10-21 -13 and 10-22-13. Materiales Escolares lápiz bolígrafo cuaderno libro: Expresate Form pairs according to the chart below. Move desks quickly and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El pretérito The Preterite
Saber vs. Conocer To Know.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
“Querer” and Stem-Changing Verbs
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Negative and Affirmative Words
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Affirmative and Negative Words
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
gustar with infinitives
Palabras afirmativas y Negativas
Indirect Object Pronouns
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Los interrogativos.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Español 1 Doctora Tartaglione
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Forming questions Grammar Essential 1.
Español 1: capítulo 5 gramática 2
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación
Calentamiento 5.7 Add the correct form of “estar” for each sentence: 1.El libro ______ debajo de la cama. 2.Los amigos de Celia ___ en la clase de arte.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
CONJUGATING –AR VERBS One of the most important things you’ll ever learn to do in Spanish.
Present Tense of Regular –AR Verbs. An infinitive tells the meaning of a verb without naming any subject or tense. There are three kinds of infinitives,
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
and Materiales Escolares lápiz bolígrafo cuaderno libro.
and th Block 2 nd Block A Day 2 nd Block B Day.
Transcripción de la presentación:

and

Materiales Escolares lápiz bolígrafo cuaderno libro: Expresate Form pairs according to the chart below. Move desks quickly and quietly Annuncios: Turn in ANY missing assignments They will be counted as late; but late is better than a ZERO Lunch Duty A – Abdul-Nur, Graham & Udomsirrirat futbolbasquetbol futbol americano muchos deportes MylesOraneDakotaAlex JohnZacharyJacksonCheri CaraKunalThomas DanaitSophieMcKenna Sam

Interpretive Listening Ay padrita ma Gurdate la (1) Gurdate la alegra pa'ti Da me, da me, damelo, oh No pido que todos los (2) sean de sol No pido que todos los (3) sean de (4) Tampoco te pido que vuelvas rogando (5) Si lloras con los (6) secos Y hablando de ella. Ay amor me duele (7) Me (8) tanto Que te fueras sin decir a (9). Ay (10), fue una tortura perderte.

Interpretive Listening Ay padrita ma Gurdate la poesia Gurdate la alegra pa'ti Da me, da me, damelo, oh No pido que todos los dias sean de sol No pido que todos los viernes sean de fiesta Tampoco te pido que vuelvas rogando perdon Si lloras con los ojos secos Y hablando de ella Ay amor me duele tanto Me duele tanto Que te fueras sin decir a donde Ay amor, fue una tortura perderte

Interpretive Listening Text Pg. 112 #1 Listen to each conversation and match it with the appropriate picture

Escribanlos en tu cuaderno… To ask what others like to do Pg. 83 Gustar + infintive To ask what a friend wants to do Pg. 85 Querer + infinitive Q: ¿Qué te gusta hacer? A: Me gusta jugar los videojuegos. Q: ¿Qué quieres hacer hoy? A: Quiero jugar los videojuegos. Entrevistas…el numero magico es tres

Escribanlos en tu cuaderno… To ask how often you do something Pg. 96 Con qué frequencia (tú form of the verb) Con que frequencia miras la television? Miro todos los dias. Con que frequencia juegas los videojuegos Juego los lunes. Frequency Words los lunes (etc.)On Mondays todos los diasEveryday nuncaNever siempreAlways casi (nunca/siempre) Almost (never/always) cadaEach YoTúVerbs oasAR oesER/IR

Places el parquepark la piscinapool la playabeach el entrenamientopractice la canchacourt/field el cinemovie theater el centro comercialmall en/a la casa de (nombre)in/at (name's) house* el conciertoconcert el partidogame la fiestaparty

ir – to go Since this verbs is irregular, the conjugations must be memorized. Pg. 101 #32 Without an infinitiveWith an infinitive Yo voy a la playa.Yo quiero ir a la playa. Im going to the beach.I want to go to the beach.

Presentational Speaking – Choose 1 A) You and your friend are planning what to do this Friday. Ask your friend what he or she usually does on Fridays after classes and with whom. Then say where you like to go and how often you go there. Find out if your friend wants to go with you. B) One student, who is athletic and likes to be outdoors, states two things that he or she does and how often. The other student, who is the quiet, indoor type, replies, stating two activities that he or she often does and when, and then adds one that he or she rarely does. The athletic student then states one thing that he or she never does. C) In pairs have one student interview another about what he or she likes to do. The interviewer should get information about two activities: one for hot, sunny days and one for cold, windy days. He or she should then ask where and how often the other does these activities and with whom.