Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
Advertisements

Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
El Tiempo (The Weather) El vocabulario de unidad tres.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Día número 37—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather.
Seasons, Weather, and Extra Vocabulary
PALABRAS INTERROGATIVAS
Día número 38—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather:
Which season do you think is represented by each picture?
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Guía de estudiar – Para Empezar
¡Campana! • el 12 de septiembre
El Calendario.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Q and A/ Preguntas y respuestas
Español 1 9 de diciembre de 2016.
End of Year Oral Assessment
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
¡Campana! • el 14 de septiembre
Take out Classwork/ Homework and turn it in.
Día número 39—español 1 WS PE p-9 El tiempo (verde)
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Día número 36—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
First Grade Dual High Frequency Words
El Tiempo The weather.
El tiempo Weather #onfleek.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
¿Qué tiempo hace? La primavera El verano El otoño El invierno.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
EL TIEMPO.
Telling the Weather Ch. 3 - The Weather.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Una conversación It would be Looney not to know these…
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Martes, el 27 de octubre.
Día número 40—español 1 STAMP the HW WS PE p-9 El tiempo (verde)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
DUE NOW: Please write in Spanish
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 42—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Add la luna & las estrellas.
Día número 41—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Practice Weather Vocab with WS.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Transcripción de la presentación:

Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has been corrected and voc added. Students practice Weather Vocab with WS. Students ask each other voc from English to Spanish STAMP the HW WS El Tiempo and WS for CINCO with Weather Conditions while students do ACT #8 CORRECT the ACT and the HW worksheets Teach students how to make an “autoprueba” with weather voc from the CINCO ws READ bulletin STUDY for test tomorrow Get notebook organized

BE SURE YOU CHANGED Lueve to LLUEVE on the pink Weather Voc worksheet AND ADDED Va a llover. (It is going to rain.) la luna (the moon) & las estrellas (the stars) Practica el voc del tiempo con tu compañero de INGLÉS a ESPAÑOL . También estudia las oraciones de INGLÉS a ESPAÑOL.

ESTAMPAR la tarea: WS El Tiempo & WS Cinco for Weather Conditions mientras los estudiantes trabajan en ACT 8 El 19 de octubre Pg C ACT 8: El voc del tiempo / clima TRADUCE: No naked nouns! There are clouds. 5. wind 9. summer There is fog. 6. rainbow 10. snow There is rain. 7. seasons There is a storm. 8. spring

CORREGIR la ACT 8 y la tarea

El tiempo   I. Translate each weather vocabulary word into Spanish (circle the ones you need to study more) 1. rain__________________ 8. It’s cold. __________________ 2. sun __________________ 9. It’s hot. __________________ 3. snow__________________ 10. temperature __________________ 4. wind__________________ 11. rainbow __________________ 5. storm__________________ 12. summer __________________ 6. It’s cloudy.______________ 13. winter __________________ 7. It’s sunny. ______________ 14. There is/are __________________

El tiempo   II. Complete each sentence with an appropriate vocabulary word/phrase Yo vuelo (fly) una cometa (a kite) cuando ____________________. Mi hermana usa un paraguas cuando ____________________. En el verano, ____________________. En el invierno, ____________________ es baja (low). No podemos (We can’t) ver _______________ cuando hay muchas nubes en el cielo. En la noche, yo veo (I see) ____________________ y ____________________. Cuando hay lluvia y sol, hay la posibilidad de un ____________________. Volvemos (We return) a la escuela en el ____________________. Esquiamos en las montañas cuando hay ____________________. No asistimos (We don’t attend) a la escuela en el ____________________. En la mañana, no puedo ver cuando hay mucha ____________________. Bebo chocolate caliente cuando ____________________. El otoño, la primavera, el invierno, y el verano son ____________________. Mis amigos y yo vamos a la playa (go to the beach) cuando ____________________. En ____________________, los árboles no tienen hojas (leaves).

El tiempo III. Translate.   1. The temperature is low today. ____________________________________ 2. What season is your favorite? ____________________________________ 3. There is a lot of fog this morning. ____________________________________ 4. There is going to be a storm. ____________________________________ 5. It’s going to be hot tomorrow. ____________________________________ 6. It’s really cold in Alaska. ____________________________________ 7. I like to look at the moon and stars. ___________________________________ 8. What’s the weather like? ____________________________________

Only corrected numbers 1-18 on CINCO WS so there would be enough time to teach students how to do an AUTOPRUEBA (self quiz paper) for HW.

AUTOPRUEBA from WS CINCO El tiempo / El clima # 1—18 Teach how to do an autoprueba with Weather Voc on WS CINCO El tiempo / El clima # 1—18. Pg D Nombre Per Fecha _______________________________________________________________________________________ AUTOPRUEBA from WS CINCO El tiempo / El clima # 1—18

AUTOPRUEBA from WS CINCO El tiempo / El clima # 1—18 Pg D Nombre Per Fecha _______________________________________________________________________________________ AUTOPRUEBA from WS CINCO El tiempo / El clima # 1—18 Fold paper to form 4 columns. In the first column copy the first 18 vocabulary words in English from the WS CINCO that you completed yesterday or last night. Start on the column farthest to the right and do your first self test by writing the voc in Spanish that corresponds to the English voc on the far left. When you finish, correct your “test” with a different colored pen and study what you missed. Now test yourself again by folding the paper back so you can’t see the Spanish words and writing your answers in the column labeled Esp 2. Again, correct your answers with a red pen. BE SURE TO FILL IN ANY worrds you didn’t know with the red pen. Study the errors and test yourself in colunn 3. If you need more practice you can fold your paper so you write on the back. Inglés Español 3 Español 2 Español 1 1. It’s sunny. Hace sol. 2. It’s hot. Hace calor. 3 It’s good weather Hace buen tiempo.

Start autoprueba for WS CINCO El tiempo / El clima # 1—18 FINISH the rest of the quizzes for HW.

LEER EL BOLETÍN

LA TAREA: FINISH “AUTOPRUEBA” for Weather Voc #1—18 on WS CINCO El tiempo / El clima. ESTUDIA para el EXAMEN del tiempo el viernes Empieza (start) a organiza tu cuaderno (Ntbk) para entregarlo el viernes.