Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el código secreto 1 = M 2 = C 3 = E 4 = B 5 = L 6 = N 7 = A 8 = I
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Para Empezar Hoy es jueves el quince de noviembre Quiz Review Write the English expressions in Spanish below using the verb Ser. 1.We are 2.You (informal)
Para Empezar Hoy es jueves el trece de diciembre Escriba las formas correctas de Ser o Estar en los espacios. 1. Ellos__________ estrictos y exigentes.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
¿Cómo es... 1)Señor Lovett 2)Señorita Timms 3)SeñorHolleran 4)Señora Toubin 5)Señor Taylor.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Affirmative and Negative Words
Enfoque: jueves, 4 de febrero, 2010 Write answers to Overhead Review your flashcards/Vocabulary.
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
La vida estudiantil Mosaicos (pp. 26, 27, 57). Malena y los estudiantes Malena is going to tell us about what students usually do during the week and.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Me llamo _______ Clase 6nh(602) La fecha es el 3 de junio del 2013 Propósito # 69: ¿Te gusta viajar? Actividad Inicial: Write a Spanish sentence using.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Cinco minutos Escribe una historia con las frases: Había Se llamaba Caminaba Miró/señaló Agarró/tiró Empezó a comer/ empezó a hablar (etc) Comió / besó
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Cinco minutos Escribe una frase con cada (each) palabra: 1.El reloj 2.De repente 3.Lee 4.La revista 5.El libro.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
CINCO MINUTOS ¿Qué hora es? = What time is it? FECHA DE HOY Hoy es ________, el __________ de __________ de dos mil nueve.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
+ CINCO MINUTOS Match the DIBUJO to the correct VOCABULARIO: 1. Siéntate 2. Para adelante 3. Rápido 4. Grita 5. Camina 6. Para 7. Despacio.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
la tarea (diálogo true/false)
Test 5.2 Review Spanish 1.
Time Vocabulario Hodge Podge Tener/ Tener que.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Lesson
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
1.¿Dónde vives? ¿En una casa o un apartamento? 2.¿Dónde viven tus primos? 3.¿Tú y tus primos escuchan a Lil Wayne? 4.¿Hablas con tus tíos por teléfono?
Que tiempo hace 2? ?.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
Actividad en clase 2-3 de octubre Repaso para examen 1 A.Put the following words into a grammatically correct sentence using the present tense. 1.Mi hermana.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase, los estudiantes siéntanse y estudian. Yo camino muy rápido. CINCO MINUTOS

FECHA DE HOY Hoy es jueves, el 20 (veinte) de agosto de 2009 (dos mil nueve).

OBJETIVO TSWBAT define and apply the second set of TPR phrases

AGENDA Topic: TPR Vocabulario #2 Cinco Minutos: Translate sentences Teacher Instruction/Input/Modeling (20-25 minutes): PPT presentation on the new vocabulary – dictionary, gesture and pronunciation Guided Practice: Matching game Closure: Dry-erase boards Home Learning: Make notecards of Vocabulario #2, Handout for reviewing Vocabulario #1

VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo Para Para adelante Para atrás Grita Salta

VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo ParaStop Para adelanteForward Para atrásBackwards GritaScreams SaltaJumps

VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo ParaStopPah-rah Para adelanteForwardPah-rah ah-deh- lun-tay Para atrásBackwardsPah-rah ah- trahs GritaScreamsGree-tah SaltaJumpsSal-tah

VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo ParaStopPah-rah Para adelanteForwardPah-rah ah-deh- lun-tay Para atrásBackwardsPah-rah ah- trahs GritaScreamsGree-tah SaltaJumpsSal-tah

Matching game!

TAREA DE CASA (Home learning) Make notecards of Vocabulario #2, complete handout assignment to review Vocabulario #1

PARED DE PALABRAS/ WORD WALL!