¿Qué hora es?
We are learning to tell time on the hour throughout the day. El objetivo We are learning to tell time on the hour throughout the day.
La hora Today we begin our study of telling time. We will learn how to tell time in three parts. They are as follows: On the hour From the hour to the half hour From the half hour to the hour
El vocabulario El reloj Las manos
¿Qué hora es? To tell the time on the hour we say: For example: Son las ________________. For example: 2:00 Son las dos. 3:00 Son las tres. 4:00 Son las cuatro. 5:00 Son las cinco. 6:00 Son las seis.
¿Qué hora es? The only execeptions to this rule are one o’ clock, noon and midnight: 12:00 am (midnight) Es la medianoche. 12:00 pm (noon) Es el mediodía. 1:00 Es la una.
Más práctica
Más práctica
Más práctica
Más práctica (PM)
Más práctica
Más práctica
¿Qué hora es? To add minutes to the hour we say “y” and then the number of minutes. For example: 2:05 = Son las dos y cinco. 4:12 = Son las cuatro y doce. 7:23 = Son las siete y veintitrés. 9:29 = Son las nueve y veintinueve.
¿Qué hora es? 2:15 = Son las dos y cuarto 3:30 = Son las tres y media The only exceptions to this rule are 15 minutes past the hour and thirty minutes past the hour. 2:15 = Son las dos y cuarto 3:30 = Son las tres y media
Más práctica
Más práctica
Más práctica
Más práctica
Más práctica
To indicate AM or PM in Spanish, you use the following expressions: De la mañana – AM De la tarde – PM (about 12:00-5:59) De la noche – PM (about 6:00-11:59)
Por ejemplo Son las ocho de la mañana. Son las tres de la tarde. Son las once de la noche.
Más práctica Write the following times in Spanish 1) 2:00 in the morning 2) 8:00 at night 3) 1:00 in the afternoon 4) 10:00 at night 5) 6:00 in the morning 6) 3:00 in the afternoon
Más práctica Write the following times in Spanish 1) 3:14 in the afternoon 2) 1:23 in the morning 3) 12:10 in the afternoon 4) 8:15 at night 5) 9:02 in the morning 6) 10:30 in the morning 7) 2:17 in the afternoon
8:40 Two ways to write it: Either way is fine. Son las ocho y cuarenta. Son las nueve menos veinte. Either way is fine.
¿Qué hora es? One way to tell time from the half hour to the new hour: Follow these steps 1) Move up to the next hour 2) Subtract the number of minutes you are short of this hour
¿Qué hora es? For example: 7:31 Step one Move up to 8:00 Son las ocho Step two Subtract the number of minutes you are short of this hour 60-31=29 Answer: Son las ocho menos veintinueve.
¿Qué hora es? For example: 9:35 Step one Move up to 10:00 Son las diez Step two Subtract the number of minutes you are short of this hour 60-35=25 Answer: Son las diez menos veinticinco.
¿Qué hora es? For example: 12:44 Step one Move up to 1:00 Es la una. Step two Subtract the number of minutes you are short of this hour 60-44=16 Answer: Es la una menos dieciséis.
¿Qué hora es? For example: 2:59 Step one Move up to 3:00 Son las tres. Step two Subtract the number of minutes you are short of this hour 60-59=1 Answer: Son las tres menos uno.
Más práctica Write the time in numbers. Son las tres menos catorce. Son las tres menos veintitrés. Son las seis menos ocho. Son las cinco menos veinticinco. Son las siete menos seis. Son las once menos cuarto. 2:46 2:37 5:52 4:35 6:54 10:45
¿Qué hora es? 5:30 pm 6:15 am 8:40 pm 12:00 am 9:45 am 1:25 pm 1. 2. 3. 12:00 am 4. 9:45 am 5. 1:25 pm 6.
Las Respuestas… 1. 4. 5. 2. 3. 6. Son las cinco y Es la medianoche. media de la tarde. 4. Es la medianoche. 5. Son las diez menos cuarto de la mañana./ Son las nueve y cuarenta y cinco de la mañana. 2. Son las seis y cuarto de la mañana. 3. Son las nueve menos veinte de la noche. / Son las ocho y cuarenta de la noche. 6. Es la una y veinticinco de la tarde.