Una vacación fantástica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EXPAND PARAGRAPH AT LEAST 75 WORDS. Expand sentences with adjectives and phrases. Use at least 4 expansion words: cuando con quien porque donde también.
Advertisements

Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Tarjetas postales 4a projecto.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Propósito # 41: ¿Qué hiciste en tus vacaciones? Copian las preguntas.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Los eventos y los deportes Vamos a escribir. Un ensayo 2 paragraphs about an event in the past Pretérito (past tense) Use vocab and exprésate from ch.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
Lección 2 son ? ¿ ? ¿ Lección 2 son ? ¿ ? ¿De que color? La bufanda La blusa grande mediano pequeño La falda.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
Hagan ahora Contesten estas preguntas.
El show de la moda Spanish 1 Fashion Show.
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
OV7 - Enloquéceme.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
IR – to go.
Propósito # 41: ¿Qué hiciste en tus vacaciones? Copian las preguntas.
HOY ES VIERNES, EL 12 DE FEBRERO OBJETIVO: START THE NEW CHAPTER 2A
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Writing portion of test 1B
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Calentamiento ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo son tus profesores en la escuela?
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Ir – “to go” Verb # 4.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las profesiones.
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Tapas Escribe oraciones en el pasado.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Ir – “to go” Verb # 4.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Teach me how to conjugate
Tapas Use these adjectives to write sentences about famous buildings you have visited or read about: 1. antiguo (a) 2. enorme 3. formal 4. lujoso.
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
Poster project.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Unidad: ¿Cuál es tu deporte favorito?
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Una vacación fantástica En parejas escriban una descripción/un cuento de la vacación de una persona. IN PAIRS, WRITE A DESCRIPTION ABOUT A VACATION WHERE SOMEONE GOES (REGULARLY). Incluyan (INCLUDE): Al menos 10 frases en forma de un párrafo A MINIMUM OF 10 SENTENCES – PARAGRAPH FORM Al menos 10 verbos DIFERENTES en el presente AT LEAST 10 DIFFERENT VERBS IN THE PRESENT TENSE Al menos 12 palabras del vocabulario de 1-1 AT LEAST 12 WORDS FROM THE 1-1 VOCAB. LIST THAT CAN BE EASILY ILLUSTRATED Primero van a escribir una copia preliminar (rough draft) YOU MUST COMPLETE A ROUGH DRAFT FIRST En el cuento final no escriban la palabra del vocabulario: en vez (instead) van a dibujar algo que representa la palabra (12 ilustraciones que representan las palabras) ON THE FINAL COPY, DON’T WRITE THE VOCAB. WORD. Leave an intentional blank and insert an illustration that represents the word from the 1-1 list. Make an answer key on the back IN PENCIL 10 puntos de clase: Color, creatividad, esfuerzo, tiempo en clase

Un ejemplo Juan va de vacaciones a California. Un día, va a ______________. En la playa Juan ___________________. Después, otra pareja va a leer su cuento y va a llenar los blancos con el vocabulario apropiado.