Graphene zigzag ribbons: hidden multiferroic order and (spin polarized) transport SPAIN J. Fernández-Rossier, F. Muñoz, J. J. Palacios Electronic structure.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

Page 88 – Chapter 2 Realidades 3
SECRETARÍA DE ESTADO DE CAMBIO CLIMÁTICO DIRECCION GENERAL DE CALIDAD Y EVALUACION AMBIENTAL PRESENTATION BY SPAIN TO THE EXECUTIVE BODY FOR THE CLRTAP:
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
Por vs. Para Por and para both mean For 10 uses of Por 6 uses of Para.
Ser vs. estar.
Por vs Para. Para for Para for destination (toward) for destination (toward)
BIENVENIDOS AL WORKSHOP DE ACSDA SOBRE LOS PRINCIPIOS DE INFRAESTRUCTURAS FINANCIERAS DE MERCADO WELCOME TO ACSDAS FINANCIAL MARKET INFRASTRUCTURES PRINCIPLES.

A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
CASOS DE SIDA Año 2008 Plan de Prevención y Control del Sida del País Vasco.
The Uses of Por and Para ¡En Español! Unidad 1 Etapa 2.
Ser vs. Estar. Ser is used with… D escription O ccupation O rigin D ate/time I dentity Soy = I am Somos = We are Eres = You are Sois = You all are Es.
Las partes del cuerpo.
La Hora.
Circuitos Digitales II The General Computer Architecture The Pipeline Design Semana No.11 Semestre Prof. Gustavo Patiño Prof.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 19 de marzo del 2013 Propósito # 39: ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre? Actividad Inicial: Copia y responde:
Mes de Octubre de 2008 LU2FFD CQ World Wide Phone Single Op. Single Band 80m.
Investigaciones recientes en nanoestructuras magnéticas José Luis Morán-López Facultad de Ciencias Universidad Nacional Autónoma de México, Red Temática.
Pobre Ana Book Test- Review
Se Impersonal. The ‘impersonal se’ structure is a way of talking about things that get done when the subject (person doing it) is unknown or unimportant.
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
EL TIEMPO FUTURO CONTINUO (The Future Continuous Tense)
SEMICONDUCTOR CRYSTALS Band Structure, Direct and Indirect Gap Crystal Momentum k Holes and Effective Mass Intrinsic Semiconductors Donnors and Acceptors.
Por vs Para Day 2. Para “for” Para “for” destination (toward) “for” destination (toward)
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
SPAIN IN BELGIUM GREEN BOX GREEN BOX. ACTIVITY ABOUT SPAIN.
El efecto Hall cuántico entero
Desarrolla en serie de Fourier:. Desarrolla en serie de Fourier:
Fechas importantes 03 oct 14TC Lab (bring headphones) 06 oct 14NO HAY CLASES 10 oct 14FA: Vocabulario 16 oct 14No hay clases 17 oct 14No hay clases 23.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
CALANTAMIENTO: Parilla de Pretérito Irregular Drill and practice with hora 6!
LOS QUEHACERES DE JORGE
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Happy Cinco de Mayo!!!!! Said no Juan ever.. What holiday celebrated in the U.S. is Cinco de Mayo most comparable to? NONE.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Generación paramétrica en resonadores acústicos Víctor Espinosa Víctor J. Sánchez-Morcillo Isabel Pérez-Arjona Javier Redondo.
Pregunta Esencial: How do I use the verbs ‘saber’ and ‘conocer’ to talk about WHAT and WHOM I know? Tema: Conjugating ‘saber’ and ‘conocer’
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Exploring the Dynamic of Youth Political Participation at Local Governance in Latin America Gerardo Berthin Policy Advisor Governance & Descentralization.
La casa de tuyo Por: Senorita Fielder. La casaEl garajeEl banoEl escritorioLa mesa El comedorLa cocinaLa puertaen las afuerasEn el pueblo Las plantasLa.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
COPY THE RED NOTES DEFINITE ARTICLES. In Spanish all nouns belong to one of two genders: Masculine and Feminine Masculine nouns usually end in “o” and.
Definite and Indefinite Articles P.60 Realidades 1.
Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz. Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form.
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
 Second quarter sales  Actual sales compared to predicted sales  Have we reached our goals?  What needs to be implemented in order to increase sales?
Los Adjetivos Possessivos
Ser y Estar Español 2 Sra. Godsey Midfield High School.
Ir practice activities
Anomalous behaviour of 2+ excitations around 132Sn
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 2 de junio del 2016
MEDIOS DE TRANSPORTE MEANS OF TRANSPORT.
prebiotic proposed definition
 Second quarter sales  Actual sales compared to predicted sales  Have we reached our goals?  What needs to be implemented in order to increase sales?
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Understanding angle dependence in iron pnictides
Ser vs. Estar
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
GLOBAL GAP.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy?
Jugar.
Gustar y Encantar.
Gustar y Encantar.
Transcripción de la presentación:

