Leverage Point Analysis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugating Verbs That End in -ar Follow and copy these notes! We will review them more next time!
Advertisements

¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Hoy es martes, el diez de septiembre
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
El objetivo We are learning to conjugate –ar verbs.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Desarrolla en serie de Fourier:. Desarrolla en serie de Fourier:
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Las palabras interrogativas
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Programa Círculos de Estudio. Vision / Vision: A school system where all students succeed regardless of racial or ethnic background. Tener un sistema.
CONJUGATION.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
ER/IR verb conjugations. Do you remember how to conjugate “ar” verbs? Review with “cantar”… Yo Tú Él/Ella/Usted Nosotros/Nosotras Ellos/Ellas/Ustedes.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
When someone asks us in spanish ¿Cómo estás? we can say Bien Así así Mal.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Morgan Full Service Community School Family Literacy Program Past the PTO: Family Literacy and Engagement at Morgan Full Service Community School MATSOL.
Las Palabras Interrogativas
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Las Palabras Interrogativas
Beth Ann Davis, Maestra Certificada de la Junta Nacional
Present Tense Verb Review
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
Introducing the math power book!
SER and SUBJECT PRONOUNS
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Telling Time: ¿Qué hora es?
Review for MIDTERM 2016 What we’ve covered so far…
Bell Ringer (In your notebook)
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Stem Change Verbs.
Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014
I will send a letter home at a later date about conferences.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Home Office Satisfaction Survey Encuesta de Satisfacción de la Oficina Principal Diff photo April 26, 2016.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
El pretérito: verbos en -AR.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Telling Time (Cómo decir la hora).
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Las Palabras Interrogativas
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
Arquitectura de Sistemas Arquitectura Empresarial Semana.
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Leverage Point Analysis A way of examining the forces that support or restrain our efforts to achieve a goal Análisis de puntos de apoyo Present this as an overview of LPA Una manera de examinar las fuerzas que apoyan o limitan nuestros esfuerzos para lograr una meta

Leverage (Points) (Puntos de) apoyo Positively influence to reduce or neutralize negative factors Strengthen positive factors in order to reduce the force of negative forces Promote the positive factors in order to attain the stated goal (Puntos de) apoyo Influir positivamente para reducir o neutralizar los factores negativos Fortalecer los factores positivos para reducir el peso de los negativos Impulsar los factores positivos para lograr lo que se propone Review definitions of ‘leverage” with participants

Facilitating Forces Fuerzas que ayudan Forces in our environment, school, and community that can support us as we take steps to achieve our goal Fuerzas que ayudan Fuerzas en nuestro entorno, en la escuela y en la comunidad, que pueden apoyarnos en nuestros pasos para alcanzar nuestra meta Brainstorm with the group about Facilitating Forces

Restraining Forces Fuerzas que limitan Forces in our environment, school, and community that inhibit or impede us as we take steps to achieve our goal Fuerzas que limitan Fuerzas en nuestro entorno, en la escuela y en la comunidad que nos inhiben o limitan al dar pasos para alcanzar nuestra meta Brainstorn with the group about Restraining Forces

Leverage Point Analysis Analyze the facilitating and restraining forces and find ways to add to facilitating forces, subtract from restraining forces, to move to a leveraging position in order to achieve our goal Análisis de puntos de apoyo Analice las fuerzas que nos ayudan y las que nos limitan, y busque maneras de sumar fuerzas que ayuden y de restar fuerzas que limiten, para llegar a encontrar los puntos de apoyo que nos ayuden a lograr nuestra meta

Leverage Point Analysis Análisis del punto de apoyo Identify a vision, goal or problem in sustainable school development / Identificar una visión, meta o problema en el desarrollo sostenible de la escuela Identify the facilitating and restraining forces / Identificar las fuerzas que ayudan y las que limitan Analyze the forces and find ways to add to facilitating forces, subtract from restraining force / Analizar las fuerzas y buscar maneras de sumar fuerzas que ayuden y de restar fuerzas que limiten 4. Find and create leverage points for strategic living in school development / Buscar y crear puntos de apoyo para una estrategia sostenida en el desarrollo de la escuela

How can we begin the journey of transforming our schools for a Let’s Practice LPA In groups, consider this question using LPA. How can we begin the journey of transforming our schools for a global age of living and learning? Page 19 PM