Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase, los estudiantes siéntanse y estudian. Yo camino muy rápido. CINCO MINUTOS
FECHA DE HOY Hoy es jueves, el 20 (veinte) de agosto de 2009 (dos mil nueve).
OBJETIVO TSWBAT define and apply the second set of TPR phrases
AGENDA Topic: TPR Vocabulario #2 Cinco Minutos: Translate sentences Teacher Instruction/Input/Modeling (20-25 minutes): PPT presentation on the new vocabulary – dictionary, gesture and pronunciation Guided Practice: Matching game Closure: Dry-erase boards Home Learning: Make notecards of Vocabulario #2, Handout for reviewing Vocabulario #1
VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo Para Para adelante Para atrás Grita Salta
VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo ParaStop Para adelanteForward Para atrásBackwards GritaScreams SaltaJumps
VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo ParaStopPah-rah Para adelanteForwardPah-rah ah-deh- lun-tay Para atrásBackwardsPah-rah ah- trahs GritaScreamsGree-tah SaltaJumpsSal-tah
VOCABULARIO #2 EspañolInglésFonéticaDibujo ParaStopPah-rah Para adelanteForwardPah-rah ah-deh- lun-tay Para atrásBackwardsPah-rah ah- trahs GritaScreamsGree-tah SaltaJumpsSal-tah
Matching game!
TAREA DE CASA (Home learning) Make notecards of Vocabulario #2, complete handout assignment to review Vocabulario #1
PARED DE PALABRAS/ WORD WALL!