HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear. All INFINITIVES end in –ar, -er, or -ir.
Advertisements

This is an interactive presentation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
—¡Me gusta mucho bailar!
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Created by Suzanne Shirley bailar to dance ver la tele to watch television.
Gustar ¿Te gusta mi coche? Sí, me gusta mucho..
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
gustar with infinitives
Libro de Realidades 1 – p ME GUSTA – I like to… Libro de Realidades 1 – p
The Present Tense of ir (to go)
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?. bailar To dance.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Usar GUSTAR. ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué te gusta hacer? (What do you like to do?)
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
El verbo gustar. The verb gustar is used to talk about things that you or someone else likes to do. Gustar translates to ____ is pleasing to me in English.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -ar the INFINITIVE.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Enfoque: el 26 de octubre 1. Correct your Homework 2. Put homework in In-Box 3. Watch Video de Viernes Comezon Cantado por Pastilla A VERY popular band.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Chapter 3 Lección A Vocabulario.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
to talk about activities
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Dibujar.
Me llamo________ Clase 8IM La fecha es el 27 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Qué clase te aburre? Actividad Inicial: Copia y responde. 1. ¿Juegas.
A verb usually names the action in a sentence. We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Español 1: capítulo 5 gramática 2
bailar to dance ver la tele to watch television.
Do Now. Escuchar, leer, y hablar de que me gusta y no me gusta Agenda: Do Now / Check HW La Bienvenida Flash card practice – vocab quiz tomorrow! Escuchar.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Gustos y Disgustos Aversiones.
Hoy es lunes, el 18 de noviembre La pregunta: ¿Qué te gusta hacer? Me gusta correr. LA TAREA: libro de ejercicio p. 14 ESTUDIAR – prueba de los verbos.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Present Tense of -ar Verbs
(A ÉL/ ELLA) LE GUSTA. REPASO I like You like I don’t like You don’t like I like a lotYou like a lot I don’t like at allYou don’t like at all What do.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Getting to know you more!
¿Qué te gusta hacer?.
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
¿Qué te gusta hacer?.
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Transcripción de la presentación:

HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar ni esquiar. 1. ¿Qué te gusta más, cantar o leer revistas? 2. ¿Qué te gusta más, jugar videojuegos o montar en monopatín? 3. ¿Qué te gusta más, ver la tele o tocar la guitarra? 4. ¿Qué te gusta más, hablar por teléfono o pasar tiempo con amigos? 5. ¿Qué te gusta más, usar la computadora o patinar?

Yo puedo… Hablar de lo que no me gusta nada hacer Agenda: Do Now La Bienvenida / Corregir tarea Negatives and Agreement Actividades 15 & 16 (pg ) & Act. 18 (pg. 38) Announcement: Chapter 1A test WEDNESDAY!

Preguntas sobre la tecnologia: 1. Do you have a cell phone (that you can use in class to send a text message or call with)? 2. Do you have an address? (that you can access frequently? ) 3. What is that address? 4. Do you have a computer & internet you can use at home or every evening if needed ?

Tarea / Homework Pg. 15 & 19 in the packet.

Mal (does not meet expectations) - 2 points Así Así (needs more work) – 3 points each Bien (approaching mastery) - 4 points each Muy Bien (mastery) - 5 points each How much information you communicate You mention less than one example from each category. You mention one example from each category. Little extension beyond basic phrases. You mention 4 activities and all 3 categories. Some language extension noted. You mention 5 activities and all 3 categories. You own the language and can show it. How accurately you express yourself Your writing or speaking has many grammatical or spelling (including accents) errors. Your writing or speaking has several grammatical or spelling (including accents) errors. Your writing or speaking has occasional grammatical or spelling (including accents) errors Your writing or speaking has very few grammatical or spelling (including accents) errors. How clearly / neatly you express yourself Your writing or speaking is very hard to understand (no effort on accent). Or, letter/ voic is in English or unfinished. Your writing or speaking is difficult to understand (little effort on accent). Or, letter/ voic is in Spanglish, done with little care or late. Your writing or speaking is fairly easy to understand (effort on accent is noted). Letter / voic are in Spanish. Done with care. Your writing or speaking is clear & easy to understand. Letter / voic are in Spanish. Done with pride. Pen pal writing assessment – Include your name (English or Spanish name is ok) and what Spanish-speaking country you come from as well as at least 5 activities you like and dont like to do. Be sure to say something you like a lot, and something you dont like at all. Lastly ask a question and say goodbye. (15 points total) Phone message speaking assessment – Imagine you will host a Spanish student for a week. Tell them about yourself in a voic ( ). Describe your likes and dislikes using information from each of the 3 categories (like a lot, like. If you do not have long-distance access, talk to Ms. Tucker. Say your name, period & homework number in English & then begin speaking in Spanish! (15 points total) Tarea / Homework – due Wednesday!