Español II Srta. Forgue El 25 de abril de 2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Imperfect subjunctive
Advertisements

ANTE TODO You already know that the verbs ir and ser are irregular in the preterite. You will now learn other verbs whose preterite forms are also irregular.
You will now learn how to form and use the past subjunctive (el pretérito imperfecto de subjuntivo), also called the imperfect subjunctive. Like the present.
ANTE TODO You already know that the verbs ir and ser are irregular in the preterite. You will now learn other verbs whose preterite forms are also irregular.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Español III Srta. Forgue El 10 de mayo de Ahora mismo Identifica lo siguiente (vocabulario – pág ): –El opuesto de riqueza; el estado de.
Srta. Forgue El 13 de mayo de 2011
La clase de español II Srta. Forgue El 6 de enero de 2011.
Español II El 11 de febrero de 2011.
Srta. Forgue El 7 de diciembre de 2010
Español II Lunes el 4 de octubre de 2010.
El 17 de enero Unidad 5, lección 7
Unidad 7, Lección 7 El 8 de abril de 2014
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that.
Copyright © 2011 Vista Higher Learning. All rights reserved ► You already know that ir and ser are irregular in the preterite. Here are some other.
In Lesson 2, you learned how to form the present tense of regular –ar verbs. The chart below contains the forms of the regular –ar verb trabajar, which.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Para hablar de actividades necesitamos usar verbos.  Los Verbos expresan: Acciones, o.
Like other compound tenses you have learned, the future perfect (el futuro perfecto) is formed with a form of haber and the past participle. It is used.
Srta. Forgue El 6 de mayo de  Elige la palabra que completa correctamente cada una de las oraciones. (Usa págs ) 1.__ representa al acusado.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
La clase de español II Srta. Forgue El 11 de octubre de 2010.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Like other compound tenses you have learned—the present perfect, the past perfect,
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, the command forms are used to give orders or advice. You use tú commands.
16.3 The past subjunctive  ANTE TODO  You will now learn how to form and use the past subjunctive ( el pretérito imperfecto de subjuntivo ), also called.
Srta. Forgue El 9 de mayo de 2011 ESPAÑOL III. Ahora mismo Hangman con el vocabulario de Lección 8 Letras incorrectas:
Haganlo ahora-el 13 de abril Change the following to the imperfecto yo form: Dudar que Esperar que Creer que.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
E SPAÑOL II Srta. Forgue El 25 de enero de A HORA MISMO Abrir los libros a las páginas Leer las expresiones útiles para practicar el vocabulario.
Imperfect or Past Subjunctive P.6. The Subjunctive Mood There are TWO ways to express the subjunctive (past and present) El Presente Yo dudo que los chiles.
Srta. Forgue El 1 de noviembre  Repasa el vocabulario de los coches (pág. 56)
D: El 4 de abril F: El 5 de abril Unidad 7, lección 6.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
Español III E Srta. Forgue. Ahora mismo Compartir la tarea (CP 35) con un/a compañero/a de clase.
Srta. Forgue El 22 de abril de 2011
The present perfect subjunctive (el pretérito perfecto de subjuntivo), like the present perfect indicative, is used to talk about what has happened. The.
ANTE TODO 15.3 Present Perfect Subjunctive (el presente perfecto de subjuntivo), like the present perfect indicative, is used to talk about what has happened.
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Srta. Forgue El 18 de enero de  Identificar los dibujos poner la mesa sacar la basura hacer la cama.
Srta. Forgue El 10 de mayo de  Leer sobre el cantautor Álvaro Torres (pág. 287)  Escuchar la canción de Álvaro Torres: “Si estuvieras conmigo”
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
El 28 de enero de 2011 Señorita Forgue La clase de español II.
El 22 de enero Unidad 5, lección 10
El imperfecto del subjuntivo Cápitulo 5.  Label the index and page : el imperfecto del subjuntivo.
1 El Imperfecto del Subjuntivo Puedo identificar que es el imperfecto del subjuntivo. Puedo explicar los usos del imperfecto del subjuntivo. Puedo determinar.
La clase de español II Srta. Forgue El 31 de enero de 2011.
EL 4 DE FEBRERO DE 2011 SRTA. FORGUE La clase de español II.
E SPAÑOL III Srta. Forgue El 23 de marzo de 2011.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Like other compound tenses you have learned, the future perfect (el futuro perfecto)
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
 Compartir los autorretratos con la clase.  A tiempo  Ropa  Cuaderno  Libro  Bolígrafo.
Srta. Forgue El 26 de abril de 2011
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
SRTA. FORGUE EL 31 DE MARZO DE 2011 Español II. Ahora mismo: Describir En voz alta, describe las siguientes personas con el vocabulario de Lección 6:
El subjuntivo Español IV. How to form the present subjunctive 1.Go to the yo. Make sure to include any stem-changes or yo-go verbs. 2.Drop the –o. 3.Add.
La clase de español III Srta. Forgue El 3 de noviembre de 2010.
Srta. Forgue El 18 de enero de Ahora mismo  Corregir las hojas de trabajo (tarea de viernes)
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  In Spanish, the command forms are used to give orders or advice. You use tú commands (mandatos.
You will now learn how to form and use the past subjunctive (el pretérito imperfecto de subjuntivo), also called the imperfect subjunctive. Like the present.
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Transcripción de la presentación:

