Polimorfismos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugaciones de Verbos de ER y IR en el presente
Advertisements

Un mechón de pelo blanco
Árboles Genealógicos y Herencia Mendeliana en el Hombre
Genética mendeliana 1º Bachillerato - CMC Bonifacio San Millán
TEMA 11. Genética mendeliana
Química Biológica Patológica Bioq. Mariana L. Ferramola
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
TEMA 6. Genética mendeliana
CARLOS FELIPE HERNÁNDEZ ROJAS
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
GENETICA MENDELIANA.
Patrones de herencia Existen diferentes patrones de herencia según las posibles localizaciones de un gen: Herencia autosómica: basada en la variación.
La enfermedad segrega con el locus del gen y, posteriormente encontramos una expresión alélica diferencial. Por último en esta y en otra familia se encontró.
Child Development 1 Wk. 2 Genes.
Principios básicos de la herencia
Leyes de la herencia.
GENETICA MENDELIANA.
RECOMBINACION GENETICA. El resultado de dos hechos, mutación y presión de selección, aparentemente contrapuestos, conduce al polimorfismo genético observado,
En los libros de composicion…
GENETICA MENDELIANA.
GENETICA MENDELIANA.
Deriva y tamaño efectivo. Deriva Genética Fisher-Wright Programa de simulación Generaciones
Relative (adjective) clauses A relative clause (or an adjective clause) is a clause in a sentence that describes a noun. The boy that is standing by the.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Write the letter of the correct definition or sentence next to the word below. 1.________ Algebraic Expression 2.________ Equation 3.________ Exponent.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
12- 9 Solve Multi-Step Eqns Solve using the properties and inverse operations. Check your answers Ann earns 1.5 times her normal.
Genética Mendeliana. Las leyes de la herencia
Herencia no Mendeliana
Genetica mendeliana.
GENETICA MENDELIANA.
(Arboles genealógicos)
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
El verbo venir.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
CORNELL NOTES: DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES Se ň orita Gondocs Espa ň ol 2 9/19/11.
GENETICA MENDELIANA.
Dra. Rocío Sánchez Urbina
LAMC CD 1 Week 4 Genes & Human Reproduction. DNA- El ácidodesoxirribonucleico (ADN)- la molécula que es la base de la herencia. Gene- is a section of.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
GENETICA MENDELIANA.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Verbs This is the most important part of a speech, for without a verb, a sentence would not exist. Simply put, this is a word that shows an action (physical.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Valor: AMOR Objetivo: Comprender la sexualidad como resultado de un proceso biológico enmarcada dentro de procesos hereditarios, para desarrollar una actitud.
Genética mendeliana. 2 Tema 13: Genética mendeliana.
Billete de entrada 1.Escribe (write in words) tres números 2.Digálos a tu compañero (say them to your friend) 3.If you are the partner, escribe los números.
Análisis de Pedigrees (genealogías)
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Me llamo ___________ Clase 801 La fecha es el 14 de enero del 2014
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
LINKING Phonetics and Phonology IIPhonetics and Phonology II.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
LOS VERBOS TENER Y VENIR
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
You will make a presentation about your family
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
GO verbs.
This is a quick practice for the rules of rounding significant figures:  When multiplying or dividing, round to least number of sig figs.  When adding.
Transcripción de la presentación:

Polimorfismos

Marcadores ¿quién es el padre? ¿Algo raro?

Microsatélites

Diagnóstico / Consejo 10- La corea de Huntington es una enfermedad rara, mortal, que aparece normalmente a mediana edad. Se debe a un alelo dominante. Un hombre fenotípicamente normal, de poco más de veinte años, advierte que su padre ha desarrollado la enfermedad. a) ¿Cuál es la probabilidad de que mas tarde él mismo desarrolle la enfermedad? b) ¿Cuál es la probabilidad de que la desarrolle su hijo al cabo de un tiempo? brucella.unsam.edu.ar/cursos/genetica_humana/

21- La mayoría de los pedigrís muestran que la polidactilia se hereda en forma autosómica dominante rara, pero el pedigrí de algunas familias no siempre conforman completamente los patrones esperados para este tipo de herencia. Un ejemplo es mostrado en la figura (los diamantes blancos indican el número especificado de personas no afectadas de sexo desconocido). a) ¿Qué irregularidades muestra este pedigrí? b) ¿Qué fenómeno genético describe? c) Sugiera un mecanismo de interacción génica específica que podría explicar este pedigrí, indicando los genotipos pertinentes a cada miembro de la familia (en los casos en que sea posible). brucella.unsam.edu.ar/cursos/genetica_humana/

Diagnóstico indirecto The Biology Project University of Arizona

Ligamiento incompleto

2. Shown below is the inheritance of an autosomal dominant trait. The numbers in brackets below each individual represent the repeat number at alleles of two different polymorphic loci -- PS1 (red) is shown in the first line and PS2 is shown in the second line.                                                                                          (a) Which of the two polymorphic sites, PS1 or PS2, shows evidence of linkage to the trait? Explain how you came to your decision. (b) Which individual(s) show(s) evidence of recombination between that polymorphic site and the linked trait? http://depts.washington.edu/genetics/courses/genet371b-aut99/problems/371B_practice.html