Marco conceptual para una Discusión orientada al Tratamiento ..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Canada-Argentina Capacity Building Initiative (CACBI) Iniciativa Argentino-Canadiense de Mejora de las Capacidades para el Mecanismo para un Desarrollo.
Advertisements

CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Treatment 2.0 in Latin America and the Caribbean Baseline and perspectives XIX International AIDS Conference Washington, DC July 2012 Dr. Massimo.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
CMMI Carlos Mario Zapata J. 4/13/2017 Calidad de Software.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
 Mariela Centeno  Parent Presentation  ECE 497  Pilar Carroll.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
JUNTA MEXICANA CERTIFICADORA INTERNACIONAL PARA PROFESIONALES EN ADICCIONES ALCOHOLISMO Y TABACO JMCIPAAT Y UNIVERSITY OF TEXAS AT EL PASO-PACE PRESENTAN.
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
Departamento de Desarrollo Social y Empleo Organización de los Estados Americanos Inter-American Cooperation Network for Social Protection Transfer of.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
Mental Health Services for Individuals on the Autism Spectrum Servicios de Salud Mental para Individuos en el Espectro del Autismo Jennifer Novak, MA,
VIABILIDAD DEL MODELO DE TRIBUNALES DE TRATAMIENTO DE DROGAS EN COLOMBIA Panel: Perspectiva de Salud para la aplicación del Modelo de TTD en Colombia Bogotá,
VIABILIDAD DEL MODELO DE TRIBUNALES DE TRATAMIENTO DE DROGAS EN COLOMBIA Los diez Componentes del modelo de Tribunales de Tratamiento de Drogas. Roles.
Perfiles de Elegibilidad en los Tribunales de Tratamiento de Drogas Jueza Jamey H. Hueston Bogota, Colombia Junio, 2015.
Perfiles de elegibidad. Introducción....una vez que el equipo ha definido el problema, establecido su misión y objetivos, tiene que atender el desarrollo.
Helping Your Child Transition to Adulthood and a Meaningful Work Life C ó mo Ayudar a Su Hijo en la Transici ó n a la Adad Adulta y Una Significativa la.
Los TTAs desde los componentes sanitario y jurídico (arranque del programa)
Morgan Full Service Community School Family Literacy Program Past the PTO: Family Literacy and Engagement at Morgan Full Service Community School MATSOL.
Hypothyroidism Alma Cruz Simancas UNIVERSIDAD AUTÓNOMA BENITO JUÁREZ DE OAXACA FACULTAD DE MEDICINA Y CIRUGÍAFACULTAD DE MEDICINA Y CIRUGÍA «INGLES MÉDICO»«INGLES.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Miselle O’Brien 13th October, 2015
CHILEAN GEO CLIENT APPLICATION FOR DISASTERS RODRIGO SUÁREZ VILLARROEL
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Evaluando el Cumplimiento de los PBSs PBS 17
Área temática Descentralización Acción Desarrollo Regional El Programa EUROsociAL Ciudad de México 30 de abril 2015 Ruggero Tabossi.
Tripartite Sub-regional Employment Forum
Jornadas MINSAL Fortalecimiento de Competencias de Salud Mental en los Equipos de APS 4-6 de Abril, 2017 Salud Mental Colaborativa: Manual Avanzado para.
Determinar la organización de padres más efectiva para su escuela
Applying for Assistance
Educando a nuestros hijos
Health Centers Care for Communities Like Yours
¿Que es un buen indicador?
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
WHAT IS THE BLOCKCHAIN? The Blockchain is a distributed ledger, or a decentralized data base in which digital transactions are recorded. This data base,
Beneficios del programa Milwaukee County DHHS-BHD
Take Care of Corsicana.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Home Office Satisfaction Survey Encuesta de Satisfacción de la Oficina Principal Diff photo April 26, 2016.
El alfabeto y las vocales
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
English Learner Advisory Committee
DSUSD Implementación de MTSS (Sistema de Apoyo Multinivel)
Terms related to human resources 1.Training 2.Staff selection 3.Induction 4.Vacant 5.Employment contract 6.Occupational health 7.Labor welfare 8.Payroll.
Términos 1.Capacitación 2.Selección 3.Inducción 4.Vacante 5.Contrato Laboral 6.Salud Ocupacional 7.Bienestar laboral 8.Nomina 9.Servicio al cliente 10.Reclutamiento.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Perfiles de elegibidad
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Cloning in Animals Organisms that are genetically identical are clones Asexual Reproduction always produces clones Laboratory Techniques have been.
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Leverage Point Analysis
Arquitectura de Sistemas Arquitectura Empresarial Semana.
(Facilitating Global Competence Development through the GCC)
Hemophilia and School: Developing an Individualized Healthcare Plan (IHP)
University of Delaware
World Class Compliance: Cultura de Cumplimiento en Multinacionales
Tribunales de Tratamiento de Adicciones para Adolescentes
Transcripción de la presentación:

