Bellwork Open your book to page 25 and complete number 5 about your pareja de cada. (face partner) At least 5 sentences. We will present these to the class.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 1 el vocabulario
Advertisements

Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Mandatos de la maestra Frases para sobrevivir, parte dos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Capítulo 1. El muchacho boy El La muchacha girl.
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
Affirmative Commands Affirmative commands, or “mandatos afirmativos,” are used to direct someone to do an action. We will be talking about commands in.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
El Vocabulario de Capítulo 1 Adjective Agreement Una chica cómica Un chico serio THE ADJECTIVE MUST HAVE THE SAME GENDER AS THE NOUN. Usually, if the.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 17 de octubre del 2013 Propósito # 10: En la clase, ¿Quién es perezoso/a? Actividad Inicial: In 4 sentences,
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
El Vocabulario de Capítulo 1 la chica / la muchacha / la señorita.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/14.
Actividad Inicial: Describe the people using the word box of adjectives 3 de octubre del 2014 Proposito 12B.
Capítulo 1 55 of 68 Don Quijote montado a caballo y Sancho Panza montado en un asno Una descripción Una novela famosa de la literatura española es El Quijote.
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Propósito # 13: ¿Cómo son los alumnos en tu escuela? Actividad Inicial: TAKE QUIZ 1: CAPITULO 1 Tarea # 13A: Get MINI-PROYECTO Rubric SIGNED!! Get Examen:
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
VOCABULARIO CAPÍTULO 1. COPY THE FOLLOWING WORDS INTO YOUR NOTES AND TRANSLATE (SR24) 1.guapo,-a 2.bonito,-a 3.feo,-a 4.pelirrojo,-a 5.moreno,-a 6.rubio,-a.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 5 noviembre del 2015
Capítulo 5-Acción Chapter 5-Action bailar To dance.
Capítulo 2 Vocabulario – Define the vocabulary words and phrases in English Correct and complete your papers with this show.
Español 1 Profesora Santiago. ESCUCHA listen REPITE repeat LEVANTENSE stand -up SIENTENSE sit ABRE open CIERRA close ESCRIBE write.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
A reading about Simón Bolívar
Frases Útiles Useful Phrases
Los mandatos (commands) de la clase
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Mandatos de la clase © Eileen Gonzalez, 2014.
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 5 de octubre del 2017
Capítulo 3 Día 4.
Personal Identification Unit
Classroom Commands Señora Atkinson.
Hoy vamos a.... aprender cómo expresar las opiniones y dar razones
Español 1 29 de marzo de 2017.
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
First Grade Dual High Frequency Words
Yo puedo… I can introduce myself and others
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 5 de octubre del 2017
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
What do you think these symbols represent in the classroom
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Hola, ¡buenos días!.
BELL WORK Use same paper
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Palabras de la sala de clase
Write in Spanish (See pag 96)
BELL WORK Use same paper from Wednesday
¡Bienvenidos a la clase de español!
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Palabras de la sala de clase
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Español 1 – UP: Mucho gusto Los mandatos de la clase
[C] Describing Locations: Estar
Bellwork Baile Viernes.
BELL WORK Write Name, Date (9/9/2016), Class period in upper right hand corner. ¡Baile Viernes! Write the style of dance on your bellwork. Pass your bellwork.
Bellwork Page 28 activity 2..
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
BELL WORK Use same paper from Monday
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Bellwork Open your book to page 25 and complete number 5 about your pareja de cada. (face partner) At least 5 sentences. We will present these to the class.

UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS INGLÉS A ESPAÑOL UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS

Capitulo 1 Vocabulario La escuela: school También: also Grande: large pequeño/a: small Interesante: interesting aburrido/a: bored Difícil, duro/a: hard Fácil: easy secundario/a: high school nuevo/a: new mismo/a: same También: also Bastante: enough Muy: very Pero: but ¡Oye!: Hey! ambicioso/a: ambitious perezoso/a: lazy

Llamado y respuestas “A E I O U” “¿Los pollitos dicen?” “Eruditos” “¿Clase se puede?” “Hola hola” “Otra cosa” “Achu” “Achu” “Achu” “¿Qué tal?” “No me digas”

Simón Dice Simon says in Spanish. Key phrases. Levántate-stand up Siéntate-sit down Abre-open Cierra-close Cuenta hasta-count until... Saca-take out/stick out Piso-floor Silla-chair Derecha-right Izquierda-left Pie-foot mano-hand

REPASO ESPAÑOL A INGLÉS HOLA HOLA HOLA INGLÉS