GETTING READY FOR KINDERGARTEN 2013-2014 [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El pretérito The Preterite
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Capítulo Uno: Primer paso
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Theme: Expressions using "tener"
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
Attendance Improvement Program
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logro Estudiantil: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
Direct and Indirect Object Pronouns
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Hoy es martes, el diez de septiembre
The Preterite/El Pretérito
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
“Peg, ¡cocina una cena y limpia la casa!” “Al, ¡haz más dinero y cómprame unos zapatos bonitos!”
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
First Grade Dual High Frequency Words
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Transcripción de la presentación:

GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC

PREPARANDONOSE PARA KINDER [INSERT School Name] Reunion De Padres [INSERT AIC Name], AIC

Facts about Kindergarten –Attendance and Achievement Kindergarten Academics The Transition Process Tips For Parents OVERVIEW

Hechos referente a Kínder –Asistencia y logro Clases Académicas en Kínder El proceso de transición Consejos para padres VISION GENERAL

FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement In the LAUSD, 1 out of every 5 kindergarten and first grade students are chronically absent A students who is chronically absent in Kindergarten: –Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading –Is likely to have lower academic achievement in fifth grade –Is missing valuable core instruction With healthy eating and proper care, many of these chronic absences can be prevented. Research shows that for every one day missed, it takes a child three or more days to catch up.

HECHOS REFERENTE A KINDER En el Distrito Escolar de L.A., u no de cada 5 estudiantes en kínder y primer grado es ausente de manera crónica El estudiante ausente crónica mente en Kínder es mas probable de: –Ejecutar pobremente en primer grado, especialmente el lectura –Tener logros académicos mas bajos en quinto grado –Pierde Instrucción valiosa y central Con hábitos de alimentos saludablemente y cuidados preventivos, muchas de estas ausencias pueden ser prevenidas Estudios demostrado que por cada un día perdido, le toma hasta tres días o mas a un estudiante para ponerse al corriente.

RESEARCH SHOWS: Students who miss 7 or fewer days of school are more likely to success! 88-95% 96 %+ FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement

LOS ESTUDIOS DEMUESTRAN: ¡Los estudiantes que pierden 7 o menos diaz de escuela son mas probables de ser exitos! 88-95% 96 %+ HECHOS REFERENTE A KINDER Asistencia y logro

1 st Grade Math & Reading Performance by Kindergarten Attendance Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K. FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement

Desempeño en Matemáticas y Lectura en Primer Grado dependiendo en la Asistencia en Kínder Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K. HECHOS REFERENTE A KINDER Asistencia y logro

KINDERGARTEN ACADEMICS Some LAUSD Standards Recognize alphabets and letter sounds Orally, use sentences that are grammatically correct Identify and use capital letters and some punctuation Begin to learn High Frequency Words (the most commonly used words in reading)** MATHEMATICS Envision Curriculum Compare two or more sets and identify equal to, more than, or less than Count, recognize, name and order numbers (to 30) using objects Describe number patterns Count by 2s, 5s, and 10s LANGUAGE ARTS Treasures Curriculum By first grade, children are tested on their fluency so the more words they learn in Kinder the better.

LOGROS ACADÉMICOS EN KINDER Algunas normas de LAUSD Reconocer las letras y sus sonidos Vocalmente, usar oraciones y correctas gramáticamente Identificar el uso de letras mayúsculas y puntuación Aprender Palabras de alta frecuencia (palabras que se usan mas frecuente en lectura)** Matemáticas Vision de estudio Comparar dos o mas grupos e identificar si son iguales, mayores que o menores de Contar, reconocer, nombrar y ordenar en los números (hasta el 30) usando objetos Describir patrones de números Contra de 2s, 5s, y 10s Artes de lenguaje: Currículo de estudio En primer grado, los niños tendrán un examen de fluidez; así que entre más palabras conozcan en kínder mejor.

Managing THE TRANSITION PROCESS 1. Talk with you child about the change and the new school. Say positive things about this new experience. Share stories about what it will be like going to school. For current Pre-K studentsLet your child know there will be more instructional hours in Kinder (6 hour days; and 5 days a week) 2. Let your child talk about his/her questions or fears. Tell him/her that everyone has questions when they make a change. 3. Practice some of the skills and routines s/he will need when s/he begins school. Talk with your childs teacher to find out what routines are like in the kindergarten classroom. Role-play routines like eating in the lunchroom and managing his belongings. Practice habits like packing lunches, laying out clothes, and putting materials in one place so they will be easy to find. 4.Read books about starting school.

Manejar EL PROCESO DE TRANSICIÓN 1.Hable con su hijo/a sobre el cambio y la nueva escuela. Diga cosas positivas sobre la nuevas experiencia. Comparta historias sobre como será el ir a la nueva escuela.. Para los estudiantes en pre-k- Déjele saber a su hijo/a que el día tendrá mas horas académicas (6 horas al día; y 5 días a la semana) 2. Deje que su hijo/a hable sobre sus preocupaciones o miedos. Dígale que todos tenemos preguntas con cambios. 3. Practique algunas de las rutinas y habilidades que el/ella necesitara cuando comience la escuela. Hable con el/la maestro/a sobre la clase de rutinas que su hijo/a tendrá en Kínder. Practique con su hijo/a las rutinas como comer en la cafetería y ponerle atención a sus pertenencias. Practique hábitos de empacar su mochila, su almuerzo, preparar su ropa, y mantener sus cosas en un solo lugar para encontrarlos mas fácil. 4. Leales libros sobre el comienzo de la escuela.

Use the summer to prepare yourself and your child: 1.Bring up school in conversations at home as much as possible 2.Start the school bedtime routine a month before school starts 3.Work with your child throughout the summer on kindergarten readiness academic skills such as writing his/her name 4.Do arts-and-crafts projects with your child during the summer 5.Work with your child on problem-solving 6.Attend open house and meet-the-teacher 7.Familiarize yourself with some of the skills necessary for kindergarten 8.Help your child learn the importance of developing a daily routine More TIPS FOR PARENTS

Utilicé el verano para prepararse usted y su hijo: 1.Hable sobre la escuela lo más posible. 2.Espíense la rutina de dormir un mes antes de comenzar la escuela. 3.Durante el verano practique con su hijo/a habilidades que utilizara en kínder como escribir su nombre. 4.Haga proyectos de artes manuales con su hijo/a durante el verano. 5.Trabaje con su hijo/a en resolver problemas. 6.Asista a reuniones de regreso a la escuela y conozca el maestro/a. 7.Familiarícese con unas de las habilidades necesarias para el Kínder. 8.Ayúdele a su hijo a aprender la importancia de desarrollar una rutina diaria. Mas CONSEJOS PARA PADRES

THE VALUE OF KINDERGATEN Excellent attendance in Kindergarten establishes positive school attendance habits, increases parent engagement, and allows for better student engagement which can last throughout High School.

EL VALOR DEL KINSER Asistencia excelente en kínder establece hábitos positivos de asistencia escolar, aumenta la participación de los padres, y permite el compromiso del estudiante hacia la escuela que les dura hasta la preparatoria.

THANK YOU! ¡GRACIAS!