CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El pretérito The Preterite
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Objetivos 1) to revise school subjects
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase,
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Cinco minutos Escribe una historia con las frases: Había Se llamaba Caminaba Miró/señaló Agarró/tiró Empezó a comer/ empezó a hablar (etc) Comió / besó
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
+ CINCO MINUTOS Match the DIBUJO to the correct VOCABULARIO: 1. Siéntate 2. Para adelante 3. Rápido 4. Grita 5. Camina 6. Para 7. Despacio.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Time Expression with Hacer
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Hazlo ahorael 22 de mayo Objetivo: SWBAT understand and use the “ir a” construct. Unscramble the following Spanish vocabulary words (check your spelling!):
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Check that your essay has your name and period
Para Empezar veintitres de enero
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 3 de marzo de 2017.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
How to ask and answer … In Spanish
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.

HISPANIC TRADITIONS ASSIGNMENT NO COPY-AND-PASTE!!! If you copied and pasted, now is your time to redeem yourself Since this is your first writing assignment, I will allow those of you who copied and pasted to rectify the problem The assignment is due by Friday! If you plagiarize, you will get a 0 and a write-up!

FECHA DE HOY Hoy es miércoles, el nueve de septiembre de dos mil nueve

OBJETIVO TSW employ knowledge of new set of TPR vocabulary by working collaboratively to complete a reading comprehension assignment.

AGENDA Topic: 6 th set of TPR vocabulary Cinco Minutos : Describe the pictures in a paragraph Teacher Instruction : Powerpoint slideshow on new TPR words Guided Practice: Students will work collaboratively to complete a reading comprehension assignment Closure : Practice gestures Home Learning: Make notecards and Workbook page 15

Influential Hispanic Americans Take a minute to read about your influential Hispanic American Share what you have read (in your own words)

VOCABULARIO #6 EspañolInglésFonéticaDibujo Come El pescado Quiere ____r Quiere comer Así que

VOCABULARIO #6 EspañolInglésFonéticaDibujo Come S/he eats El pescado fish Quiere ____r s/he wants Quiere comer s/he wants to eat Así que So, therefore

VOCABULARIO #6 EspañolInglésFonéticaDibujo Come S/he eatsCon-may El pescado fishElle pez-cah-doe Quiere ____r s/he wantsKey-er-ay Quiere comer s/he wants to eat Key-er-ay con- mair Así que So, thereforeAh-see kay

VOCABULARIO #6 EspañolInglésFonéticaDibujo Come S/he eatsCon-may El pescado fishElle pez-cah-doe Quiere ____r s/he wantsKey-er-ay Quiere comer s/he wants to eat Key-er-ay con- mair Así que So, thereforeAh-see kay

Reading Comprehension Use your notes for your question words and dictionaries for new words: Hoy, tres muchachos naranjas caminan rápido en la calle. Ellos quieren mucho comer pescado. Así que, gritan a la muchacha roja: Queremos comer! Queremos comer el pescado! Y la muchacha quiere caminar rápido también y comer pescado con ellos. La muchacha roja toca el pescado con el pie. Los muchachos naranjas dicen Yuck! Translate with a partner Create questions using your question words (I will come around to check that you understand)

Home Learning Make notecards of new TPR vocabulario Workbook page 15