Identidad e idioma.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Advertisements

Modo Subjuntivo Hay 3 modos en Español:
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Vamos a repasar la tarea
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Español 1 5 Y 8 DE SEPTIEMBRE DE La Campana - Hoy es lunes el 8 de septiembre de  1. Escribe que sabes sobre Puerto Rico.  Write what you.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
Gustar with Nouns By Sr. Correa. Gustar Gustar should be familiar. You learned how to use this with infinitives. Example: – Me gusta leer los libros –
Objetivo By the end of the lesson, you will be able to greet and say good-bye formally and informally while taking into account culturally appropriate.
“I can…. Describe people, places and things”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar V. Encantar.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Día número 3 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¿Qué sabes de Colombia? El Hay Festival de Cartagena de Indias.
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
First Grade Dual High Frequency Words
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
1.8 Countries.
Communicative Objective:
Ser y Estar To be or….to be?
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Tener= to have Tener que= to have to
Meta: I can understand information about school activities and rules
CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
International Festival in Bowling Green (Bonus/Perfect Test Score)
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Gustar, Interesar, Aburrir
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
We learned the names of the countries that speak Spanish.
Pero and sino Preview Pero and sino.
How to use “Gustar”.
Conjugating.
Conjugating.
Transcripción de la presentación:

Identidad e idioma

Preguntas de reflexión: ¿Cuál es la conexión entre el idioma y la identidad? ¿Para identificarse como “americano,” debe ser necesario hablar inglés? ¿Para tener éxito en los Estados Unidos, es necesario hablar inglés? ¿Cuál es la ventaja de declarar el inglés como el idioma oficial? ¿La desventaja? ¿Puede ser los EEUU un país bilingüe?

El idioma y la asimilación en los EEUU: “On the other hand, you know, I think we can send a message and say: ‘You want to be in America? A, you better be here legally, or you’re out of here. B, when you’re here, let’s speak American.’ I mean, that’s just, that’s – let’s speak English,” added Palin. http://www.theguardian.com/us-news/sarahpalin Palin, who is popular among some US conservatives, said that “a unifying aspect of a nation is the language that is understood by all”. http://www.theguardian.com/us-news/sarahpalin  “while we’re in this nation, we should be speaking English, and that’s how assimilation works… Whether people like it or not, that’s how we assimilate.” http://www.mediaite.com/tv/trump-doubles-down-on-speak-english-like-it-or-not-thats-how-we-assimilate/ “I like Jeb,” Trump said. “He's a nice man. But he should really set the example by speaking English while in the United States.” http://www.nytimes.com/politics/first-draft/2015/09/02/donald-trump-says-jeb-bush-should-stop-speaking-spanish/

¿Están de acuerdo o no? ¿Puede ser los EEUU un país multilingüe o debe ser obligatorio el uso de ingles?

Idioma oficial: Debate y preparación Lee 2 artículos y escribe un resumen para cada uno: ¿Cuál es el beneficio económico de ser bilingüe en los Estados Unidos? El español vuelve a ser la primera lengua oficial de Puerto Rico…y regresa la polémica Prepara apuntes/argumentos a favor de y en contra de tener un idioma oficial en los EEUU. Usa: los videos, los artículos, frases/expresiones útiles del paquete de AP Nota: Rúbrica de ‘uso de español en la clase’ Uso de vocabulario de la unidad, expresiones útiles, información de las fuentes

Debate: Si Puerto Rico quiere ser un estado oficial de los Estados Unidos, ¿debe ser necesario cambiar su idioma oficial a inglés?

Después del debate: Escribe un correo electrónico al Senado de Puerto Rico dando tu opinión acerca de la cuestión de cambiar la lengua oficial de Puerto Rico a inglés. Incluye todos los requisitos para un correo electrónico – saludo, despedida, preguntas, régistro formal, mucho vocabulario de la unidad, gramática avanzada