Español 2 martes el 5 de septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
Advertisements

Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
¿Cual día vas a la clase de arte? What day do you go to art class? Voy a la clase de arte los lunes. I go to art class on Mondays.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
CALENTAMIENTOS # 1 - # 10 Tu nombre: _____ _____ _______
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
!Bienvenidos a ESPAÑOL! a la clase de ESPAÑOL
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
HOLA.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
End of Year Oral Assessment
Hoy es Jueves, el 3 de agosto
Día número 22 Español 1—Acelerado
Hoy y manana los dias de la semana
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 23 Español 1—Acelerado
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
Saludos, Despedidas y Presentaciones
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
REPASO DE LA ENTRADA.
Write in Spanish (See pag 96)
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Día número 76 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Question Formation Spanish I Page 52.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Question Words.
Día número 55 Español 1—Acelerado
How do I ask a question in Spanish???
Español 2 lunes el 10 de septiembre
Hoy es jueves el 16 de octubre Hoy es lunes el 20 de octubre
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
1.12 Repaso 2 de septiembre.
REPASO DE PARA EMPEZAR – 4A
Día número 44 Español 1—Acelerado
Transcripción de la presentación:

Español 2 martes el 5 de septiembre Bienvenidos a la clase español  Attendance 4 corners Ice Breaker Activity Greetings & Goodbyes

Español 1 martes el 5 de septiembre Bienvenidos a la clase español  Attendance 4 corners Ice Breaker Activity Greetings & Goodbyes

Where did you travel this summer? Traveled to another country Traveled to another state Traveled around Michigan Didn’t go anywhere interesting

Where did you go to school last year? Attended Mott Attended Beer Middle School Attended Grissom Middle School Attended some other school

What do you like best? Sleeping in Hanging out with friends Playing video games Watching TV

How much Spanish have you had? I had some in elementary school I had it in middle school I’ve never had Spanish before I had it in high school

Español 2 miércoles el 6 de septiembre Attendance Phone policy/parking lot Group Activities Names Q & A (¿Cómo te llamas?) Who am I? (¿Quién soy yo?) If you have a blue Spanish 2 book, bring it to class tomorrow.

Asking and Giving names: Q. ¿Cómo te llamas? A. Me llamo…..

Español 1 miércoles el 6 de septiembre Attendance Phone policy/parking lot Group Activities Names Q & A (¿Cómo te llamas?) Who am I? (¿Quién soy yo?)

Español 2 jueves el 7 de septiembre New Seats Park Phones Book turn in (if you have a blue book) Class Syllabus (rules & expectations) Alfabeto español (Spanish alphabet) Did you bring your Spanish 2 (blue) book?

Español 1 jueves el 7 de septiembre New Seats Park Phones Class Syllabus (rules & expectations) Alfabeto español (Spanish alphabet)

Español 2 viernes el 8 de septiembre Have you turned in your Spanish 2 (blue) book? Reminder: Put phone in your assigned desk#/pouch. Pre-Test Alphabet & vowel practice Quick review of pronunciation rules & exceptions BINGO: Spanish syllable sounds

Español 1 viernes el 8 de septiembre Reminder: Put phone in your assigned desk#/pouch. Spanish Alphabet Review: Verbal practice of letter sounds Video & Notes: Pronunciation rules White board practice Tarea/HW: -Review and practice your Spanish letter sounds.