Comberton Village College Using PowerPoint interactively for language teaching and learning Basic functions effective language teaching and learning Triggers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Realidades2: 3B Affirmative Tú Mandatos. A. ¡Pon las tareas en los pupitres! B. Repasito: ¡Escribe en español! 1.Be careful. 2.Be diligent. 3.Go to the.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, & -IR verbs
Propósito # 6: ¿Como conjugamos los verbos en la primera conjugación?
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Los interrogativos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Enfoque: el 26 de octubre 1. Correct your Homework 2. Put homework in In-Box 3. Watch Video de Viernes Comezon Cantado por Pastilla A VERY popular band.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Recetas 2 Objetivo: Entender instrucciones en una receta Describir el proceso /las acciones en el pasado.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 13 de marzo del 2013 Proposito # 45: ¿Comó recomendar un restaurante a un amigo? Actividad Inicial: Copia y.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
El futuro. The future tense is used to describe actions that will take place. In English, the word will (or shall) is the essence of the future tense.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Informal and Formal Greetings
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Comberton Village College Using PowerPoint interactively for language teaching and learning  Basic functions  effective language teaching and learning.
Hoy vamos a.... aprender el vocabulario para las asignaturas del cole trabajar bien la memoria aplicar las reglas de pronunciación © rh09.
Comberton Village College Challenge and choice: using authentic materials Rachel Hawkes.
Las asignaturas.
Santa Ana College School of Continuing Education Centennial Education Center 2900 W. Edinger, Santa Ana Ca Room E /30/2015 mib.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Go out Go to the mall Use the phone.
Interactive Math Fluency Workshop
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Alter-Ego Project Exercise 1
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
El verbo ESTAR.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Linea del tiempo en artes Here’s an infographic template for showcasing the history or evolution of a particular topic. Simply update the years in the.
Día número 25 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Bienvenido a Cambridge!
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Descripciones de familiares y amigos
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Sentimientos.
Meta: I can understand information about school activities and rules
#12- El Futuro (Future Tense)
The present tense of -er and -ir verbs and tag questions
To insert audio you need to be on that slide
THE FAMILY IN THE HOME.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

Comberton Village College Using PowerPoint interactively for language teaching and learning Basic functions effective language teaching and learning Triggers Inserting audio and video Harvesting authentic material from the internet Rachel Hawkes Action and Interaction: ICT in languages

Comings & goings Making an entrance Arriving alone or en masse? Outstaying your welcome? Making a swift exit!

Cómo se escribeCómo se dice fíafeeyah gíaheeyah geohehyoh cióntheeyon giónheeyon La religión 2. La geografía 3. La biología 4. La educación física 5. La tecnología Hide & seek!

Cómo se escribeCómo se dice fíafeeyah gíaheeyah geohehyoh cióntheeyon giónheeyon La geografía 3. La biología 4. La educación física5. La tecnología Hide & seek! La religión

H A I BC D E F G Take your partners! ,80 150

H A I BC D E F G Take your partners! ,80 150

Comings & goings... Hide & seek! Take your partners! Surprise! Show me the way to go home!