La profe como estudiante

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*Unas actividades*. Which 2 sentences would you use to talk about yourself? (yo…) How do you know? Hablo por teléfono. Andas en bicicleta. Ando en bicicleta.
Advertisements

Question words.... Sí / No Yes / No questions can be answered with sí or no. We form these questions in the following manner:
Content Objective: Students will practice placing direct object pronouns in sentences with 2 verbs. Language Objective: I will learn where to place D.O.Ps.
IR- to go voy vamos vas vais va van
¡Verbos!.
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
PERO AND SINO IN ENGLISH: “BUT”. PERO and SINO Both words mean BUT in English. Both words mean BUT in English. They are not used interchangeably. They.
El objeto directo.
Gramática 2 Español 2-2 Sra. Carpinella. Ir Ir – to go YoNosotros Nosotras TúVosotros Vosotras Él Ella Usted (Ud.) Ellos Ellas Ustedes (Uds.) voy vas.
Future Tense of Regular Verbs. The future tense of regular verbs is very easy and uses a unique set of endings. Study the future tense endings below:
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Los modismos Los apuntes de clase. Modismos are idiomatic expressions. (A certain pattern that may not have a direct translation to another language)
Calentamiento Write the answers to each question.
Ir- “to go”. yo voy tú vas él/ella/ud. va nosotros/nosotras vamos ellos/ellas/uds. van.
Tener que…  Since we already know that the Spanish word “to have” is………..
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Libro-Página 31. Palabras afirmativas y negativas Libro-Página 31 Affirmative and negative words are opposites Affirmative words are used to say that.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
*Unas actividades*. ¿Cuál es la diferencia entre las dos oraciones siguientes:? Ella mira la televisión a las tres y media. Ellos miran la televisión.
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
Los marcianos viven en Randolph Felipe habla francés muy bien Hay dos pirámides en Jamestown No hay un centro comercial en Randolph Un conejo vive en la.
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
The subjunctive with hopes and wishes. Present subjunctive – usage Wants and wishes When constructing a sentence, put the want or the wish in the first.
8 ir, dar, estar ¿Ser o estar?. When you want TO GO on a voyage, what Spanish verb do you use? Ir – to go.
Indirect Object Pronouns Indirect Object Pronouns Indirect object pronouns tell to whom or for whom an action is being done.
Subjunctive with nonexistent and indefinite
Yo -___________ Tú -___________ Él/ella/Ud. -_______
Organización de cuadernos
Impersonal and Passive “Se”
Los verbos ver salir hablar escribir comer caminar recibir montar
1. When I’m hungry I eat pizza.
El verbo “estar” el 25 de marzo.
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Hacer in Time Expressions
Tengo que…… Ir a…………..
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
Subjunctive with nonexistent and indefinite
First Grade Dual High Frequency Words
REPASO E ¡Así se dice! Repaso E Saber v. Conocer and the personal a.
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
La diferencia entre los verbos saber y conocer
Si lo comemos todo, ganamos el concurso.
Telling at what time something happens
Los verbos ver salir hablar escribir comer caminar recibir montar
Indirect Object Pronouns
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Content Objective: Students will
The verbs decir and dar (Los verbos decir y dar)
The verbs decir and dar (Los verbos decir y dar)
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Español 3: 7B ¿pero, sino o sino que?
Español 3: 7B ¿pero, sino o sino que?
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Affirmative and Negative Words
The present tense of -er and -ir verbs and tag questions
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreement
Comparatives.
El verbo Ir.
¿Qué es un verbo? Español 2 Repaso.
Repaso de DOPs e IOPs.
Preposiciones y Pronombres
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

La profe como estudiante ¿Qué me cuentas—Capítulo 3

You will see statements that I may have made when I was a freshman in high school.  Can you make statements with the tú form of the verb to tell me whether or not you feel that the sentence is true?  Ejemplos La profe dice: Estudio mucho. Tú dices: Estudias mucho La profe dice: Miro Netflix. Tú dices: No miras Netflix.  

Soy estudiante de Logan High School.

Eres estudiante de Logan High School.

Trabajo en Subway.

No trabajas en Subway.

Vivo en Indiana.

No vives en Indiana.

Tomo una clase de arte.

Tomas una clase de arte.

Leo muchas novelas.

Lees muchas novelas.

Canto con un grupo de jóvenes.

No cantas con un grupo de jóvenes.

Voy a Costa Rica.

No vas a Costa Rica.

Me llamo Elizabeth Driggs.

No te llamas Elizabeth Driggs.

Tengo un perro.

Tienes un perro.

No doy muchas fiestas.

No das muchas fiestas.

Sé hablar español.

Sabes hablar español.

Bailo salsa.

No bailas salsa.

Quiero ser profe.

Quieres ser profe.

Estoy contenta en la clase de álgebra.

No estás contenta en la clase de álgebra.

Toco el clarinete.

No tocas el clarinete. No tocas un instrumento.

¿Otras cosas?