¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gustar- To like (to please)
Advertisements

Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Apuntes de los Complimentos Directos (Página 360).
Calentamiento Translate: *We are smart.
Español 1 31 de marzo de 2017.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PALABRAS NEGATIVAS SAQUEN APUNTES.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Expressing likes and dislikes
Direct Object Pronouns
What is the Indirect Object?
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
Direct Object Pronouns
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar V. Encantar.
Direct Object Pronouns
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
April 8th “C day” classes (45 min.)
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
AV2 1.1 Notas Gramaticales What is a noun?
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Repaso de los pronombres directos
Language Objective: I will learn how to utilize direct object pronouns
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Direct Object Pronouns
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Día número 151—español 1 El 30 de abril
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Page 109 – AVSR 1 Chapter 3 – Realidades 3
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Calentamiento BLOCK I- Grab a level 1 book off the shelf and put it under your desk for later (#7- side board) Remember Ignacio? He wrote back! Read his.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Affirmative and Negative Words
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Regular –ar (present tense)
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 161—español 1 El 15 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries.  POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua. 

To put in accents: Change the language to Spanish and it will catch some of your spelling and accent mistakes. Go to SraBernal.Weebly.com on the “How to” page it explains how OR Go to Symbols and insert the letter with the accent OR Google it for your particular computer under Keyboard Shortcuts.

CORRIJAN los errores mientras la SraB DISTRIBUIR WS Checklist for Peanut Project a las personas que faltaron el viernes. DEVOLVER la página 7. CORRIJAN los errores mientras la SraB ESTAMPA las pp 8-9.

ENTREGUEN la Crónica #3A REPASAR la información que necesitan en cada página: Página 8: ¿Cómo será su futuro? Página 9: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? ENTREGUEN las pp 8-9 ENTREGUEN la Crónica #3A

Corregir la tarea: Back of Yellow WS and WS 4: Stem-changing verbs (blanco)

using WS 351 Direct / Indirect Object Pronoun Practice (verde) GUIDED INSTRUCTION: using WS 351 Direct / Indirect Object Pronoun Practice (verde) Nombre_______________________________________Fecha________Per_____   WS: 351 Direct/Indirect Object Pronoun Practice Part A. List all of the direct object pronouns. Yo ______ Nosotros ______ Tú ______ Él/Ud./Masc.sing. noun ______ Ellos/Uds./masc.pl noun ______ Ella/Ud./Fem.sing. noun______ Ellas/Uds./fem.pl noun ______ Part B. List all of the indirect object pronouns.

Part C. What question do you ask yourself to determine if you should use a DIRECT object pronoun? Subject verb __________________________________?   Part D. What question do you ask yourself to determine if you should use an INDIRECT object pronoun?

Part E. Circle the SUBJECT for each sentence Part E. Circle the SUBJECT for each sentence. Underline the DIRECT OBJECT. Put a box around   the INDIRECT OBJECT.

DIDN’T GET PAST PARTE E CONTINUAMOS MAÑANA: Parte F. Supply the direct object pronoun that would replace the noun in parenthesis. NOTICE THAT THE OBJECT PRONOUN COMES BEFORE THE CONJUGATED VERB!!  

Parte G. Supply the indirect object pronoun that would replace the noun in parenthesis. NOTICE THAT THE OBJECT PRONOUN COMES BEFORE THE CONJUGATED VERB!!  

Part H. Complete the following sentences with the appropriate direct or indirect object pronoun that replaces the noun in parenthesis. USE YOUR NOTES IF YOU DON”T KNOW THE MEANINGS OF THE WORDS!!  

Part I. Rewrite adding either the direct or indirect object pronoun that replaces the noun in parenthesis. Remember that the object pronoun goes in front of the conjugated verb.  

1) correct the grammar mistakes LA TAREA: TRABAJA en tu proyecto. 1) correct the grammar mistakes 2) complete any pages you didn’t complete 3) find pictures for each page 4) put the book together