Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Advertisements

Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
Unidad 2 Lección 1.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Spanish 1 & 2 Week 3.
Día número 25—español 1 ACT 1: Times after the 30 min mark
¿Qué hora es?.
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Telling Time in Spanish
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Time Expression with Hacer
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Antes de empezar Interrogative words – question words
Día número 22 Español 1—Acelerado
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Telling Time in Spanish
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Día número 25 Español 1—Acelerado
Día número 54 Español 1—Acelerado
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
¿Qué hora es?.
Día número 28 Español 1—Acelerado
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
Telling Time in Spanish
Día número 35 Español 1—Acelerado
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Agenda -Fichas: Activities 1-5 Pages 22 and 23
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
¿Qué hora es?.
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
La hora.
Día 29—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día 18--NS Estampar la tarea (WS Titanic)
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Día 24—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Día 24-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 27—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents Read Bulletin REVIEW for the test on Time Practice numbers 1-60 with quizlet, Review notes, acts, practice test Turn in Notebook and Take the Test Do WS Para empezar Act 7 Writing (azul)

Necesitan entregar el Cuaderno (ntbk) hoy para las 3 de la tarde. Por favor: ADD these entries TO THE TABLE OF CONTENTS: APUNTES #6 A APUNTES #6 B APUNTES #6 B CONTINUED: Telling AT a certain time MAKE SURE ALL your pages have a section letter, your name and period in the top right hand corner. MAKE SURE ALL your pages are IN THE ORDER of the Contenido. MAKE SURE ALL your entries are clearly labeled and highlighted. DO NOT put your CRóNICA IN YOUR NOTEBOOK! MAKE SURE YOU HAVE INCLUDED your CONTENIDO!

Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it. LEER EL BOLETÍN

REMEMBER: MAKE-UP TEST AFTER SCHOOL! OR at lunch on THURSDAY! Grading period ends on Friday! PER 1: Brianna A PER 2: Sean A and Susie B RECORDAR: MAKE-UP QUIZLET.COM acts!

Review for the Test using: Numbers 1-60 on quizlet or Big Numbers Handout. Practice test, notes and activities. Ask if you have any questions. / menos quince / y quince y veinticinco menos veinticinco / y treinta

Entrega el cuaderno antes del examen (before the test) o para las tres de la tarde. Toma el Examen de La Hora Nombre Per Fecha ____________________________________________________ EXAMEN LA HORA Después del examen: Completa WS (azul): PE Act 7: Writing

Si hay tiempo: Trabajar en WS (azul): Para Empezar ACT 7 Writing Para practicar los días de la semana.

LA TAREA: FINISH WS PE ACT 7 Writing to practice days of the week. Write answers in SPANISH and ENGLISH. Do Quizlet LEARN & SPELLER for Days of the Week, Numbers 1-60 and Telling Time and CATCH UP on all others: Question Words, other Numbers, Months. MAKE SURE YOU PRACTICE your vocabulary from English to Spanish so you learn the spelling! Practice until you get 100%.