Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Advertisements

El verbo tener—to have Cap. 1A, pág. 15.
Libro de Realidades 1 – p ME GUSTA – I like to… Libro de Realidades 1 – p
Vocabulario Capítulo preliminar.
¿Cómo te sientes? How do you feel?. Ways to ask how you are feeling: ¿Cómo te sientes? How do you feel ¿Qué pasa? Whats happening? ¿Qué te duele?What.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Usar GUSTAR. ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué te gusta hacer? (What do you like to do?)
Classroom Expressions
El verbo gustar. The verb gustar is used to talk about things that you or someone else likes to do. Gustar translates to ____ is pleasing to me in English.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Capítulo 3 Sección 2. En la ciudad – In the city  las oficinas de  el café internet  el quiosco de  el supermercado  la fábrica  el hospital  La.
COMMON PHRASES in the classroom
Capítulo 3-2 Vocabulario
The verb “ser” To be.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
El español en clase. By Hayley F 8p.
Capítulo 3.2 Vocab Made By: Kelsi. