Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Advertisements

Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
Para hacer ahora Identifiquen:
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
CONJUGATION.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
El Imperfecto Español 2.
Target: Describes people and things.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Decadron® (Dexamethasone) (with Alimta ®)
Español 1 29 de marzo de 2017.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Día número 24 Español 1—Acelerado
Complete the following sentences using the word bank.
Egg Baby Project Spanish II.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Ser y Estar To be or….to be?
Practica oral... Find out the following information from your partner:
En la clase Vocabulario
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Poster project.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Práctica para el examen oral 2.1
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Jugar.
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Tapas Using poder, write 3 sentences describing things you know how to do. e.j.) Yo puedo andar en bicicleta.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Identify each activity in Spanish:
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Tapas 19-2-19 María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo Tell what each person needs using the verb “necesitar” and indefinite articles (un, una, unos, unas). EX: Yo necesito una pluma. María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo Mi amigo y yo 7. Ellos Tú 8. La maestra

Boardgames- “Juegos” 1. Decide on your group of 3 or 4 2. Decide who will do each role (artist, scribe #1, #2, #3) 3. Decide on a theme for your game and how it will be organized. 4. Do a rough draft of your game board (ARTIST) 5. Do a rough draft of your questions & answers (SCRIBE #1 & #2) 6. Do a rough draft of your rules (SCRIBE #3) *** YOUR GROUP MEMBERS WILL BE EVALUATING YOU, SO PLEASE MAKE SURE YOU ARE USING YOUR TIME WISELY, AND DOING YOUR SHARE OF THE WORK!