Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 1 Objetivo: yo puedo describir relaciones personales Calentamiento: Mira la portada del libro de Carlos Bayond : 1: ¿Estás.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

El verbo – IR- Sra. Medeles Herget Middle School Página 120 en el texto.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Las Palabras Interrogativas
Ir a… Saying what you are going to do. When you talk about things you are planning to do in the future, you say what you are going to do. To talk about.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Direct Object Objeto Directo.
ANTE TODO The verb ir (to go) is irregular in the present tense.
Affirmative and Negative Words
El mandato afirmativo (tú)
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Affirmative and Negative Words
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Repaso: Negative words and time constructions
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Time Expression with Hacer
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
3.4 Present tense of tener and venir Tener (to have) Venir (to come) (de/a) Forms and uses of two common irregular present tense verbs.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Tu sala de clases Part II.
Affirmative and Negative Words Affirmative / Negative Words When you want to talk about an indefinite or negative situation you use affirmative and negative.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
Los verbos reflexivos In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives Lets start out by thinking of the English.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Irregular Yo. decir hacer Práctica Conjuega: 1. Tú ________ 2. La clase ____________ 3. Los estudiantes ____________ 4. Yo _____________.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Imagina Lección 4-2 Los verbos reflexivos. In a reflexive construction, the subject of the verb both performs and receives the action. In other words,
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
Srta. Forgue El 12 de enero de Ahora mismo Completa los ejercicios con la forma correcta del mandato según el sujeto en paréntesis. Caminar (Uds.)
SRTA. FORGUE EL 14 DE ENERO DE 2011 La clase de español II.
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
Ponga su tarea encima de mi escritorio.
Objetivo: Yo puedo describir una relacion ideal y dar mi opinión acerca de la relación de otras personas Calentamiento: Who is carrying out the action.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Que tiempo hace 2? ?.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Cláusulas condicionales con si
Write out the following conversation in the correct order:
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 11 Objetivo: Yo puedo Identificar el uso de algunos verbos irregulares y expresiones, ser-estar, hacer falta, ponerse.
Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 1 Objetivo: yo puedo describir relaciones personales Calentamiento: Mira la portada del libro de Carlos Bayond : 1: ¿Estás.
Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 1 Objetivo: yo puedo describir relaciones personales Calentamiento: Mira la portada del libro de Carlos Bayond : 1: ¿Estás.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Transcripción de la presentación:

Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 1 Objetivo: yo puedo describir relaciones personales Calentamiento: Mira la portada del libro de Carlos Bayond : 1: ¿Estás de acuerdo con la afirmación sentir es vivir? ¿Por qué? Ponga su tarea encima de mi escritorio.

2.Revisar respuesta

¿Están de acuerdo con que el instinto de supervivencia y el deseo de vivivr son motivaciones suficiente para seguir adelante? ¿Por qué? ¿Le tienen miedo al futuro? ¿Por qué? 3. En pareja mira la foto y lee el texto de la página 2 de tu libro imagina y responde las siguientes preguntas

4. Compara los significados que escribiste del vocabulario de la unidad 1 con el vocabulario del libro imagina página 4 5. Actividad Práctica página 1 libro Escribe tus respuestas en tu cuaderno 5. Actividad Práctica página 1 libro Escribe tus respuestas en tu cuaderno 6. Escucha la canción con cuidado y luego completa las palabras Escucha la canción con cuidado y luego completa las palabras.

Aquí hay amor pensamiento Siento pasión oyes Morir vivir dulce Nos enamoramos Ternura brillantee labios

Unidad 1: Vivir y sentir Lección 2 Objetivo: *yo puedo describir relaciones personales *yo puedo predecir historias acerca de relaciones peersonales 1.Calentamiento: Mira las caricaturas/ dibujos y luego escribe ¿Qué tipo de relación tiene la pareja A, B, C y D?. Escribe una oración completa en cada caso Ponga su tarea encima de mi escritorio. Canción niña bonita A C B D

2.Revisar respuesta

¡Papi tengo ganas de comer un helado! to feel like, to be in the mood for tengo ganas de bailar I feel like A E C B D

4. Escribe dos oraciones con tener ganas una en forma singula y otra en forma plural. Minimo ocho palabras. 5. Actividad Practica cinco libro imagina contesta las preguntas del test de personalidad Escribe tus respuesta en tu cuaderno ¿ Cómo eres? Trabaja con tu compañero/ a 5. Actividad Practica cinco libro imagina contesta las preguntas del test de personalidad Escribe tus respuesta en tu cuaderno ¿ Cómo eres? Trabaja con tu compañero/ a Antes de responder el test vamos a ver en que situaciones se usa el verbo PONER.