Los TTAs desde los componentes sanitario y jurídico (arranque del programa)

Marco conceptual para una Discusión orientada al Tratamiento .. Contexto de fondo Participantes Corte de drogas Resultados Entorno Local Aspectos demográficos Patrones de uso de las drogas Cultura político/legal Actitudes de las partes involucradas (Fiscalía, Defensoria, Jueces y Tratamiento) Componentes de la Corte de Drogas Identificación temprana Tratamiento Coerción Legal (e.g., miedo al encarcelamiento) Interacción Judicial Recompensas Sanciones Enfoque multidisciplinario Manejo de caso Pruebas de antidopaje Servicios adyacentes (empleo, salud mental, housing, etc.) Divulgación comunitaria Información/Evaluación Recuperación Motivación y Cambio conductual Perfil del participante Aspectos demográficos Status socioeconómico Vínculos Familia/comunidad Historial de tratamiento por uso de drogas Antecedentes criminales Graduación Corte de drogas Elegibilidad para la Corte De Drogas (cargos, historial criminal, y severidad de la adicción) Resultados de Rehabilitación • Reducción del delito y del uso de drogas • Otros resultados (por ejemplo, relacionados a empleo y salud) Beneficios sociales • Seguridad pública • Menor encarcelamiento • Ahorro de costos MODELO DE LA CORTE DE DROGAS* *Center for Court Innovation

Incorporación de la evidencia meta análitica Empezando De "El método C.A.S.E." A Incorporación de la evidencia meta análitica

Empezando. Discutir 7 puntos.. Guía de Discusión: 1. La integración del equipo del tribunal de drogas, 2. Aclarar la misión y los objetivos del programa, 3. Identificar la población meta para el programa, 4. Especificar los criterios para graduación y expulsión, 5. Desarrollar la estructura de las fases, 6. Agrupar recursos comunitarios y 7. Evaluar las operaciones del programa.

Oficiales de reinserción social 1. Equipos USA Chile México (Monterrey) Juez Abogados Oficial de Probatoria Tratamiento Administrador de casos Oficiales del orden Coordinador del programa Dupla psicosocial Oficiales de reinserción social

2. la misión y los objetivos del programa Resultados de Rehabilitación • Reducción del delito y del uso de drogas • Otros resultados (por ejemplo, relacionados a empleo y salud) Beneficios sociales • Seguridad pública • Menor encarcelamiento • Ahorro de costos

3. identificar la población meta para el programa Entorno Local Aspectos demográficos Patrones de uso de las drogas Cultura político/legal Actitudes de las partes involucradas (Fiscalía, Defensoria, Jueces y Tratamiento) Elegibilidad para la Corte De Drogas (cargos, historial criminal, y severidad de la adicción) Perfil del participante Aspectos demográficos Status socioeconómico Vínculos Familia/comunidad Historial de tratamiento por uso de drogas Antecedentes criminales

4. especificar los criterios para graduación y expulsión 5. desarrollar la estructura de las fases

Dos puntos que van de la mano. La aportación del Area sanitaria descansa en el conocimiento del proceso de tratamiento.

(Stages of Treatment) Stage 1—Treatment engagement Stage 2—Early recovery Stage 3—Maintenance Stage 4—Community support

Stage 1—Treatment Engagement Goals— - Initiate a treatment contract - Resolve acute crises - Engage in a therapeutic alliance - Involve clients in preparing a treatment plan.

Stage 1—Treatment Engagement Duration—A few days to a few weeks.

Stage 1—Treatment Engagement Counselor activities— - Confirm diagnosis, eligibility, and appropriate placement in this level of care - Assess biopsychosocial problems and match services to the most pressing problems - Provide assessment feedback - Explain program rules and expectations - Address acute crises Counselor activities— - Confirm diagnosis, eligibility, and appropriate placement in this level of care - Assess biopsychosocial problems and match services to the most pressing problems - Provide assessment feedback - Explain program rules and expectations - Address acute crises - Resolve scheduling, payment, and counselor assignment issues - Obtain medical and psychological diag- noses and treatment history, including pharmacotherapy - Foster therapeutic alliances between client and counselor and client and group members - Begin psychoeducational activities - Identify sources of social support - Initiate family contacts and education (with client’s permission).

Stage 1—Treatment Engagement Cont.. Counselor activities - Resolve scheduling, payment, and counselor assignment issues - Obtain medical and psychological diag- noses and treatment history, including pharmacotherapy - Foster therapeutic alliances between client and counselor and client and group members - Begin psychoeducational activities - Identify sources of social support - Initiate family contacts and education (with client’s permission).

Stage 1—Treatment Engagement Completion criteria— - Completed assessment process and orientation - Completed withdrawal from substance use - Resolved immediate crises - Established a treatment plan - Attended scheduled sessions.

Stage 2—Early Recovery Goals— - Maintain abstinence - Sustain behavioral changes - Identify relapse triggers and develop relapse prevention strategies - Identify and begin to resolve personal problems - Begin active involvement in a 12-Step or other mutual-help program.

Duration—6 weeks to about 3 months. Stage 2—Early Recovery Duration—6 weeks to about 3 months.

Stage 2—Early Recovery Counselor activities— - Help clients follow their plans to sustain  abstinence - Assist in identifying and developing strategies  for relapse triggers - Initiate random drug tests and provide rapid  feedback of results - Help clients and families integrate into  mutual-help programs - Assist in developing and strengthening positive social support networks - Continue appropriate pharmacotherapy, medi- cal, and psychiatric treatments.

Stage 2—Early Recovery Completion criteria— - Sustained abstinence for 30 days or longer - Completed treatment plan goals - Created and implemented a relapse preven- tion and continuing care plan - Participated regularly in a support group - Maintained a sober social support network - Resolved medical, psychiatric, housing, and personal situations that may trigger relapse.

6. agrupar recursos comunitarios

Core IOT Services Provided On Site • Group counseling and therapy • Individual counseling • Psychoeducational programming • Pharmacotherapy and medication management • Monitoring alcohol and drug use • Case management • 24-hour crisis coverage • Community-based support groups • Medical treatment • Psychiatric examinations and psychotherapy Vocational training and employment services Family involvement and counseling* • Comprehensive biopsychosocial screening and assessment† • Program orientation and intake/admission† • Individual treatment planning and review† • Transition management and discharge planning

Enhanced IOT Services Delivered On Site or Via Functional Linkages • Adult education Transportation services Housing and food • Recreational activities • Adjunctive therapies • Nicotine cessation treatment • Licensed child care • Parent skills training

7. evaluar las operaciones del programa

Incorporando la evidencia meta análitica Se ha publicado mas investigación sobre las cortes de drogas (sin incluir a otras cortes de resolución de conflictos) que virtualmente todos los demás programas correccionales combinados.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.

Drug Courts Today and the Promise of Tomorrow ©Douglas B. Marlowe, Ph.D., J.D.