¡BIENVENIDOS/AS A CLASE!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
Advertisements

Definite and Indefinite Articles Definite Articles u El, La, Los and Las are called definite articles. u In English they mean “the” and they are used.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
SABER y CONOCER Both mean “to know.” We use saber to talk about knowing facts or information. Conocer means “to know” in the sense of being acquainted.
Superlatives Page 400 Superlatives  In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix.  For example, the fastest runner,
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1 SABER SABER means…. To Know We use SABER to talk about knowing facts or information.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
La tarea Para lunes el 14 Quia - LA FAMILIA 20 preguntas.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
8 ir, dar, estar ¿Ser o estar?. When you want TO GO on a voyage, what Spanish verb do you use? Ir – to go.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
MI FAMILIA TE VOY A HABLAR DE MI FAMILIA Prior learning: members of the family vocabulary, how to say their names and how to describe them (physical appearance.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
1.07 Writing Assignment: En la biblioteca
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 3 de octubre del 2017
Tu Sala de Clases.
Ser y Estar “to be” or… “to be”?.
Introductions and Greetings
¿Qué haces?.
Spanish Subject Pronouns
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Overall Questions ¿Puedes caminar a la escuela?
SER and SUBJECT PRONOUNS
Unit # 1: Introducing Yourself
30 de septiembre y 3 de octubre de 2016
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es 4 de octubre del 2017
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Todo acerca de mí All about me.
Los Pronombres Personales
Subject Pronouns and Ser
SER vs ESTAR “TO BE” Notes # 13.
LECCIÓN 6 Stage 1.
Escribe el nuevo trabalenguas:
¡Bienvenidos/as a clase!
SWBAT: Use possessive adjectives to talk about their families
Estación 1: match the feeling with the correct picture
Los pronombres (Subject pronouns)
Repasemos la tarea no había tarea anoche!.
Interpersonal Speaking final Practice
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Las Palabras Interrogativas
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
1. buscar un libro 2. tomar un refresco 3. usar una calculadora
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
La Familia Family.
Interrogativos aka Quesion Words
Regular verbs, tener, estar, ir
SWBAT apply vocabulary to describe various types of homes
Hoy es martes el dos de enero del dos mil dieciocho.
Bienvenidos Preliminares A-D.
Possessive de construction
Where are you going to go?
Subject Pronouns Ch. 1B.
Describe a las personas con una frase completa.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar – escribe la información en tu cuaderno
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
¡BIENVENIDOS/AS A CLASE!
Tapas Write out the following dates in Spanish /5 2. 3/9
¿Cómo se dice en español?
Tapas Read the paragraph and then answer the questions with C for true (cierto) or F for false (falso). Hola. Me llamo Raquel. Soy de Honduras,
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Transcripción de la presentación:

¡BIENVENIDOS/AS A CLASE! SEMANA 11 MIÉRCOLES, VEINTITRÉS DE MARZO

¿Qué vamos a hacer? Cultura interactiva: Colombia Los miembros de la familia Escritura 4.1 (la familia)

Cultura interactiva: Colombia Página 125

La familia

Agreement ♂  -o(s) Mi primo se llama Pol. Mis primos se llaman Pol y Jon. ♀  -a(s) Mi abuela Margarita no vive conmigo en casa. Mis dos abuelas están muertas. BUT: When we talk about a group of family members in which there are both men and women, we use masculine Esta noche voy a cenar com mis tíos Raquel y Juan Ignacio.

Questions To know a family member  ¿Quién es X? X es… To know a name  ¿Cómo se llama(n) tu(s) madre/padre(s)? Mi(s) madre/padre(s) se llama(n)… Sí/No  ¿Tienes hermanos? Sí, tengo hermanos/as OR No, no tengo hermanos/as. To know the number of family members  ¿Cuántas hermanas tienes? Tengo X hermanas Living with someone  ¿Con quién vives? Vivo con mi hermana mayor ¿Con quién vive tu hermana menor? Ella no vive conmigo.

Practicamos Página 126, actividad 4-1 Página 128, actividad 4-4