Para hacer ahora- to do now

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Advertisements

Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Simple requests: Favor de (fah-bore day) Favor de + verb Favor de no + verb Please ……..Please dont …..
Past participles used as adjectives
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling Time.
La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Para hacer ahora 1) ¿De qué color es la bufanda? 2) ¿De qué color es la camiseta? 3) ¿De qué color son los pantalones cortos? 4) ¿De qué color son los.
Do Now.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Ella (estudiar) _______________ en la biblioteca. – 2) Nosotros.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
Description Sentences
sección escuchada del examen final del primer semestre
24 Es el 6 de noviembre. Más Números
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Identifiquen:
Los números.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOL ®)
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOTERE ®)
Los números REAL WORLD NUMBERS
Para hacer ahora Write as many numbers (in words) as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you.
Classroom Phrases.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Hoy es el 10 de septiembre..
Para hacer ahora Identifiquen:
1.4 Numbers.
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
SWBAT describe places in their communities
Description Sentences
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Saquen la hoja de práctica
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora- to do now Identifiquen: 13  22  7  11  20  5  16  29  30  2 

Más práctica 1) 2+9=11 2) 19+3=22 3) 4+4=8 4) 20+9=29 5) 1+8=9 1) 2+9=11 2) 19+3=22 3) 4+4=8 4) 20+9=29 5) 1+8=9 1) tres+once=catorce 2) cinco+cinco=diez 3) veinte+uno= veintiuno 4) cuatro+siete=once 5) dieciocho+dos=veinte

Actividad 1 Each pair will receive bags of various items. Each pair must take turns counting the contents of each bag and recording their findings on the provided worksheet. The worksheet will be collected and graded. Please do not break, drop or eat any of the items provided!

Actividad 2 Jack = 11 Queen = 12 King = 13 Ace = 14 Each pair will receive a deck of cards. Students will split the cards into two equal piles. Each student will flip a card over. Students will race to say the sum of the numbers when added together. Jack = 11 Queen = 12 King = 13 Ace = 14