Español II Srta. Forgue El 25 de abril de 2011

Ahora mismo: Seleccionar El bombero va a pedir __ este año por su mérito ya que su trabajo es muy peligroso. un aumento de sueldo un currículum una solicitud la entrevista para el puesto __ escribe artículos en el periódico. La arquitecta La reportera El abogado El contador Este plato delicioso fue preparado por __. el maestro el abogado el psicólogo el cocinero Selecciona la opción que completa cada oración correctamente.

Ahora mismo: Seleccionar 4. Mi hermano no tiene trabajo. Él __ a su puesto ayer. despidió invirtió trabajó renunció 5. __ va a hablar sobre la economía del país en la videoconferencia. El estudiante La consejera El político La diseñadora 6. __ de cine espera hacer una película famosa algún día. El actor El ingeniero La gerente La electricista

Inspección de cinco puntos A tiempo Ropa Cuaderno Libro Bolígrafo La tarea de viernes fue: Leer pág. 242-243 y tomar apuntes

Objetivos Aprender las formas y los usos del pretérito imperfecto de subjuntivo (past subjunctive; págs. 242-243 ) Usar el pretérito imperfecto de subjuntivo para describir situaciones hipotéticas

Repaso del subjuntivo

Repaso del subjuntivo

You will now learn how to form and use the past subjunctive (el pretérito imperfecto de subjuntivo), also called the imperfect subjunctive. Like the present subjunctive, the past subjunctive is used mainly in multiple-clause sentences which express states and conditions such as will, influence, emotion, commands, indefiniteness, and non-existence. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

¡Atención! Note that the nosotros/as form of the past subjunctive always has a written accent. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

The past subjunctive endings are the same for all verbs. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

The past subjunctive is formed using the Uds The past subjunctive is formed using the Uds./ellos/ellas form of the preterite. By dropping the -ron ending from this preterite form, you establish the stem of all the past subjunctive forms. To this stem you then add the past subjunctive endings. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

For verbs with irregular preterites, add the past subjunctive endings to the irregular stem. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

-ir stem-changing verbs and other verbs with spelling changes follow a similar process to form the past subjunctive. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

The past subjunctive is used in the same contexts and situations as the present subjunctive and the present perfect subjunctive, except that it generally describes actions, events, or conditions that have already happened. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

Indica la forma apropiada del pretérito imperfecto de subjuntivo de los verbos entre paréntesis. Quería que tú ________ (venir) más temprano. Esperábamos que ustedes _____ (hablar) mucho más en la reunión. No creían que yo _____ (poder) hacerlo. Se opuso a que nosotros _____ (invertir) el dinero ayer. Sentí mucho que ustedes no _____ (estar) con nosotros anoche. No era necesario que ellas _____ (hacer) todo. Me pareció increíble que tú _____ (saber) dónde encontrarlo. No había nadie que _____ (creer) tu historia. Mis padres insistieron en que yo _____ (ir) a la universidad. Queríamos salir antes de que ustedes _____ (llegar). vinieras Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.

Terminar los “atrapa-piojos” Hoja de práctica 7.3 Tarea Terminar los “atrapa-piojos” Hoja de práctica 7.3