¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Advertisements

Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Direct Object Pronouns - by themselves -with commands -with the present progressive.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
1 El Verbo “IR” IR is the infinitive. It has no stem. En español IR significa “to go”
El Imperfecto Spanish Club-1 presentation.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
1. When I’m hungry I eat pizza.
Complementos Directos (Direct Objects) Unidad 3, Etapa 3
Direct object pronouns
Beginning of year review Spanish 2
Gustar V. Encantar.
Expressing likes and dislikes
Direct Object Pronouns
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Direct object pronouns
The present progressive, ir a with infinitives, direct object pronouns
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Las Palabras Interrogativas
Direct Object Pronouns
Las Palabras Interrogativas p.154
Beginning of the year review Spanish 1 grammar
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Complementos Directos (Direct Objects)
Direct object pronouns
First Grade Dual High Frequency Words
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Direct Object & Direct Object Pronouns
Las Palabras Interrogativas
Direct Objects & Direct Object Pronouns
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Repaso de los pronombres directos
Language Objective: I will learn how to utilize direct object pronouns
Expressing likes and dislikes
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Complementos Directos (Direct Objects) Chapter 9
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns
Beginning of the year review Spanish 1 grammar
Beginning of the year review Spanish 1 grammar
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 151—español 1 El 30 de abril
El imperfecto.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Las Palabras Interrogativas
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Las Palabras Interrogativas
Gramática de 3A.
Direct Object Pronouns
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes you’ve taken before?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Los objetos directos y pronombres
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 154—español 1 El 4 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

Remind your students that we have a meeting for all those who are interested in the Europe Trip 2018. It will be TODAY—May 4 at 4 p.m. in my classroom B10. Everyone is welcome even if they are not sure if they can or want to go. Gracias, Sra. Rodríguez

POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries.  POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua. 

REPASAR los apuntes: Pg B Apuntes #4: REPASO del IMPERFECTO Copia las preguntas. Puedes contestar en inglés: 1. ¿Cuándo usas el imperfecto? To tell what you used to do, did often or was/were doing. 2. ¿Cómo se conjuga un verbo –AR en el imperfecto? Take off the –AR and add –ABA –ÁBAMOS –ABAS –ABÁIS –ABA –ABAN 3. ¿Cómo se conjuga un verbo –ER & –IR en el imperfecto? Take off the –ER or –IR and add –ÍA –ÍAMOS –ÍAS –ÍAIS –ÍA –ÍAN

REPASO del IMPERFECTO cont. Puedes contestar en inglés: 4. ¿Cuántos verbos irregulares hay en el imperfecto? Solamente hay 3 verbos irregulares en el imperfecto. NO HAY cambio radical ☺ 5. ¿Qué verbos son irregulares? IR (to go)/ SER (to be)/ VER (to see) 6. ¿Cómo se conjugan los verbos irregulares en el imperfecto? IR (to go) SER (to be) VER (to see) IBA ÍBAMOS IBAS IBÁIS IBA IBAN “used to go was/were going” ERA ÉRAMOS ERAS ERÁIS ERA ERAN “used to be was/ were” VEÍA VEÍAMOS VEÍAS VEÍAIS VEÍA VEÍAN “used to see was/were seeing”

El 4 de mayo ACT #10: El imperfecto ESTAMPAR la tarea MIENTRAS trabajan en la ACT 10 Traduce: As a child, Memo used to live in East LA (el este de Los Ángeles) . He used to like to go to the small park near his house. He would run and climb (trepar a) trees (los árboles). He and his friends would often swim at Paco’s house. They always had a good time (divertirse). Respuestas: De niño, Memo vivía en el este de Los Ángeles. A él le gustaba ir al parque pequeño cerca de su casa. 3. Él corría y trepaba a los árboles. 4. Él y sus amigos a menudo nadaban en la casa de Paco. 5. Siempre se divertían.