A.To place or put something somewhere: Siempre pone las llaves en el escritorio. He always puts the keys on the desk. B.To put on clothing: Al llegar a la piscina me puse las gafas. When I arrived at the swimming pool I put on my goggles. C.To invest or contribute money: Si ponemos 1000 pesos, en un año recibimos If we invest 1,000 pesos, in a year we will receive 1,030. D.To change the way something happens or operates: Las elecciones pusieron fin a la revolución. The elections put an end to the revolution. E.To change or affect someone's or something's mood, status or attitude: La lesión del hombro me puso en un aprieto. My shoulder injury put me in a bind. Si hay algo que la ponía de mal humor era el verano, el calor. If there is something that put her in a bad mood, it was the summer, the heat.. F.To become: Se puso muy triste. He became very sad. G.To designate: Sí, es verdad que le pusieron Pablo Pingüino. Yes, it's true they called him Pablo Pingüino. H.To show or display: ¿Qué ponen esta noche en la tele? What's on TV tonight? ¿Tienes una gran foto? ¡Ponla en tu sitio web! Do you have a great photo? Show it on your website! I.To arrange or set up: Puso la mesa para la mañana siguiente. He set the table for A.To place or put something somewhere: Siempre pone las llaves en el escritorio. He always puts the keys on the desk. B.To put on clothing: Al llegar a la piscina me puse las gafas. When I arrived at the swimming pool I put on my goggles. C.To invest or contribute money: Si ponemos 1000 pesos, en un año recibimos If we invest 1,000 pesos, in a year we will receive 1,030. D.To change the way something happens or operates: Las elecciones pusieron fin a la revolución. The elections put an end to the revolution. E.To change or affect someone's or something's mood, status or attitude: La lesión del hombro me puso en un aprieto. My shoulder injury put me in a bind. Si hay algo que la ponía de mal humor era el verano, el calor. If there is something that put her in a bad mood, it was the summer, the heat.. F.To become: Se puso muy triste. He became very sad. G.To designate: Sí, es verdad que le pusieron Pablo Pingüino. Yes, it's true they called him Pablo Pingüino. H.To show or display: ¿Qué ponen esta noche en la tele? What's on TV tonight? ¿Tienes una gran foto? ¡Ponla en tu sitio web! Do you have a great photo? Show it on your website! I.To arrange or set up: Puso la mesa para la mañana siguiente. He set the table for ¿Cuándo usamos PONER?

5. Actividad libro página 6: Empareja cada definición con la palabra correcta. Escribe tu respuesta en tu cuaderno.

TAREA para el miércoles :1. Mira las ilustraciones página 7, luego imagina la posible conversación entre el muchacho y la muchacha. Escribe una conversación. Recuerda que debes escrir al menos ocho palabras por viñeta, ser creativo y utilizar el vocabulario de la unidad 1 2. completar la conjugacion de verbos 3. cuando se usa verbo ser y estar. Ejemplos en cada caso

Unidad 1 : Vivir y sentir Lección 4 Objetivo: *yo puedo describir relaciones personales *yo puedo predecir historias acerca de relaciones peersonales Calentamiento: Mira los dibujos y describe brevemente cada uno, luego predide lo que va a suceder/ pasar. Pongan su tarea encima de mi escritorio. A C B

6. Escucha la canción con cuidado y luego completa las palabras 6. Escucha la canción con cuidado y luego completa las palabras A.¿De qué trata la canción? Identifica y escribe dos expresiones que hay en la letra de la canción que refuercen tu respuesta B.¿Qué formas gramaticales del verbo se presenta en esta canción. A.¿De qué trata la canción? Identifica y escribe dos expresiones que hay en la letra de la canción que refuercen tu respuesta B.¿Qué formas gramaticales del verbo se presenta en esta canción.

7. Actividad libro página 6 vocabulario: Contesta las preguntas que te hace el director y razona tus respuestas. expresiones de tiempo con hacerexpresiones de tiempo con hacer 7. Actividad libro página 6 vocabulario: Contesta las preguntas que te hace el director y razona tus respuestas. expresiones de tiempo con hacerexpresiones de tiempo con hacer 8.Fotogramas: En pareja predice lo que va a ocurrir en el cortometraje. Escribe en tu cuaderno tu respuesta. Nota gramatical pg expresiones HACER Limonada 50 centavos Tomo para olvidar Hacerce el loco/ el sueco

