Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

El verbo – IR- Sra. Medeles Herget Middle School Página 120 en el texto.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
En español IR significa “to go”
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Las Palabras Interrogativas
Ir a… Saying what you are going to do. When you talk about things you are planning to do in the future, you say what you are going to do. To talk about.
EL VERBO IR = TO GO.
IR - TO GO IR is another irregular verb. Its conjugation does not follow a regular pattern. It must be memorized:(
IR is an irregular verb. yovoynosotros vamos túvas ustedustedes élvaellosvan ellaellas.
The verb ir. Why is the verb ir special? It means to go. It is an irregular verb in all forms. You must use a (to) with the verb. If the place is masculine.
To say where you are going and to talk about the future
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
ANTE TODO The verb ir (to go) is irregular in the present tense.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
gustar with infinitives
Indirect Object Pronouns
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
4.1 Present tense of ir El verbo ir (to go) Asking and telling (to where) someone is going To ask: ¿Adónde + ir + subject ? To tell: Subject + ir + a +
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Talking about what people are going to do… Mrs. D.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR.
Simple future Ir + a + infinitive Ir = to go A = to Infinitive= verb not conjugated (bailar, caminar, correr)
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Español 1 Doctora Tartaglione
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Capítulo 3 Los pasatiempos Hobbies. ¿Cuándo vas al parque? todos los días los fines de la semana los lunes los martes los miércoles los jueves los viernes.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Ir + a + infinitive Going + infinitive (Know how to spell in all forms)
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Write out the following conversation in the correct order:
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
Las Preguntas (the questions) pg
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Transcripción de la presentación:

Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero

The verb IR A + INFINITIVE

Agenda Presentación de los objetivos y la agenda. Introduce the Verb IR ( to go). Talk about activities you like to do, with whom and how often. Actividad: 1 Escribir y hablar. 14 Hablar.¿Qué les gusta hacer? Closing Activity: Stamp

_____________________ is used to talk about where someone is going. Present tense of this verb. Heres how: ir togo IR yonosotros(as) tú usted él, ella ustedes, ellos(as) voy vas va vamos van

Use with the word to say that someone is going to a specific place. When is followed by the word they combine to form the contraction biblioteca. Los estudiantes gimnasio Im going to the library The students are going to the gym. _____________________________________ To ask where someone is going, use ¿ …? ¿Adónde vas? Where are you going? ir a a el, al. adónde Voy a la van al

Preguntas ¿Adónde vas? Voy a… (a +el= al) Ex: Voy al restaurante. (a+la= a la)Ex: Voy a la casa. ¿Adónde van? Vamos a… (a +el= al) Ex: Vamos al restaurante. (a+la= a la)Ex: Vamos a la casa.

Actividad 1: Escribir (copy the chart in you notebook) Hablar (practice with the person next to you)

Hablar: ¿Qué les gusta hacer?

Closing Activity I can: Ask what time an event starts Say what time an event ends

Día dos martes cinco de febrero

Esponja Write four sentences (in Spanish) about where you go and why. 1.Voy __________ para________

El Objectivo: I can say where I am going and why. I can say 3 events that I want to go to after school or on the weekends. I can understand what I read about events.

¿Adónde vas…?

Mi casa Yo

La casa de mi amigo/amiga Yo Mi amigo

Apuntes… Los eventos Un concierto- Un desfile- Un funeral- Una celebración- Una ceremonía- Una barbacoa- Una boda- Un servicio- Una fiesta (cumpleaños)- Un partido (de fútbol, de basquetbol)- El entrenamiento- Rebajas-

I can say 3 events that I want to go to after school or on the weekends. Después de la escuela- El fin de semana- Quiero ir a

Preguntas ¿A qué hora empieza (el concierto)? (El concierto) empieza a las… ¿A qué hora termina (el concierto)? (El concierto) termina a las… -Desde las… (from) -Hasta las… (until)

Writing Activity Your Spanish friend wants to throw your mutual friend a SURPRISE birthday party. He/she needs to know when you are available to get together to plan the party. Your friend asks you to in Spanish: Write what you are doing EVERY day this week (Tuesday- Sunday) Include beginning and ending times

Stamps I can: say 3 places I go to in Spanish

Día tres miécoles seis de febrero

Write and say how often and with whom you like to do.

¿Adónde vas? cancion- listening 1 st time - How many times did they say adonde vas? 2 nd time- What other details did you understand- where, when, etc.?

Writing Activity You are ing a Spanish friend and he/she wants to know what teenagers do in America. them: 3 activities you are doing the next 2 weeks Where you are doing the activities When you are doing the activities (today, next Tuesday, etc.) Voy a = I am going to…/ I go to…

Reading activity Luis and Lorena, two Spanish friends you met online described what they do during the week. Read what they wrote and for both Luis and Lorena: Write the day of the week in English Write the activity in English Give handout to the student.

Stamps I can: Ask when an event is Tell when an event is

Día cinco jueves 7 de febrero

La meta de hoy Yo puedo (I can)......decir adonde voy durante mis ratos libres....tell where I go during my free time

La pregunta ¿ ¿A dónde vas en tu tiempo libre?

Yo puedo... invitar un amigo-a a un lugar o evento ¿Quieres ir conmigo a (al)…? Aceptar una invitación Sí, claro que sí. Rechazar una invitación No, no puedo porque...

Writing Activity ¿Adónde vas? ¿Qué vas a hacer? You have 2 days off this week! Write an to a Spanish-speaking pen-pal about what plans you and friends/family have for the long weekend. Be sure to include: 1.Who is going 2.What places they going to attend 3.What kind of things they are going to do there 4.When they are going (time, day, etc.) 5.Any other relevant information you can think of.

No puedo porque no tengo Tiempo. No puedo porque no tengo dinero. No puedo porque tengo que IR a ______. No puedo porque No me siento bien. Lo siento mucho. Ya tengo planes.

Viernes ocho de febrero Día cinco

Class Project 50 puntos

Did you get it??? (if not…practice at classzone.com)