Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero
The verb IR A + INFINITIVE
Agenda Presentación de los objetivos y la agenda. Introduce the Verb IR ( to go). Talk about activities you like to do, with whom and how often. Actividad: 1 Escribir y hablar. 14 Hablar.¿Qué les gusta hacer? Closing Activity: Stamp
_____________________ is used to talk about where someone is going. Present tense of this verb. Heres how: ir togo IR yonosotros(as) tú usted él, ella ustedes, ellos(as) voy vas va vamos van
Use with the word to say that someone is going to a specific place. When is followed by the word they combine to form the contraction biblioteca. Los estudiantes gimnasio Im going to the library The students are going to the gym. _____________________________________ To ask where someone is going, use ¿ …? ¿Adónde vas? Where are you going? ir a a el, al. adónde Voy a la van al
Preguntas ¿Adónde vas? Voy a… (a +el= al) Ex: Voy al restaurante. (a+la= a la)Ex: Voy a la casa. ¿Adónde van? Vamos a… (a +el= al) Ex: Vamos al restaurante. (a+la= a la)Ex: Vamos a la casa.
Actividad 1: Escribir (copy the chart in you notebook) Hablar (practice with the person next to you)
Hablar: ¿Qué les gusta hacer?
Closing Activity I can: Ask what time an event starts Say what time an event ends
Día dos martes cinco de febrero
Esponja Write four sentences (in Spanish) about where you go and why. 1.Voy __________ para________
El Objectivo: I can say where I am going and why. I can say 3 events that I want to go to after school or on the weekends. I can understand what I read about events.
¿Adónde vas…?
Mi casa Yo
La casa de mi amigo/amiga Yo Mi amigo
Apuntes… Los eventos Un concierto- Un desfile- Un funeral- Una celebración- Una ceremonía- Una barbacoa- Una boda- Un servicio- Una fiesta (cumpleaños)- Un partido (de fútbol, de basquetbol)- El entrenamiento- Rebajas-
I can say 3 events that I want to go to after school or on the weekends. Después de la escuela- El fin de semana- Quiero ir a
Preguntas ¿A qué hora empieza (el concierto)? (El concierto) empieza a las… ¿A qué hora termina (el concierto)? (El concierto) termina a las… -Desde las… (from) -Hasta las… (until)
Writing Activity Your Spanish friend wants to throw your mutual friend a SURPRISE birthday party. He/she needs to know when you are available to get together to plan the party. Your friend asks you to in Spanish: Write what you are doing EVERY day this week (Tuesday- Sunday) Include beginning and ending times
Stamps I can: say 3 places I go to in Spanish
Día tres miécoles seis de febrero
Write and say how often and with whom you like to do.
¿Adónde vas? cancion- listening 1 st time - How many times did they say adonde vas? 2 nd time- What other details did you understand- where, when, etc.?
Writing Activity You are ing a Spanish friend and he/she wants to know what teenagers do in America. them: 3 activities you are doing the next 2 weeks Where you are doing the activities When you are doing the activities (today, next Tuesday, etc.) Voy a = I am going to…/ I go to…
Reading activity Luis and Lorena, two Spanish friends you met online described what they do during the week. Read what they wrote and for both Luis and Lorena: Write the day of the week in English Write the activity in English Give handout to the student.
Stamps I can: Ask when an event is Tell when an event is
Día cinco jueves 7 de febrero
La meta de hoy Yo puedo (I can)......decir adonde voy durante mis ratos libres....tell where I go during my free time
La pregunta ¿ ¿A dónde vas en tu tiempo libre?
Yo puedo... invitar un amigo-a a un lugar o evento ¿Quieres ir conmigo a (al)…? Aceptar una invitación Sí, claro que sí. Rechazar una invitación No, no puedo porque...
Writing Activity ¿Adónde vas? ¿Qué vas a hacer? You have 2 days off this week! Write an to a Spanish-speaking pen-pal about what plans you and friends/family have for the long weekend. Be sure to include: 1.Who is going 2.What places they going to attend 3.What kind of things they are going to do there 4.When they are going (time, day, etc.) 5.Any other relevant information you can think of.
No puedo porque no tengo Tiempo. No puedo porque no tengo dinero. No puedo porque tengo que IR a ______. No puedo porque No me siento bien. Lo siento mucho. Ya tengo planes.
Viernes ocho de febrero Día cinco
Class Project 50 puntos
Did you get it??? (if not…practice at classzone.com)