los Translate them (masc) lo Translate it (masc) la Translate CORREGIR WS: Apuntes Direct Object Pronouns Yo como una manzana todos los días. Replace the DO noun “una manzana” with the corresponding DOP (feminine singular) = LA   Replace the DO noun with the DOP: refrescos  ___________________ el vocabulario  ___________________ su bicicleta  ___________________ las clases de español  ___________________ los Translate them (masc) lo Translate it (masc) la Translate it (fem) las Translate them (fem)

CORREGIR WS: Apuntes Direct Object Pronouns Replace the DO noun with the DOP and place it in front of the conjugated verb. Then translate: Ellos beben refrescos en la fiesta. ____________________________________________________________________ 2. Nosotros aprendemos el vocabulario. 3. ¿Montan ustedes su bicicleta a la escuela? 4. Tú necesitas las clases de español para ir a la universidad. Ellos LOS beben en la fiesta. They drink THEM at the party. Nosotros LO aprendemos. We learn IT. ¿LA montan ustedes a la escuela? Do you (plural/you guys) ride IT to school? Tú LAS necesitas para ir a la universidad. You need them in order to go to the university.

CORREGIR WS: Apuntes Direct Object Pronouns 5. Ella vende las galletas de Girl Scouts. ____________________________________________________________________ 6. Yo compro un sándwich de jamón con queso en la cafetería. 7. Ustedes beben leche todos los días. 8. Mis amigos y yo comemos el desayuno en la escuela. Ella LAS vende. She sells THEM. Yo LO compro en la cafetería. I buy IT at/in the cafeteria. Ustedes LA beben todos los días. You (plural-You all) drink IT every day. Mis amigos y yo LO comemos en la escuela. My friends and I eat IT at school.

Direct Object Pronouns REPASO de Los DOPs Direct Object Pronouns

What is the Direct Object in a sentence? What is being “verbed”. How do you find the DO of a sentence? Find out what answers the question: Subject + Verb + WHAT? What DOP do you use to replace the DO? The one that agrees in gender and number with the DO noun (masc/fem) and (singular/plural). Where does the DOP go in an English sentence? after the verb Where does the DOP go in a Spanish sentence? BEFORE the conjugated verb Or ATTACHED to an Infinitive, a Present Participle (ando/iendo) or an Affirmative Command

Four things to remember about DOPs: They REPLACE the Direct Obj noun. They must AGREE in gender and number with the noun they replace. They come BEFORE the conjugated verb. They can be ATTACHED to an infinitive, present participle (-ando/-iendo) or affirmative command.

I am not going to peel (pelar) it. (Yo) no voy a pelarla. Traduce: I have an apple. (Yo) tengo una manzana. I am not going to peel (pelar) it. (Yo) no voy a pelarla. (Yo) no la voy a pelar. I am selling (vender) it. (Present Progressive) (Yo) La estoy vendiendo. (Yo) estoy vendiéndola. I want to bite (morder) it. Quiero morderla. La quiero morder.

Distribuir WS Direct Object Pronouns (blanco) Empezar en clase. Continuar mañana.

Nombre ______________ Fecha _______________ Per ______ PG _____ WS 2a Direct Object Pronouns What are the Direct Object Pronouns? Yo  ______ Nosotros  _____________ Tú  ______ Vosotros  os Él  ______ Ellos  _____________ Ella  ______ Ellas  _____________ Usted  ______ Ustedes  _____________

EXAMPLE: I invite Pedro. ___LO___ invito. I invite him. FIND the Direct Object Noun by asking Subject + Verb + What? CIRCLE the DO noun. REPLACE the DO noun with a DOP from above. TRANSLATE the sentence that has the DOP in it. EXAMPLE: I invite Pedro. ___LO___ invito. I invite him. They want the book. _________ quieren. _____________________ I know Juan and María. _________ conozco. __________________________ Juan knows me. Juan _________ conoce. __________________________ Do you love me? ¿_________ amas? __________________________ You all drink milk. Uds. _________ beben. __________________________ He buys the apples. _________ compra. __________________________