Warm Up Finish Reading Project Due Friday

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/3 – 3/7 1.
Advertisements

Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
El pretérito vs. el imperfecto
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
CALANTAMIENTO: Parilla de Pretérito Irregular Drill and practice with hora 6!
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Español 1 5 Y 8 DE SEPTIEMBRE DE La Campana - Hoy es lunes el 8 de septiembre de  1. Escribe que sabes sobre Puerto Rico.  Write what you.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
● Warm Up ● Name the 2 sides of WWII and their belligerents. ● Turn in Essay Make Ups ● Extra Credit: WWII Summaries ● Due Friday May 17 th Notes:
● Warm Up ● List effects of the Great Depression on Americans. (Be as specific as possible) ● Paragraph II: The effects of the Great Depression.
La fecha: 14/10/16 El objetivo: Puedo practicar el vocabulario nuevo. La actividad: Escribe la palabra en español. Usa el banco. los hijosYo quiero comprarMe.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hagan ahora Contesten estas preguntas.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 3 24 de febrero de 2017.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
To do lists Mark in Green for Vocab.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Para Empezar veintiseis de septiembre
Mini-Proyecto Comic life.
Práctica de vocabulario
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
April 8th “C day” classes (45 min.)
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Ser y Estar To be or….to be?
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
Hay que + infinitivo It is necessary to I should . . .
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Teach me how to conjugate
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Warm Up What was Black Tuesday? Game: YeeHaw!
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Recordatorio – Reminder
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Draw the diagram and label. Dibuje el diagrama y la etiqueta.
Transcripción de la presentación:

3-5-2013 Warm Up Finish Reading Project Due Friday Define Traditionalism. Define Modernism. Finish Reading Project Due Friday

5-3-2013 Venn Diagrama Repasa de Articulo de CNN Empezar Pelicula

5-3-2013 Calentamiento Define el tradicionalismo y el modernismo . Terminar leer Cap. 29

3-6-2013 Warm Up Finish Reading Project: Due Friday?! How did economic conditions help divide modernists and traditionalists? Finish Reading Project: Due Friday?!

Cartas de Liberdad Película: Precious Knowledge

6-3-2013 Calentamiento Terminar leer Proyectos ¿Como las divisiones economica hacían una division entre los tradicionalistas y los modernistas? Terminar leer Proyectos

3-7-2013 Warm Up In regards to prohibition, what does ‘Wet’ and ‘Dry’ mean? Time Capsule Project— What’s a good Description? 1920s Slang Skit

Película: Precious Knowledge

7-3-2013 Calentamiento ¿En el contexto del prohibicion, que quiere decir ‘mojado’ y ‘seco’? Capsulas del Tiempo: Que es parte de buena descripcion? Skits

Warm Up—Quick Write Write a summary of what you have learned about the 1920s. What changes and significant events took place in the US during the 1920s? Skit/Comic PROJECT DUE MONDAY

1920s Conflicts and Slang Skit Comic Strip As a group, write a script for a 2 min skit. 15 lines Every actor must talk Use every slang word Your skit must address your topic and give 1 specific reason for both modernists and traditionalists As a group, draw a min. of 6 frame comic strip. Every box must have a picture and dialogue Use every slang word Your comic must address your topic and give 1 specific reason for both modernists and traditionalists

Terminar Video Preguntas de Discussion Carta de Libertad

Calentamiento Escribe un breve resumen de los anos 1920 ¿Cuáles cambios y eventos significativos afectaban a EE.UU durante la decada?

Dramatizaciones de los Conflictos de los años 1920 Cada grupo tiene que crear una dramatización que trata de un tema controversial de los anos 1920s La dramatización debe presentar los dos lados, tradicional y modernista, del conflicto Usa todas las palabras que recibes Su Guion necesita ser un mínimo de 15 líneas Cada persona tiene que hablar