Blast It! Blast It (15 Seconds) - Create by Lora O’Neill 6/6/2007,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Future Tense Irregular Verbs
Advertisements

Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
SER: to be (permanent) Yo soyNosotros somos Tú eresVosotros sois Usted Él es Ella Ustedes Ellos son Ellas.
Tener que + infinitive to have to (+ do something)
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
I am writing is….. Other things we wrote down….. ObjectiveBell work Students will be able to apply their knowledge of the present progressive to the imperfect.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
Powerpoint Jeopardy Los estudiosUna Vida SanaEn la ciudadLos Mandatos Formales de “Usted” El Pretérito/ El Imperfecto
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
En inglés hay t tt tres modos de hablar sobre el futuro parecidos a los del español: 1. I am going to take my driver’s test tomorrow 2. I will take my.
 We already know how to use one form of the future in Spanish:  Near Future: ir + a + infinitive (going to verb)
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
U2E3: El Subjuntivo con Conjunciones del Tiempo
En inglés hay t tt tres modos de hablar sobre el futuro parecidos a los del español: 1. I am going to take my driver’s test tomorrow 2. I will take my.
The Rules for PARA 1.Destination: to a place Vamos para México. (We go to Mexico.) Salimos para Costa Rica hoy. (We leave for Costa Rica today.)
Español de septiembre.
Direct Objects & Direct Object Pronouns Los complementos directos y Los pronombres de los complementos directos.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
El Futuro ¿Cuándo debes usar el futuro? Debes usar el futuro cuando quieres indicar que algo va a pasar o ocurrir. El futuro se traduce en inglés como.
Future Tense Español 3 The Future Tense Someone will do something Jenny Glass.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Chapter 8 – Using Doler Mira p..
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Español de octubre.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
Tener – to have Tener is a pretty useful word to use. It is used in many different ways in Spanish. Tener means “to have” and in some cases, “to be” It.
Making Questions in Spanish
La clase de español Srta. Forgue Viernes el 8 de octubre de 2010.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Survival Spanish – SPA II y III
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
En español, hay varias maneras para expresar acciones que pasan en el futuro… Este fin de semana, yo voy a llamar a mi novia por teléfono. = Este fin de.
Review for Final Exam Español 1. The Price of Your Education.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
¡Repaso! Chapter 4 Quiz. Conjugate: Divertirse = preterite tense, all forms me divertí nos divertimos te divertiste se divirtió se divirtieron.
Vocab Obligation Time“AR” verb conjugation Numbers.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Capítulo 11 Consolidación. Agenda Revisar citas para el examen oral Revisar MS pág. 171 Acabar traducción de Por vs Para Revisar MS pág. 175 TAREA Manual.
tres En inglés hay tres modos de hablar sobre el futuro parecidos a los del español: 1. I am going to take my driver’s test tomorrow 2. I will take my.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Escriban en sus Apuntes In your apuntes you will create two sentences in Spanish using the verb ‘hacer’ in the preterite (past) tense. You will need to.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
1 Future tense conjugations of regular verbs Los Verbos Regulares.
 Take out your answer sheet from the movie on The Dominican Republic.  You will finish watching the movie and answer the questions.  Period 1- 8:45-9:19.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Direct Objects & Direct Object Pronouns. Direct Objects  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question ______? or ______?
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
Cap í tulo 4 Expressions with “ tener ”. Expressions with “tener” (idioms) Tengo hambre. = I’m hungry. Tienes frío. = You’re cold. Tenemos calor. = We’re.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
FUTURO. To talk abou thte future in spanish you need to memorize the conjugation of the verb ‘IR”. Yo voy Tú vas Él / Ella va Nosotros vamos Ustedes van.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
El 24 de marzo español 1 ¡Hay 6 días hasta las vacaciones de primavera!
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Transcripción de la presentación:

Blast It! Blast It (15 Seconds) - Create by Lora O’Neill 6/6/2007, email: themathelk@hotmail.com Music from www.freeplaymusic.com Pictures from Microsoft Clips Online Editing the Presentation: Choose the outline tab (to find outline look just below File).. Edit your questions and answers as desired. To Use the Presentation: Click on the points and points appear. Click again and they disappear. Use as a demonstration with your students. Use along with a SmartBoard with a whole class. Use in a one computer classroom station. Share file with students in a lab.

