Día número 95—español 1 El 25 de enero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Take notes and complete ACTS
Advertisements

Preterite Up to now we’ve practiced –ar regular verbs in the preterite or past tense. Today we’ll learn –ir/-er preterite verb endings.
One of the Past Tenses in Spanish El Pretérito -AR Verb Endings Yo – é Tú – aste Él/Ella/Ud. – ó Nosotros(as) – amos Ellos/Ellas/Uds. - aron -ER/-IR Verb.
PRETERITES REGULAR VERBS. -é -aste -ó -amos -asteis - aron - ar -í - iste -ió -imos -isteis - ieron -er/-ir.
1 El Pasado: El Pretérito de los verbos 2 El Pasado: There are ____ past tenses in Spanish. The _________ & the __________. 2 PRETERIT IMPERFECT.
Español By Alex Muse. CHILE El Preterito: the past tense During this presentation you will learn how to change verbs from the infinitive to past tense.
What does it mean to “conjugate” a verb? To change it to match the person doing the action In English, do we always speak in the present tense? NO!
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
El pretérito The preterite is used to express the past tense. The preterite is used to express the past tense.
Español IIH el 13 de enero-- Objetivos Vamos a repasar el vocabulario comercial y continuar el pretérito.
PRETERIT TENSE REGULAR –AR VERB CONJUGATIONS To conjugate verbs that end in -AR, we need to do the following: Yo Tú Ud/él/ella Nosotros Vosotros Uds/ellos/ellas.
Preterite -ER / -IR Verbs Preterite means “past tense and deals with “completed past actions”
IMPERFECTO DEL SUBJUNTIVO Por Diana Forrest. In the past of course! Past 10 minutes or 100 years ago. No importa cuando. Usa el imperfecto del subjuntivo.
END OF YEAR VERB REVIEW PRESENT PRESENT PRESENT PROGRESSIVE PRESENT PROGRESSIVE FUTURE VOICE FUTURE VOICE PRETERITE PRETERITE IMPERATIVE IMPERATIVE.
Topic: The preterit Essential ?: How do I say express things that happened in Spanish?
Los regulares del pretérito Voces 1 Cap. 15. Los usos del pretérito Used to talk about a one time event that occurred in the past or to narrate a sequence.
Two Past Tense Verbs in the Same Sentence Dos acciones pasadas en la misma frase preterite imperfect.
EL Pretérito De los verbos ER e IR.
The preterite is used to express the past tense.
ESPAÑOL 2, el 28 de Septiembre
Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Preterit Tense.
The preterite is used to express the past tense.
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 28 de noviembre del 2016
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
Preterite Tense.
Día número 103—español 1 El 6 de febrero
Verb Conjugation IN PRETERITE TENSE Continued….
Preterit and Imperfect Conjugation Templates
Día 58-NS & NM el 9 de noviembre Horario regular
Día número 78 Español 1—Acelerado
Bellwork ¿Qué hiciste durante el descanso?
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Take notes and complete ACTS on p.224
Día número 98—español 1 El 30 de enero
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Día número 72 Español 1—Acelerado
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Día número 75 Español 1—Acelerado
Día número 90—español 1 El 18 de enero
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Día número 73 Español 1—Acelerado
Día 90-NS & NM el 18 de enero.
Día número 89—español 1 El 17 de enero
Yo -é Tú Él, Ella, Ud. Nosotros(as) Ellos, Ellas Uds. Vosotros(as)
Día número 102—español 1 El 5 de febrero
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Día número 91—español 1 El 19 de enero
The preterite is used to express the past tense.
Día número 84—español 1 El 9 de enero
Día 56-NS el 7 de noviembre Horario regular
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
(Notice the double negs in Spanish)
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Día número 93—español 1 El 23 de enero
Día número 92—español 1 El 22 de enero
Día número 97—español 1 El 29 de enero
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Día número 74 Español 1—Acelerado
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 96—español 1 El 26 de enero
Día 92-NS & NM el 22 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Lab Day Yesterday we briefly went over the Preterite conjugations.
Transcripción de la presentación:

Día número 95—español 1 El 25 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

LEER EL BOLETÍN

Meta (Goal) de Hoy es: REPASAR ¿Qué es el PRETÉRITO? ¿Cómo se conjugan los verbos REGULARES en el Pretérito? ¿Cómo se conjugan los verbos IRREGULARES en LA FORMA DE “yo” en el Pretérito? Es una de dos formas del pasado. Esta forma se usa para actividades completadas/terminadas. La otra forma se llama el IMPERFECTO. El IMPERFECTO se usa para las actividad repetidas o contínuas. AR preterit is: é, aste, ó, amos, asteis, aron ER/IR forms are: í, iste, ió, imos, isteis, ieron Fui, fui… La Tarea MEMORIZE the Spanish Interjections AND Notes on the Preterit. MEMORIZE your lines for the skit.

PER 1 Voluntarios Paola F Marlene V Adrian A Nishita D Alex Vite ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 1 Voluntarios Paola F Marlene V Adrian A Nishita D Alex Vite Vivian G Erick S Christopher O VanessaB Sebastian C PER 1 Alisa M Kayla C Ameya P Joseph A Abby W Adrian R Micah T Lindsay L Scarlet M Derek J PER 1 Sabrina R Elizabeth F Dylan T Isaiah M Sydnie Strycula Emily T Jacob I Lilian H Samuel O PER 1 David Q Dibyesh S Vanessa N Omar F Maya B Kyra G Sarah J

“Title of your scene” por (names) Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… ACT OUT the scene and your partner will react with 3 interjections. end with ¡EL FIN! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  Poor baby!  What a shame! 

PER 2 Voluntarios Scott H Luis D Odalis G Dayanara A Claudia F ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 2 Voluntarios Scott H Luis D Odalis G Dayanara A Claudia F Margarita F Roberto S Melody N Alex A Daniel T PER 2 Emily Yu Christopher C Savanna C Sam G Hannah O Caleb W Aisyah S Liam H Ella E PER 2 Gabriel M Cassie S Nia G Mitchell J Joshua M Nathaniel R-LATE Derrick C Kate R Gia Davila PER 2 Emily R Chris Ayala David M Ryan S Jared R Anais A Matt H Hailey M

“Title of your scene” por (names) Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… ACT OUT the scene and your partner will react with 3 interjections. end with ¡EL FIN! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  Poor baby!  What a shame! 

PER 3 Voluntarios Edward A José S Abel T Francesca P Jarat A Angela Ch ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 3 Voluntarios Edward A José S Abel T Francesca P Jarat A Angela Ch James L Kaitlin P 10. Mickee Aguirre PER 3 Oscar C Raphael S Fátima B Zack B Jena O-LATE Cameron B Amanda K Isabella C Lauren W-LATE 20. Matthew E PER 3 Isabella O Qays J Sophia O Isabelle F--late Vincent S Mailynn F Brianna R Elisa G Josh Estrada Olivia S Kayla D Alexis M Alicia S Paul T Jaycee B Kiaria N Isaiah H Jeremías R

“Title of your scene” por (names) Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… ACT OUT the scene and your partner will react with 3 interjections. end with ¡EL FIN! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  Poor baby!  What a shame! 