Día número 100—español 1 El 2 de febrero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Advertisements

Imperfect of -er & -ir verbs. 2 past tenses In Spanish, there are 2 simple past tenses: preterite imperfect.
Verbs in the present tense
L17 - Introduction to the Conditional
El Imperfecto ~The Imperfect Tense~.
¡Bienvenidos a la clase de español!
PRETERITE VS. IMPERFECT
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
azul L іBuenos días, clase!  calentémonos
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Subjuntivo y Indicativo
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
The Subjunctive and the Infinitive
Día número 97—español 1 El 30 de enero Horario de Asamblea
Time Expression with Hacer
Verbs in the present tense
First Grade Dual High Frequency Words
Today I eat pizza. Yesterday
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
Día número 122—español 1 El 8 de marzo Horario de Inicio Tardío
Futuro y condicional Usos y formas.
El futuro What? How? Examples Practice.
L14 - Past participles.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Unidad 1 Etapa 1 Preterite Verbs
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 111—español 1 El 21 de febrero Horario Regular
Día número 127—español 1 El 14 de marzo
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Día número 125—español 1 El 12 de marzo
Día número 99—español 1 El 1º de febrero Horario de Inicio Tardío
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Imperfecto.
Spanish Preterite Verbs
PRETERITE VS. IMPERFECT
[C] Notas: Preterite Tense
T The Imperfect Let’s do a quick review and then we will focus on the irregular verbs. What is the imperfect tense used for? Textbook.
El imperfecto.
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Día número 60 Español 1—Acelerado
Para más información, mira Unidad 5 p183 en tu libro
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Spanish Preterite Verbs
Irregular Preterite IR and SER
As a child, I would read every day.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Día número 59 Español 1—Acelerado
PRETERITE VS. IMPERFECT
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Conditional Indicative tense
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
Pretérito e Imperfecto
Regular –ar (present tense)
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Día número 100—español 1 El 2 de febrero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: Hoy empieza (starts) la regla de NO HABLAR INGLÉS. Pueden usar Google Translate o un Diccionario. RECUERDEN que (Remember that) es difícil hablar solamente en español, PERO si lo haces, ¡vas a aprender MUCHO! PRACTICAR las 5 conjugaciones para el EXAMEN DE MAÑANA. REPASAR las Preposiciones con las canciones (songs) y bailes.

MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS LA TAREA: MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS STUDY how to conjugate verbs in all 5 tenses from the WS for the EXAMEN MAÑANA el MARTES. DOWNLOAD and PRINT the Table of Contents (Contenido #1 Sem 2 Español ACC-2017) and organize all your work accordingly. MAKE sure EVERY page has your name and period and every entry has the date. HIGHLIGHT the Apuntes # and ACT # REMEMBER that if you make up the quizlets after they have been recorded in the gradebook, you MUST SEND ME an EMAIL to let me know that I need to update your grade. PLEASE INCLUDE YOUR PERIOD. REMINDER: your grade should reflect your knowledge as well as your responsibility. If a test you took doesn’t reflect what you know, please study, see me, and retake the test to reflect what you know.

DEVOLVER (return) el examen del pasado y contestar preguntas.

CORREGIR la tarea (WS 975 Repaso de Tiempos Verbales Indicativos)

Nombre____________________Fecha_________Per ______ Pg A WS 975 Repaso de Tiempos Verbales Indicativos There are 5 Indicative Tenses. 1. Present: Actions that occur in present time; are occurring; or will occur in the near future: EX: Siempre llego a tiempo. Llego mañana a las 7am. Actions that occurred in the past and continue up to the present: EX: Hace 3 horas que miro la tele. (I have been watching TV for 3 hours.)

