Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starts next Thursday, June 2nd
Advertisements

5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Las Palabras Interrogativas
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
How do you respond to the following greetings in Spanish?
sección escuchada del examen final del primer semestre
Las Palabras Interrogativas
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
Día número 24 Español 1—Acelerado
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Assign the sentences to the correct picture
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Bell ringer – on a piece of paper!
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet You are going to assess the speaking of others in your class today. You are going to assess at least 3 different students in your class in a speaking line. Ask your partner all of the 8 questions listed below and then s/he will ask you 2 spontaneous questions. For each answer or question give him/her either 2,1 or 0. At least 3 students will also assess your speaking. Questions 1 ¿Qué te gusta comer? (¿Qué no te gusta?) 2 ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) 3 ¿Qué es? 4 ¿Qué ingredientes lleva(n)? 5 ¿Cuál es tu snack preferido? 6 ¿Cómo se prepara? 7 ¿Qué comiste esta mañana para el desayuno? 8 ¿Qué bebiste esta mañana para el desayuno?

Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer Name Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer 1 2 = full sentence answer (or question), ready response, not much hesitation, significant effort to sound Spanish 1 = answer that does communicate BUT might not be complete sentence, some attempt to sound Spanish 0 = cannot answer OR does not recognise the question so gives a different answer 2 3 4 5 6 7 8 ? Total /20