ANNOUNCEMENTS ON THE NEW DESIGNS CHARTER SCHOOL WEBSITE UNDER MY NAME WAYS TO COMMUNICATE: EMAIL- tammy.britton@newdesignscharter.net Class Dojo BlackBoard- Automated Telephone System Detention Slips Parent Conferences- Please call the OFFICE to make an appointment

THANK YOU ALL FOR COMING TO NEW DESIGNS CHARTER SCHOOL’S 2018-2019 BACK TO SCHOOL NIGHT!!! *PLEASE REMEMBER THIS POWERPOINT PRESENTATION WILL BE LOCATED ON THE SCHOOL’S WEBSITE. MOST ITEMS ARE TRANSLATED INTO SPANISH * RECUERDE QUE ESTA PRESENTACIÓN DE POWERPOINT SE ENCUENTRÁ EN EL SITIO WEB DE LA ESCUELA. LA MAYORÍA DE LOS ARTÍCULOS SE TRADUCEN EN ESPAÑOL Let’s Have a Great Year!