¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Advertisements

Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Spanish II Week 12. Para Empezar El tres de noviembre Ana es un estudiante en Cordova High. Ella tiene una hermana menor (younger sister). Sus padres.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Tell your partner about: 1. Two things you wish you had/hadn't done when you were younger. 2. Two regrets you have and you want to overcome.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
How do you respond to the following greetings in Spanish?
HOLA.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Hoy es el _____ de _____ del __________
Telling Time in Spanish
Los Juegos Olímpicos.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Jueves, el 22 de septiembre
Negatives.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
First Grade Dual High Frequency Words
Repaso de Vocabulario Ch 1
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Telling Time in Spanish
saquen una hoja de papel
Telling Time in Spanish
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Los Cuartos del la Casa Un Repaso.
Ser y Estar To be or….to be?
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.4 Numbers.
Pedir and Servir.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Las profesiones.
2.8 Gustar.
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Gustar (To Please) like.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Let’s talk Step 1. What activities can you do in Cusco? Write a list Step 2. Imagine you and your friend have just arrived in Cusco and are going to spend.
Venir = to come Yo Nosotros Tú X El/Ella/Ud. Ellos/Ellas/Uds.
Telling Time in Spanish
Repaso de Checkpoint 1.3.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Spanish 3 Week 1 Sra. Knutsen.
uno dos tres cuatro cinco
Teach me how to conjugate
Telling Time in Spanish
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Telling Time in Spanish
Tell what each person is going to do, based on the picture.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Telling Time in Spanish
5 THINGS THAT I LIKE TO DO. SPENT TIME WITH MY FAMILY.
Transcripción de la presentación:

¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa Adventuras con Pepito el Perrito

¡Hola! Me llamo Pepito el Perrito, y esta es mi casa.

I’m going to hide somewhere en mi casa, and I want you to find me!

When you do, tell your partner in Spanish where I am, then write it down!

First, let’s do a practice round!

¿Dónde está Pepito?

Pepito está en la entrada. ¿Dónde está Pepito? Pepito está en la entrada.

Your sentences should look just like that. Did you get it right? ¡Bueno! Let’s get started!

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

¿Dónde está Pepito?

Did you find me every time? ¡Buen trabajo!