Tapas Yo ________ (pedir) una ensalada en el restaurante.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1. e i PREFERIR preferí preferimos preferiste preferisteis
Advertisements

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved As you learned in Lección 6, -ar and -er stem- changing verbs have no stem change in.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
 With your assigned partner you will take turns asking and answering questions.  Use your “floor plans” and vocabulary packets to help you answer the.
Dictación No. 5 Una chica quiere ser famosa. Quiere ser la mejor modelo del mundo. Primero, va a Bogotá, Colombia. Entrega una solicitud para el concurso.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
Guía de autorretrato – Due 2/24 Create a self portrait that shows how you view yourself. You can use any medium in your portrait: paint, color pencils,
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Pretérito de SER y IR Preterite (past tense) of SER and IR.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Miércoles el 17 de marzo ¡Feliz día de San Patricio!
ALC 27 jueves el 10 de noviembre Bienvenida Please have your vacation vocabulary flash cards on your desk.
Class of ’11 in ‘
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Voy a Objectives All of you will remember at least 6 places in Spanish. Example: La playa Most of you will be able to use the verb “Voy a” and understand.
Hoy es jueves, el 13 de abril de 2017
As you learned in Lección 6, -ar and -er stem-changing verbs have no stem change in the preterite. -Ir stem-changing verbs, however, do have a stem change.
Diario En oraciones completas, contesta las preguntas.
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
STEM-CHANGING VERBS a.k.a.=BOOT VERBS.
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Week 28 February 27th- March 3rd
1. Carlos 2. Marta 3. Yo 4. Mis hermanos 5. Ustedes 6. Tú 7. Usted
Vámonos… Finish the worksheet from yesterday. Levanta su mano para crédito! (for your classwork yesterday and warmup today) Absent? Get notes and check.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Tapas Carlos: ¿Nos puede traer pan, por favor?
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
Stem changing verbs in the preterite…
As you learned in Lección 6, -ar and -er stem-changing verbs have no stem change in the preterite. -Ir stem-changing verbs, however, do have a stem change.
Quasimodo: ¿Qué es un hombre de nieve? ¿mujer de nieve?
Frases útiles Yajaira Rodriguez Español 1.
STEM CHANGING VERBS.
Hoy es jueves, el 1 de diciembre
El pretérito de los verbos regulares de cambio radical gramática 4.2
As you learned in Lección 6, -ar and -er stem-changing verbs have no stem change in the preterite. -Ir stem-changing verbs, however, do have a stem change.
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  As you learned in Lección 6, -ar and -er stem- changing verbs have no stem change in the.
Vocab 1.3.
Capítulo 4 Repaso para el Examen.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas 1. ¿Te gusta comer comida picante?
Tapas Choose adjectives to describe these nouns. Be sure they agree!
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Let’s talk Step 1. What activities can you do in Cusco? Write a list Step 2. Imagine you and your friend have just arrived in Cusco and are going to spend.
Stem-changing verbs (boot verbs).
Tapas La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Lee cada oración. Si la oración es cierta, marca con un círculo la C
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
Describe a las personas con una frase completa.
Verbos con cambios radicales
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Tapas yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender)
one using possessive adjective
Tapas Write out the following dates in Spanish /5 2. 3/9
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Tapas Escribe 3 oraciones sobre las noticias que están pasando en Miraleste ahora…
Transcripción de la presentación:

Tapas 20-11-17 1. Yo ________ (pedir) una ensalada en el restaurante. 2. Ellos _________ (dormir) bien anoche. 3. Él ______(competir)en un concurso. 4. Tú _______(repetir) la respuesta. 5.Mi abuela _____ (servir) la cena. 6.Nosotros ______ (preferir) tomar el autobús. 7.Ella _____(pedir) el bistec con vegetales ayer. 8.Mi hermana y yo _____(competir) mucho en fútbol. 9.El mesero no _____(servir) la especialidad de la casa. 10.Los fotógrafos ____(preferir) tomar fotos en la playa.

-You will prepare a Spanish TV commercial. ANUNCIOS -You will prepare a Spanish TV commercial. -Brainstorm products to advertise and design a slogan (a “catchy” phrase), a visual aid, and present your commercial to the class. RUBRIC: 15 pts -Oral presentation- 1-3 -Clarity of expression- 1-3 -Grammar- 1-3 -Use of vocabulary-1-3 -Visual and slogan creativity- 1-3