Keep in mind that hacer, like most much-used verbs, is highly irregular. In fact, some of them are almost unrecognizable: Hagamos algo constructivo. (Let's do something constructive.) Haz clic aquí. (Click here.) To indicate the making or creation of something: Examples: Vamos a hacer una página web. (We're going to design a web page.) Hizo una casa grande en Chicago. (He built a large house in Chicago.) El árbol hace sombra. (The tree provides shade.) As a general verb meaning "to do": Hacer can refer to an activity in general Examples: No hizo nada. (She didn't do anything.) Yo comía mucho y él hacía el mismo. (I ate a lot and he did the same.) Hice mal en no estudiar. (I did wrong not to study.) As part of an expression or idiom indicating an act of some kind: ¿Quieres hacer una pregunta? (Do you want to ask a question?) Hizo pedazos el comprobante. (He tore the receipt into pieces.) In weather terms: Typically, weather terms use a third-person singular form of hacer followed by a noun. Examples: Hace frío. (It's cold.) Hacía viento por todas partes. (It was windy everywhere.) In time expressions: Typically, hace is followed by a period of time to indicate how long ago something happened or started. Examples: El dólar cae a niveles de hace dos años. (The dollar is falling to levels of two years ago.) Este virus se descubrió hace poco tiempo. (This virus was discovered a short time ago.) To show causation: In some cases, hacer is used similarly to the English "make" to indicate why sometime happened. Ella me hace feliz. (She makes me happy.) Eso me hizo sentir mal. (That made me feel bad.) To indicate the act of becoming: The reflexive form hacerse is often used to indicate change. Examples: Se hace más feliz. (He's becoming happier.) Me hice hindú. (I became a Hindu.) In various impersonal expressions: In some cases, hacer can become the equivalent of "to be."Examples: Hace un día espléndido. (It's a terrific day.) Voy si hace falta. (I'm going if it's necessary.) To indicate the taking of a role: The role can be deliberate or not. Examples: Hizo el papel estelar en "El Barbero de Sevilla." (He had the starring role in "The Barber of Seville.") Hacía el tonto con perfección. (He played the perfect fool.) Hizo como que no entendía nada. (She acted as if she understood nothing.) To indicate how something seems: The reflexive form hacerse is sometimes used in this way.Examples: Piorno se hace simpático por su acento caribeño. (Piorno seems friendly because of his Caribbean accent.) Las horas se hacían muy largas. (The hours seemed very long. Keep in mind that hacer, like most much-used verbs, is highly irregular. In fact, some of them are almost unrecognizable: Hagamos algo constructivo. (Let's do something constructive.) Haz clic aquí. (Click here.) To indicate the making or creation of something: Examples: Vamos a hacer una página web. (We're going to design a web page.) Hizo una casa grande en Chicago. (He built a large house in Chicago.) El árbol hace sombra. (The tree provides shade.) As a general verb meaning "to do": Hacer can refer to an activity in general Examples: No hizo nada. (She didn't do anything.) Yo comía mucho y él hacía el mismo. (I ate a lot and he did the same.) Hice mal en no estudiar. (I did wrong not to study.) As part of an expression or idiom indicating an act of some kind: ¿Quieres hacer una pregunta? (Do you want to ask a question?) Hizo pedazos el comprobante. (He tore the receipt into pieces.) In weather terms: Typically, weather terms use a third-person singular form of hacer followed by a noun. Examples: Hace frío. (It's cold.) Hacía viento por todas partes. (It was windy everywhere.) In time expressions: Typically, hace is followed by a period of time to indicate how long ago something happened or started. Examples: El dólar cae a niveles de hace dos años. (The dollar is falling to levels of two years ago.) Este virus se descubrió hace poco tiempo. (This virus was discovered a short time ago.) To show causation: In some cases, hacer is used similarly to the English "make" to indicate why sometime happened. Ella me hace feliz. (She makes me happy.) Eso me hizo sentir mal. (That made me feel bad.) To indicate the act of becoming: The reflexive form hacerse is often used to indicate change. Examples: Se hace más feliz. (He's becoming happier.) Me hice hindú. (I became a Hindu.) In various impersonal expressions: In some cases, hacer can become the equivalent of "to be."Examples: Hace un día espléndido. (It's a terrific day.) Voy si hace falta. (I'm going if it's necessary.) To indicate the taking of a role: The role can be deliberate or not. Examples: Hizo el papel estelar en "El Barbero de Sevilla." (He had the starring role in "The Barber of Seville.") Hacía el tonto con perfección. (He played the perfect fool.) Hizo como que no entendía nada. (She acted as if she understood nothing.) To indicate how something seems: The reflexive form hacerse is sometimes used in this way.Examples: Piorno se hace simpático por su acento caribeño. (Piorno seems friendly because of his Caribbean accent.) Las horas se hacían muy largas. (The hours seemed very long.

10. Comenta con tu compañero/a pg Comenta con tu compañero/a pg

9. Amor a primera vista 1.¿Crees en el amor a primera vista? ¿Por qué? 2.2. ¿Alguna vez te ha pasado? 3.¿Qué hiciste ? ¿Cómo reaccionó la otra persona?

10.Vamos a ver un cortometraje titulado Momentos de estación Antes de ver el video: 1. Qué tipo de personalidad crees que tiene el muchacho? 2.¿ Cómo crees es la personalidad de la muchacha?

use an opportunity to do something that you want and not to worry about the future 11.¿El muchacho tomó el riesgo y Aprovechó la oportunidad ? 12.Actividad 2 libro página 10 interpreta en parejas y contesta las preguntas 13.Actividad 3 libro página 10 comentar solo pregunta 1 y 3 14.Actividad 6 libro página 10 escribe un resumen de la historia.

Traduce al inglés las oraciones de la y luego responde

TAREA para el lunes : 1. Estudia el vocabulario de la unidad, recuerda que tenemos nuestra primera prueba. 2. Estudia los significados de los verbos y la conjugación y usos de los verbos ser, estar, hacer y poner. 3. Completa tu práctica en línea supersite imagina.