Basic 3 Course Orientation / Induction Week 1. AGENDA Course Information Aim of the Sessions Using zoom Assessment.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Advertisements

¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
English Language Class General Instructions of the course.
2:38 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Viernes pm JFSB 
Los días de la semana Days of the week.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace viento. Hace sol. Nieva. Hace frío.
BILINGUAL TRAVEL AGENCY VOCATIONAL TRAINING COURSE: 1st year. BILINGUAL PROFESSIONAL SUBJECT: ORGANIZACIÓN Y CONTROL EN AGENCIAS DE VIAJES (O.C.A.) Organization.
DO NOW: Solve each math problem
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hoy es martes en el mundo
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Spanish 1 & 2 WEEK 12.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 4 de enero
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Para Empezar veintiseis de septiembre
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Write the following in Spanish.
Britton’s and Hillerman’s BREAKING NEWSletter
Communicative Objective:
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Miranda Rights El Aviso Miranda
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Welcome to Spanish class With pedro and Emilio
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Basic 3 Course Orientation / Induction Week 1

AGENDA Course Information Aim of the Sessions Using zoom Assessment

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 3 From September 2nd - December 22nd Units: 1 to 13 = Discoveries (BB) / unit test -13 units = 1 unit per week -Midterm Exam -Final Exam -Catch UP -Total = 16 weeks Assessment: -4 speaking assessment (MDR) / in Zoom class / grade -1 midterm = Discoveries (BB) platform P1 -1 final exam = Discoveries (BB) platform P2 Course Information

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 4 Commitment: -minimum 4 hours per week – platform (Discoveries) -1 hour per week – synchronous session -* MONDAY TO SUNDAY (12 midnight) Course Information

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 5 Course Schedule Monday to SUNDAY

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 6 Assessment

7 Office Hour: Sesión / Tutoría / Q & A ●Spanish optional FRIDAY 3 TO 4 ● By appointment if necessary

Speaking assessments consist of: Vocabulary Fluency Interaction Accuracy Pronunciation 8 Assessment

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 9 Log In using Blackboard credentials The Course

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 10 Log In using Blackboard credentials The Course

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 11 Using the Raise hand feature in Zoom: 1. Participants 2. Raise hand 1. Participants 2. Raise hand Using Zoom

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 12 Using the Chat: 1. More 2. Chat 3. Click on EVERYONE to send private messages Using Zoom 1.More Chat 3. To send private messages

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 13 Practice Raise hand Attendance: Send file in the chat a) receive b) open c) send to the group Received files in the chat “Please tell me your name” Shared file (course calendar) Breakout Rooms / sección de grupos

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 14 Aim of the Sessions The aim of these sessions is for you to speak and interact with each other. Before the session, do the grammar exercises and see the grammar explanations on the platform. The Zoom session should be for maximum student production.

15 ▪Zoom link: ▪ Technical support: Reminders

© Laureate International Universities®|Confidential and Proprietary 16 Wrap Up Course Information/ Taking a look at the Platform Using zoom Aim of the Sessions Assessment