Como se dice “work on your home work” The clock is ticking! Don't let it blow! Como se dice “work on your home work” Trabaja en su tarea Trabajas en su tarea Trabajan en tus tarea Trabajo en tus tarea

Time's Up!

Answer A. Trabaja en su tarea Next Question

What are the conjugations of the verb “Tener” in preterite. The clock is ticking! Don't let it blow! What are the conjugations of the verb “Tener” in preterite. Tengo, Tienes, Tiene, Tenemos Teneis, Tienen Tenía, tenías, tenía, teníamos,teníais, tenían Tuve, Tuviste, Tuvo, Tuvimos, Tuvisteis,Tuvieron Tendré, Tendrás, Tendrá, Tendremos, Tendréis, Tendrán

Time's Up!

C. Tuve, Tuviste, Tuvo, Tuvimos, Tuvisteis,Tuvieron Answer C. Tuve, Tuviste, Tuvo, Tuvimos, Tuvisteis,Tuvieron Next Question

Comó se dice I have a head ache? The clock is ticking! Don't let it blow! Comó se dice I have a head ache? Tiene dolor de cabeza Le duele la cabeza Tengo duele de cabeza Tengo dolor de cabeza

Time's Up!

Answer D. Tengo dolor de cabeza Next Question

Comó se dice “we will leave” The clock is ticking! Don't let it blow! Comó se dice “we will leave” Saliremos Saldremos Saldramos Saliramos

Time's Up!

Answer B. Saldremos Next Question

Comó se dice “I was born on 1995 Don't let it blow! The clock is ticking! Comó se dice “I was born on 1995 Yo Nací en mil novecientos noventa y cinco Yo nacía en mil novecientos noventa y cinco Yo nací en novecientos noventa y cinco Yo nacer en mil novevientos noventa y cinco

Time's Up!

A. Yo nací en mil novecientos noventa y cinco Answer A. Yo nací en mil novecientos noventa y cinco Next Question

Comó se dice “ I need to take your pulse” Don't let it blow! The clock is ticking! Comó se dice “ I need to take your pulse” Yo necesito toma el pulso Yo necesito tomar el pulso Yo necesita tomar el pulso Yo necesita tomo el pulso

Time's Up!

B. Yo necesito tomar el pulso Answer B. Yo necesito tomar el pulso Next Question

Ayer ______ muy frío Don't let The clock it blow! is ticking! Iba Va Fue Iré

Time's Up!

Answer C. Fue Next Question

¿Comó se dice I used to walk every day? Don't let it blow! The clock is ticking! ¿Comó se dice I used to walk every day? Yo caminaba cada día. Yo camino cada día. Yo caminé cada día. Yo caminaré cada día.

Time's Up!

Answer A. Yo caminaba cada día. Next Question

¿Comó se dice I will have to study for my spanish test tomorrow. Don't let it blow! The clock is ticking! ¿Comó se dice I will have to study for my spanish test tomorrow. Yo tendré estudiar para mi examen de español mañana. Yo tiene estudiar para mi examen de español mañana. Yo tenía estudiar para mi examen de español mañana.

Time's Up!

Answer Yo tendré estudiar para mi examen de español mañana. Next Question

¿Comó se dice Don’t read it! The clock is ticking! Don't let it blow! ¿Comó se dice Don’t read it! No lo leas. No lo leo. No lo lee. No lo leen.

Time's Up!

Answer A. No lo leas Next Question

Translate the sentence “ Yo saqué muchas fotos”. Don't let it blow! The clock is ticking! Translate the sentence “ Yo saqué muchas fotos”. We took lots of pictures I was going to take lots of pictures. I will take lots of pictures. I took lots of pictures.

Time's Up!

D. I took lots of pictures. Answer D. I took lots of pictures. Next Question