Regular Conjugations in PRESENT Tense:   HABLAR COMER ESCRIBIR Yo Tú Él / Ella / Usted Nosotros Ellos / Ellas / Ustedes COMO ESCRIBO HABLO COMES HABLAS ESCRIBES HABLA COME ESCRIBE HABLAMOS COMEMOS ESCRIBIMOS HABLAN COMEN ESCRIBEN

To tell the time and date in the past or describe what WAS. Imperfect: Actions that were continuous/repeated in the past & their completion is not indicated. EX: My brother was reading and my father was talking. My brother was reading when I entered. My brother used to read all the time. My brother would read all the time. To tell the time and date in the past or describe what WAS. EX: It was 5:30 am. It was May 6th. He was wearing a blue jacket. It was cold. To tell mental, emotional and physical conditions in the past. EX: believed, wanted, thought, was able to, preferred, knew, felt, was

Regular Conjugations in IMPERFECT Tense:   HABLAR COMER ESCRIBIR Yo Tú Él / Ella / Usted Nosotros Ellos / Ellas / Ustedes ESCRIBíA HABLABA COMíA HABLABAS COMíAS ESCRIBíAS HABLABA COMíA ESCRIBíA HABLáBAMOS COMíAMOS ESCRIBíAMOS HABLABAN COMíAN ESCRIBíAN

Preterit: Actions that began / were completed in the past. EX: I went to the store yesterday. I began my trip at 3pm. I returned 3 times because I kept forgetting something.

Regular Conjugations in PRETERIT Tense:     HABLAR COMER ESCRIBIR Yo Tú Él / Ella / Usted Nosotros Ellos / Ellas / Ustedes HABLé COMí ESCRIBí HABLASTE COMISTE ESCRIBISTE HABLó COMIó ESCRIBIó HABLAMOS COMIMOS ESCRIBIMOS ESCRIBIERON HABLARON COMIERON

Future: Actions that will take place some time in the future. EX: I will go tomorrow. Wonder and Probability in the present I wonder what time it is. (¿Qué hora será?) It is probably 10 o’clock. (Serán las diez.)

Regular Conjugations in FUTURE Tense:   HABLAR COMER ESCRIBIR Yo Tú Él / Ella / Usted Nosotros Ellos / Ellas / Ustedes HABLARé COMERé ESCRIBIRé HABLARáS COMERáS ESCRIBIRáS HABLARá ESCRIBIRá COMERá HABLAREMOS COMEREMOS ESCRIBIREMOS ESCRIBIRáN HABLARáN COMERáN

Conditional: Actions you would do if the conditions were right. Actions you would do but the conditions are NOT right. EX: If I won the lottery, I would buy a new car. I would buy a new car, but I don’t have enough money. To show courtesy I would like a lemonade, please. Wonder or probability in the past I wonder who it was. It was probably my brother.

HABLARíA COMERíA ESCRIBIRíA HABLARíAS COMERíAS ESCRIBIRíAS HABLARíA Regular Conjugations in CONDITIONAL Tense:   HABLAR COMER ESCRIBIR Yo Tú Él / Ella / Usted Nosotros Ellos / Ellas / Ustedes HABLARíA COMERíA ESCRIBIRíA HABLARíAS COMERíAS ESCRIBIRíAS HABLARíA COMERíA ESCRIBIRíA HABLARíAMOS COMERíAMOS ESCRIBIRíAMOS COMERíAN ESCRIBIRíAN HABLARíAN

canto visitarás bebía iríamos pero… aplaudieron HIGHLIGHT the key words on your Grammar Brochure: Imperfect = “used to” “-ing” “often” Preterit = “-ed” “action finished” Future = “will” Conditional = “would but” TRADUCE: I sing (cantar) = ____________ You will (visitar) = ____________ He used to drink (beber) = ____________ We would go but…(ir) = ____________ You all clapped (aplaudir) = ____________ canto visitarás bebía iríamos pero… aplaudieron

Nombre Per Fecha __________________________________________________ EXAMEN de PRÁCTICA: Los cinco tiempos verbales  

