Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La ubicación de los lugares
Advertisements

States where things are located
D EMONSTRATIVE A DJECTIVES AND P RONOUNS When you point out specific things, you use demonstrative adjectives and pronouns. A demonstrative adjective.
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Ella está abajo del paraguas
Las preposiciones.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Parte B.  el armario  el auditorio  el baño.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
Las preposiciones Prepositions of place.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Preposiciones. Preposiciones  Prepositions  Arriba (de)  Above  Abajo (de)  Under  Delante (de)  In front of  Detrás (de)  Behind  Encima (de)
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Describing the location of objects. Estar-to be Yo estoyNosotros/as estamos Tú estás Él Ella está Usted Ellos Ellas están Ustedes.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las preposiciones Prepositions of place.
Día 13.
Día 44 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
Día 40 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
First Grade Dual High Frequency Words
Día 39 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 24 Español 1—Acelerado
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Vámonos Label your passports: 3, 7, 9 de noviembre for now (will add more later) Write out these sentences in English & Spanish  Mi madre continua regando.
Hoy es lunes el siete de octubre
Día 37 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 125—español 1 El 12 de marzo
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
States where things are located
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Hoy es martes el 6 de diciembre
Preposiciones de lugar
Día número 123—español 1 El 8 de marzo
Prepositions using the verb estar
EXAMEN de ESCRIBIR – El Calendario Repaso Worksheet
LOS PREPOSICIONES.
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Día 43 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Gustar, Interesar, Aburrir
Prepositions.
Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día 42 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Ser Y Estar To be
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Día número 124—español 1 El 9 de marzo
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Preposiciones.
States where things are located
Transcripción de la presentación:

Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: EXAM on Intro to Past Tense PRESENTATIONS on Prepositions of Location Dance/Chant/Song LA TAREA: WS: Describe location of pets in room Prepare your presentation of the prepositions. Work on learning ALL the prepositions with QUIZLET.com OR an autoprueba. Due by FRIDAY.

Per 3: Hannah—mañana FINISH SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row. You can do other activities besides the ones I used, just be sure to conjugate the verbs correctly. REMEMBER: Hispanics tend to be very dramatic and use their hands a lot when they talk—(Let’s have fun with this! —think Hispanic Soap operas)—so part of your grade will be how exaggerated your acting is! 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details—With whom? Where? When?) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting (make people laugh!)

Did you invite (invitar a) Juan? Yes, I invited Juan. ESTAMPAR la tarea (back of WS) mientras ustedes repasan para el examen: Yo Tú HACER IR COMER RECIBIR PEGAR COMUNICAR COCINAR Did you invite (invitar a) Juan? Yes, I invited Juan. Did you take out (sacar) your HW? No, I didn’t take out my HW yet. HICE HICISTE FUI FUISTE COMÍ COMISTE RECIBÍ RECIBISTE PEGUÉ PEGASTE COMUNIQUÉ COMUNICASTE COCINÉ COCINASTE ¿Invitaste a Juan? Sí, (yo) invité a Juan. ¿Sacaste tu tarea? No, (yo) no saqué mi tarea todavía.

Nombre Fecha Per ______________________________________________________ EXAMEN Introducción al Pasado

Common Prepositions: to the right of = a la derecha de to the left of = a la izquierda de next to = al lado de around = alrededor de around here (vague) = por aquí through = por close; near = cerca de far = lejos de under; below = debajo de (something) / abajo (depth) on top of; over = encima de (something) / arriba de (height) in front of = delante de/ enfrente de behind= detrás de outside of = fuera de (something) / afuera (motion) in /on = en inside of = dentro de (something) / adentro (motion) between = entre toward = hacia

IN GROUPS of NO MORE than 4 people PRESENT your chant / song / or dance. TURN IN A LIST of the PREPOSITIONS in ENGLISH & SPANISH in THE ORDER that they APPEAR in your CHANT, SONG, DANCE. There should be a minimum of 8 prepositions AND WRITE THE NAMES of the people in your group across the top: Pepe Lupita Manolo Luisa 1. on top of=encima de 2. under = debajo Etc. TEST students on the meaning of the prepositions in their presentation. GRADING: 8 prepositions x 2 pts = 16 Flow of presentation 4 20 x 5 = 100 LA TAREA: Do WS describing location of pets in room. Do QUIZLET or an autoprueba on the prepositions. Due by FRIDAY. If you are new to the class, you will need to send me an email so I can send you the link to join quizlet.com.