La Sustentabilidad del Liderato El concepto se refiere a la capacidad de sostener los cambios académicos significativos a largo plazo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning to learn network for low skilled senior learners ME GUSTA APRENDER, PERO... CUÁL ES MI ESTILO? Learning to Learn Training Aprender en cualquier.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Liderato y la Sustentabilidad del Cambio
La Sustentabilidad del Cambio Dr. Rafael Cartagena.
Las Palabras Interrogativas
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Business Unit or Product Name Confidential | Date | Other Information, if necessary Presentation subtitle:20pt Arial Regular,teal R045 | G182 | B179Recommendedmaximum.
"Por qué es importante LEAN?" Oct 21, UDE – Universidad de la Empresa Montevideo, Uruguay.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
1 – 999,999,999.
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
RTF ROYAL TRUST FINANCIAL
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Parte 1 de 4 Dra. Madeline L. Custodio 1 Primer Encuentro del Equipo Base de la Escuela AlACiMa Maestro/a Líder de Ciencia Maestro/a Líder de Matemática.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Objectivos de esta leccion: Usar los pronombres indirectos correctamente Usar los pronombres directos correctamente Usar los pronombres dobles correctamente.
DEBATE 1: INMIGRACIÓN Economía Internacional Term 4 – EMBA ’09 5 de Febrero de 2009 Team 1.
The Six Pillars of Character Advisory Program
Wahluke School District Transportation Title I & Migrant PAC March 23, 2011.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
Programa Círculos de Estudio. Vision / Vision: A school system where all students succeed regardless of racial or ethnic background. Tener un sistema.
Marco Administrativo y Financiero del Proyecto Corinne Valdivia y Jere Gilles Primer Seminario de Investigación SANREM CRSP: Adaptación al Cambio en los.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
 Yo voy a comer.  Tú vas a practicar el futbol hoy.  Él va a comprar el mandado.  Nosotros vamos a salir este fin de semana.  Ellos van a resolver.
PARTS OF AN ESSAY 1. INTRODUCTION 2. DEVELOPMENT 3. CONCLUSION OR SUMMARY.
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Lección 4 T1 Asistente de Servicios Alimentarios …usted es importante ADMINISTRESE USTED MISMO Y ADMINISTRE SU TRABAJO.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
First Grade Dual High Frequency Words
Introducción a las finanzas de los sistemas de agua potables
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
English Learner Advisory Committee
Raheja DevelopersRaheja Developers restricted was incorporated within the year 1990 by man. Navin M. Raheja, the primary generation bourgeois.
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Transcripción de la presentación:

La Sustentabilidad del Liderato El concepto se refiere a la capacidad de sostener los cambios académicos significativos a largo plazo

La responsabilidad principal del líder escolar es organizar un aprendizaje que involucre a los estudiantes intelectual, social y emocionalmente. El liderato sustentable va más allá de los logros temporeros para crear mejoras permanentes y significativas. El liderato sustentable se esparce por toda la comunidad que comparte su visión.

El liderato sustentable es socialmente justo y beneficia a todos los estudiantes, no solo a los pocos que el líder prefiera. El liderato sustentable crea recursos con incentivos que atraen y retienen a los mejores empleados contentos. Es decir, desarrollo con generosidad a los que trabajan con él. El liderato sustentable promueve la diversidad El liderato sustentable es activista en cuanto la búsqueda y defensa de las buenas innovaciones.

Las Escuelas que Sostienen el Exito Estudio comparativo de 83 escuelas que sostuvieron crecimiento académico por 2 años con 273 escuelas que solo tuvieron éxitos por un año conducido por Valeria. Chrisman (Director of District and School Support Services at Venturia County Superintendent of Schools Office): Encuentra lo siguiente:

A. Liderato de los Maestros El liderato de los maestros reflejados en: Los maestros podrían hacer decisiones sobre la enseñanza y el aprendizaje. - tendrían tiempo de reunirse por grado o materias. - en este tiempo discutirían el trabajo de los estudiantes o cómo mejorar su enseñanza

Maestros hacían investigación aplicada informal Los maestros desarrollaron su propia estructura interna de liderato como: - team leading - mentoría - compartir planes y lecciones

Los maestros hacen decisiones de política educativa. - diseño de programas de intervención estudiantil - la implantación de nuevos sistemas de notas Los maestros harían decisiones sobre su propio desarrollo profesional Los maestros usaban de una a 4 horas en planificación académica colaborativa.

