EL PUENTE SCHOOL Presentación de

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Campbell Middle School CRCT Parent Workshop Taller Para Padres en CRCT IS A SCHOOLWIDE TITLE I PROGRAM, INTERNATIONAL BACCALAUREATE MIDDLE YEARS Free Parent’s.
Valley High School Monday March 21, 2011 Valley High School Monday March 21, 2011.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
MVMS Incoming 6th grade ELAC meeting Reunión de ELAC de Sexto Grado Entrante.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Understanding Documents from Mexico—Part 1 Naming Conventions, Birth Certificates, and Immunization Records Sonja Williams Migrant Education Program NCDPI.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Las Palabras Interrogativas
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
EL PUENTE SCHOOL presents…
Description Sentences
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Bienvenidos al taller de
Las Palabras Interrogativas
Licenciatura en Contaduría
Beth Ann Davis, Maestra Certificada de la Junta Nacional
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
¡Bienvenidos a la clase de español!
DUE NOW: What did you learn about las Fallas?
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Señora Daniele, Profesora de Español
Las Palabras Interrogativas
DUE NOW: Place homework on entrance table.
EL PUENTE SCHOOL – Presentación de CABE (California Association for Bilingual Education) Por: Oralia Camacho.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
EL PUENTE SCHOOL – Presentación de CABE (California Association of Bilingual Education) Por: Oralia Camacho.
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Consuelo Mendez Middle School cafeteria
Description Sentences
Día número 44 Español 1—Acelerado
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

EL PUENTE SCHOOL Presentación de California Association for Bilingual Education MARCH 20-23, 2019 LONG BEACH CONVENTION CENTER

Imagine, Inspire, Ignite – Multilingualism for All Imagina, Inspira, Ilumina – Multilingüismo para Todos

Imagine, Inspire, Ignite – Multilingualism for All Imagina, Inspira, Ilumina – Multilingüismo para Todos

Imagine, Inspire, Ignite – Multilingualism for All Imagina, Inspira, Ilumina – Multilingüismo para Todos

¡Bienvenidos al CENTRO DE PADRES DE FAMILIA “ROSALIA SALINAS” ubicado en el long beach Convention Center, Salón 104A!

LONG BEACH CONVENTION CENTER, EXHIBITS - LONG BEACH CONVENTION CENTER, Hall A

WORKSHOPS/TALLERES Wednesday – 1:00 to 2:15 The Limited English Proficient Hard to Count Population and the 2020 Census – Clarissa Laguardia & Adriana Martinez, California Complete Count Census 2020 Wednesday – 2:45 to 4:00 Logrando una asociación efectiva entre familias y escuelas utilizando los recursos comunitarios – Maritza DiCicco & Karla Diaz, Mission YMCA Wednesday – 4:30 to 6:00 Keynote Address: Culture Class with Ric Salinas & Herbert Siguenza Special Guest: Zoe Saldana, Actor/BeSe Founder Thursday – 10:30 to 11:45 Apoyo y recursos para las familias inmigrantes en los Estados Unidos (Pi) – Maria Valencia, CABE: Maria Barragan, CSU San Bernardino Thursday – 1:30 to 2:45 Políticas de protección y apoyo comunitario a la población migrante – Carlos Garcia de Alba, Consulate General of Mexico in Los Angeles Thursday – 3:15 to 4:30 Nuestro Testimonio, Our Voice – Dr. José Medina, Educational Solutions

Seal of Excellence Banquet and Dance WORKSHOPS/TALLERES Friday – 10:30 to 11:45 Creating Strong Family-School Partnerships: Key Parent Roles in Leadership and Student Success (Pi) – Katie Harri, Family Leadership Friday – 1:30 to 2:45 Emergent Literacy Development of Triqui-speaking students on the Central California Coast – Carolina Serna, Biola University Friday – 3:15 to 4:30 Lend me your EAIR (Equity and Access Internal Review) – Roberto Nuñez, Alisal Union SD; Peter Flores, Santa María Joint Union HSD Friday – 6:30 to 10:00 Seal of Excellence Banquet and Dance Saturday – 9:00 to 10:30 Café Literario: Coffee and Conversation on Puerto Rico’s Struggle for Public Education – Mercedes Martínez, President of the Federation of Teachers in Puerto Rico (FMPR)

Emergent Literacy Development of Triqui-speaking students on the Central California Coast – Carolina Serna, Biola University

Emergent Literacy Development of Triqui-speaking students on the Central California Coast – Carolina Serna, Biola University

Creating strong family-school Partnerships: Key Parent Roles in Leadership and Student Success Presenter: Katie harri, national director of parent engagement and training family leadership inc./parenting partners

SEAL OF EXCELLENCE BANQUET FRIDAY, MARCH 22, 2019, 7:00 PM LONG BEACH CONVENTION CENTER HALL B

QUESTIONS FOR PARENTS . . . Q1.   What strategy (1-2) did you or the other parents learn that you can apply now?  Q2. What was the most memorable experience for you and your team? Q3.  Based on what you learned, what recommendations  do you have for the school and/or district regarding our services to English Learners?  Q4.  When do you plan to present this information to your site? Which workshop presentation and materials will you be sharing with your elac or ssc parents? 

PREGUNTAS PARA NUESTROS PADRES… P1. ¿Cuál estrategia (1-2 estrategias) aprendió Ud. o los otros padres aprendieron que Ud. puede aplicar o implementar ahora?  P2. ¿Cuál fue la experiencia más memorable para Ud. y su grupo? P3. De acuerdo con lo que Ud. aprendió, ¿cuáles recomendaciones tendría Ud. para la escuela y/o para el distrito tocante a nuestros servicios para sus hijos que están aprendiendo inglés? P4. ¿cuándo presentará esta información en su escuela? ¿ Cual presentación de la sesión especial (taller) y materiales compartirá con los demás padres del elac o ssc?

por Janie Orozco Preciado de Torrez ¡Gracias! See you next year at CABE 2020 45th Annual Conference SAVE THE DATE April 8 – April 11, 2020 San Francisco, California por Janie Orozco Preciado de Torrez