EXAMEN de PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   TRADUCE con la ayuda de tu folleto de gramática: AYUDAR 1. I help. ___________________ 2. I helped. ___________________ 3. I used to help. ___________________ 4. I would help, but… ___________________ 5. I will help. ___________________

1. You promised. ___________________ EXAMEN de PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   PROMETER 1. You promised. ___________________ 2. Do you promise? ___________________ 3. You will promise. ___________________ 4. You used to promise. ___________________ 5. You would promise, but… ___________________

1. (Sometimes) they omit (the facts) ___________________ EXAMEN de PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   OMITIR 1. (Sometimes) they omit (the facts) ___________________ 2. They would omit…, but… ___________________ 3. They omitted… ___________________ 4. They would (always) omit… ___________________ 5. They will not omit (the facts this time). ___________________

Ayudo. Ayudé. Ayudaba. Ayudaría pero… Ayudaré. EXAMEN de PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   TRADUCE con la ayuda de tu folleto de gramática: AYUDAR 1. I help. ___________________ 2. I helped. ___________________ 3. I used to help. ___________________ 4. I would help, but… ___________________ 5. I will help. ___________________ Ayudo. Ayudé. Ayudaba. Ayudaría pero… Ayudaré.

Prometiste. ¿Prometes? Prometerás. Prometías. Prometerías pero… EXAMEN de PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   PROMETER 1. You promised. ___________________ 2. Do you promise? ___________________ 3. You will promise. ___________________ 4. You used to promise. ___________________ 5. You would promise, but… ___________________ Prometiste. ¿Prometes? Prometerás. Prometías. Prometerías pero…

omiten Omitirían pero… Omitieron… Omitían… No omitirán… OMITIR EXAMEN de PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   OMITIR 1. (Sometimes) they omit (the facts) ___________________ 2. They would omit…, but… ___________________ 3. They omitted… ___________________ 4. They would (always) omit… ___________________ 5. They will not omit (the facts this time). ___________________ omiten Omitirían pero… Omitieron… Omitían… No omitirán…

REPASAR las preposiciones con el baile de: PER 1: Monse, Xophía e Yvette A la derecha, derecha, derecha, derecha A la izquierda, izquierda, izquierda, izquierda Para atrás, atrás, atrás, atrás Para enfrente, enfrente, enfrente, enfrente Para afuera, afuera, afuera, afuera Para adentro, adentro, adentro, adentro Para abajo, abajo, abajo, abajo Para arriba, arriba, ¡arriba!

PER 2: Julian, Adam y Kent A la derecha (push yourself to the right) A la izquierda (push youself to the left) Abajo (squat and point down) Enfrente / Detrás (swing arms in front and behind at the same time) A-den-tro (cross arms and put hands into bent elbows) Arriba (grab something from the sky) Hacia (pull it toward you)

PER 3: Matt, Jacob S, Tristen, Austin Y Alrededor de (clap twice stir the cake mix) Enfrente de (clap twice Whip to the front) Encima de (clap twice put hands on head) Debajo de (clap twice point down) Detrás de (clap twice point back) A la derecha de (clap twice dab to the right) A la izquierda de (clap twice dab to the left) Lejos de (clap twice squat and point far)

MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS LA TAREA: MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS STUDY how to conjugate verbs in all 5 tenses from the WS for the EXAMEN MAÑANA el MARTES. DOWNLOAD and PRINT the Table of Contents (Contenido #1 Sem 2 Español ACC-2017) and organize all your work accordingly. MAKE sure EVERY page has your name and period and every entry has the date. HIGHLIGHT the Apuntes # and ACT # REMEMBER that if you make up the quizlets after they have been recorded in the gradebook, you MUST SEND ME an EMAIL to let me know that I need to update your grade. PLEASE INCLUDE YOUR PERIOD. REMINDER: your grade should reflect your knowledge as well as your responsibility. If a test you took doesn’t reflect what you know, please study, see me, and retake the test to reflect what you know.