B. Liderato del Director Proveía tiempo a los maestros para colaborar y los aprobarán. Se involucraba en asuntos académicos específicos: - adiestramientos - discusiones sobre resultados de exámenes Sabía usar los datos disponibles, producirlos y recogerlos.

C. Liderato del Distrito El distrito proveía muchos servicios; especialmente, recursos de desarrollo profesional El distrito hacía estudios y avalúos y los compartía. Asignaba los mejores directores a los lugares más difíciles y los alternaba.

El Estudio conducido por Victoria Sernharolt del Education for the Future Initiative en 15 escuelas que eran exitosas en North Carolina, Ohio, Missouri, Kansas, Texas, California, Washington y Alberto Canada. Se les preguntó con preguntas abiertas sobre el liderato en las escuelas incluyendo los obstáculos o factores que aportaban la sustentabilidad.

Lo que los Líderes Escolares Desean En una encuesta de Public Agenda en el 2003 de principales y superintendentes refleja: Un grupo optimista que piensa que salvar una escuela no lo puede hacer un individuo. Desean ver reformas mayores en las escuelas.

El dinero y el problema central, aunque se puede mejorar con el dinero disponible. Menos normas y responsabilidades Ayuda en educación especial Correcciones a la ley No Child Left Behind Mejores maneras de eliminar los maestros malos Más y mejores maestros

Data para Mejorar las Escuelas Según W. Edwards Deming la data es la mejor forma de mejorar la calidad de una organización. Produjo unos principios para la transformación de la industria.

Condensation of the 14 Points for Management Origin of the 14 points: The 14 points are the basis for transformation of American industry. Adoption and action on the 14 points are a signal that the management intent to stay in business and aim to protect investors and jobs. Such a system formed the basis for lessons for top management in Japan in 1950 and in subsequent years.

The 14 points apply anywhere, to small organizations as well as to large ones, to the service industry as well as to manufacturing. The apply to a division within a company 1.Create constancy of purpose toward improvement of product and service, with the aim to become competitive and to stay in business, and to provide jobs.

Adopt the new philosophy. We are in a new economic age. Western management must awaken to the challenge, must learn their responsibilities, and take on leadership for change. Cease dependance on inspection to achieve quality. Eliminate the need for inspection on a mass basis by building quality into the product in the first place.

End the practice of awarding business on the basis of price tag. Instead, minimize total cost. Move toward a single supplier for any one item, on a long-term relationship of loyalty and trust. Improve constantly and forever the system of production and service, to improve quality and productivity, and thus constantly decrease costs.

Institute training on the job. Institute leadership. The aim of supervision should be to help people and machines and gadgets to do a better job. Supervision of management is in need of overhaul, as well as supervision of production workers. Drive out fear, so that everyone may work effectively for the company.

Break down barriers between departments. People in research, design, sales, and production must work as a team, to foresee problems of production and in use that may be encountered with the product or service. Eliminate slogans, exhortations, and targets for the work force asking for zero defects and new levels of productivity. Such exhortations only create adversarial relationships, as the bulk of the causes of low quality and low productivity belong to the system and thus live lie beyond the power of the work force.

a. Eliminate work standards (quotas) on the factory floor. Substitute leadership. b. Eliminate management by objective. Eliminate management by numbers, numerical goals. Substitute leadership.

a. Remove barriers that rob the hourly worker of his right to pride of workmanship. The responsibility of supervisors must be changed from sheer numbers to quality. b. Remove barriers that rob people in management and in engineering of their right to pride of workmanship. This means, inter alia, abolishment of the annual or merit rating and of management by objective.

Institute a vigorous program of education and self-improvement. Put everybody in the company to work to accomplish the transformation. The transformation is everybodys job.