Graphene zigzag ribbons: hidden multiferroic order and (spin polarized) transport SPAIN J. Fernández-Rossier, F. Muñoz, J. J. Palacios Electronic structure graphene zigzag ribbons= Magnetic edges, S=0, P=0, spin resolved ferroelectricity H = +

Bands of graphene zigzag ribbons Magnetic edges Non interacting bandsDFT LSDA bands 2 gaps Y. Son, Phys. Rev. Lett. 97, (06) Flat edge bands Joaquín Fernández-Rossier H

DFT results and questions Origin of the 2 gaps? What kind of electronic order? Relation with Spin resolved dipole? H Y. Son, Phys. Rev. Lett. 97, (06) Joaquín Fernández-Rossier H

Methodology: Mean field Hubbard Mean Field Hubbard model M. Fujita et al.,J. Phys. Soc. Jpn., 65, 1920 (1996) K. Wakabayashi, M. Sigrist, M. Fujita, J. Phys. Soc. Jpn. 67, 2089 (1998) JFR, J. J. PalaciosPhys. Rev. Lett. 99, (2007) JFR, Phys. Rev. B. 77, (08) M. Wimmer, I. Adagideli, S. Berber, D. Tomanek, K.Richter, arXiv: Joaquín Fernández-Rossier H

Methodology: Mean field Hubbard vs DFT Mean Field Hubbard model MF Hubbard JFR, PRB. 77, (08) Joaquín Fernández-Rossier H

Crucial remark about mean field Hubbard in ZZ JFR, Phys. Rev. B 77, (2008) Joaquín Fernández-Rossier H

Crucial remark about mean field Hubbard in ZZ JFR, Phys. Rev. B 77, (2008) Joaquín Fernández-Rossier H

Crucial remark about mean field Hubbard in ZZ JFR, Phys. Rev. B 77, (2008) Joaquín Fernández-Rossier H

Crucial remark about mean field Hubbard in ZZ JFR, Phys. Rev. B 77, (2008) Joaquín Fernández-Rossier H

Spontaneous generation of eh pairs Joaquín Fernández-Rossier H Non interacting ground state Interacting ground state

Interband coherence, phase Locking, Spin dipole Excitonic Insulator Joaquín Fernández-Rossier H Spin dipole Phase Locking

Origin of the 2 gaps JFR, Phys. Rev. B 77, (2008) Joaquín Fernández-Rossier H Pairing gap (inter-band exchange) Diagonal exchange BCS dispersion

Origin of the 2 gaps Joaquín Fernández-Rossier H JFR,Phys. Rev. B 77, (2008) Diagonal exchange Magnetism in edges Pairing gap (inter-band exchange)

Spin state vs conduction properties FM: conducting AF: insulator No dipole No pairing gap Joaquín Fernández-Rossier H

Graphene Ribbon Spin Valve (CIP) Armchair conducting Short Zigzag Joaquín Fernández-Rossier H

Graphene Ribbon Spin valve (CIP) Joaquín Fernández-Rossier H

Summary J. Fernandez-Rossier, Phys. Rev. B 77, (2008) JFR, F. Muñoz-Rojas, J. J. Palacios, in preparation. DFT= MF Hubbard MF Hubbard=BCS Excitonic Insulator BCS= Spin Hidden Ferroelectricity BCS: intraband vs interband gapsAll Graphene SPIN VALVE