Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Advertisements

Gustar- To like (to please)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Predict a possible conversation between the two teens by filling in the blanks. They just met. Gloria: _____. Me ____ Gloria. ¿Cómo te llamas? Jose: _____.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Spanish 1&2 Week 36.
GREETINGS AND FAREWELLS
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Week 28 February 27th- March 3rd
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Señora Johnson Beginning Spanish
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para Empezar veintiseis de septiembre
Direct & Indirect Object Pronouns
Direct & Indirect Object Pronouns
April 8th “C day” classes (45 min.)
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Antes de empezar Interrogative words – question words
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Escribe the correct translation of each phrase
Día número 24 Español 1—Acelerado
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Día número 27 Español 1—Acelerado
Direct & Indirect Object Pronouns
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Greetings saludos.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
Día número 59 Español 1—Acelerado
Description Sentences
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Gustar, Interesar, Aburrir
Día número 57 Español 1—Acelerado
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo Marisa. Mucho _______. B- __________. Encantado. A- Hasta _________. llama tú gusto Igualmente Pronto

Vocabulary Review You have an exam today. Subject pronouns Alphabet Greetings/ goodbyes/ presentations etc…

Quiz Yo Nosotros nosotras tú Él Ella usted Ellos Ellas Ustedes 2. Presento 3. Saludos 4. Despedidas 5. Cortesia

Presentation of projects While students are presenting, make sure the following is complete: Labeled table of contents All written vocabulary from ch. 1 Crossword puzzle worksheets Todo sobre mi worksheet Pg. 4- Activities 5, 6, 7 Think of this as a make up day for any missing or incomplete daily work. You will receive a deduction for incomplete/ late work but it is better to turn everything in than not. Notebooks must be left today. All grades will be updated by Monday.

Why learn spanish? (this side is done in english) 3 personal Reasons 1. 2. 3. 3 Professional Reasons 3 Academic Reasons Country name: ________ (this side is in Spanish) Spanish sentence- food picture Spanish sentence - Famous person picture Spanish sentence- picture Spanish sentence - picture