Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Partes del Cuerpo The Parts of the Body.
Advertisements

By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Copyright © 2006 MES-English.com
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
Los Colores ¡En español!.
Algunos objetos básicos y los colores
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Doler (ue) Tells what hurts.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
¡LOS COLORES!.
Gender/Definite and Indefinite Articles. Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Calentamiento ¿De dónde es tu padre/madre? Escribe tres colores en español… ¿Cómo se llama tu profesor/a de inglés/matemáticas?
Los pronombres posesivos The possessives pronouns and adjectives
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Los Adjetivos Posesivos
Día 57-NS & NM el 8 de noviembre Horario regular
LOS COLORES.
Todo acerca de mí All about me.
Para Empezar P. 9.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
End of Year Oral Assessment
Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 67—español 1 El 30 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Día número 64—español 1 El 18 de noviembre Horario Regular
First Grade Dual High Frequency Words
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
Body El cuerpo.
Preparación Hoy es martes , 20 de septiembre de 2016 Today is Tuesday, September 20 , 2016 DUE NOW: Write in Spanish the 12 months or the year with and.
Día 58-NS & NM el 9 de noviembre Horario regular
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Partes del Cuerpo.
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Las partes del cuerpo.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Para Empezar - Vocab. II What time is it? ¿Qué hora es?
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Escriban en sus Apuntes
Vocabulario La clase y colores.
Articles and possessives
Día número 76 Español 1—Acelerado
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Para Empezar P. 9 – el cuerpo p. 9.
Articles and possessives
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Día 56-NS el 7 de noviembre Horario regular
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Click anywhere to begin
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Día número 68—español 1 El 1º de diciembre Horario Regular
Transcripción de la presentación:

Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |    Continuous effort - not strength or intelligence - is the key to unlocking our potential. Winston Churchill

You can be successful, one step at a time! LEER EL BOLETÍN You can be successful, one step at a time!

STUDY for the Final Exams How to say the date in Spanish—Remember the correct order is different. How to greet people in the morning, afternoon or night How to introduce yourself and ask for person’s name How to tell your age and ask for person’s age How to describe yourself (personality and physically) How to tell where you live How to tell what the weather is like where you live How to compare the weather during different seasons How to tell what you like and don’t like to do in general or during the different seasons. Why? How to say what school you go to/ attend How to tell what classes you have and when; which are your favorite How to tell how many (best) friends you have How to describe your friends (personality and physically) Tell what you do after school / on weekends / with whom How to end a conversation smoothly STUDY for the Final Exams

REPASO DE los ADJETIVOS POSESIVOS—Traduce oralmente: I have my homework. You have your paper. He has his pencils. She has her test. You polite have your project. We don’t have our backpacks (mochila). They don’t have their car. You guys don’t have your book. Tengo MI tarea. Tienes TU papel. Tiene SUS lápices. Ella tiene SU examen. Usted tiene SU proyecto. No tenemos NUESTRAS mochilaS. No tienen SU carro. Ustedes no tienen SU libro. STUDY NOTES for possessive adjs on Nov 17th TONIGHT if you still don’t know them. REMEMBER that they agree with the noun that FOLLOWS, not the subject.

Me duele(n) = ___ is (are) hurting me El 29 de noviembre Pg B APUNTES #8: Las partes del cuerpo y los colores COPIA en inglés y en español. The body= el cuerpo Head = la cabeza Eye = el ojo Nose = la nariz Mouth = la boca Arm = el brazo Hand = la mano Finger = el dedo Stomach = el estómago Leg = la pierna Foot = el pie Face = la cara Teeth = los dientes Nail = la uña The colors= los colores: Red = rojo Orange = anaranjado Yellow = amarillo Green = verde Blue = azul Purple = morado Black = negro Brown = café / marrón White = blanco Grey = gris Pink = rosado Me duele(n) = ___ is (are) hurting me ¡Espero que te mejores! I hope you get better!

Practica el vocabulario con tu compañero ahora: The body= el cuerpo Head= la cabeza Eye = el ojo Nose = la nariz Mouth = la boca Arm = el brazo Hand = la mano Finger = el dedo Stomach= el estómago Leg = la pierna Foot = el pie Face = la cara Teeth = los dientes Nail = la uña The colors=Los Colores: Red = rojo Orange = anaranjado Yellow= amarillo Green = verde Blue = azul Purple = morado Black = negro Brown = café / marrón White = blanco Grey = gris Pink = rosado Me duele(n) ___ = ___ is (are) hurting me ¡Espero que te mejores! I hope you get better! Estudia el vocabulario esta noche:

El 29 de noviembre Pg C ACT #7: Repaso—Poss Adjs, Ser, Adjs TRADUCE: My teeth are white. His face is blue. Her feet are purple. Our eyes are brown. You guys’ mouth is pink. Their nose is red.

El 29 de noviembre Pg C ACT #7: Repaso—Poss Adjs, Ser, Adjs TRADUCE: My teeth are white. Mis dientes son blancos. 2. His face is blue. Su cara es azul. 3. Her feet are purple. Sus pies son morados. 4. Our eyes are brown. Nuestros ojos son cafés/marrones. 5. You guys’ mouth is pink. Su boca es rosada. 6. Their nose is red. Su nariz es roja.

Estudia el vocabulario y los apuntes esta noche. DISTRIBUIR Voc para el verbo Gustar + los Pasatiempos—Pg D ENSEÑARLES como doblar el papel para crear una guía de vocabulario. Estudia el vocabulario y los apuntes esta noche.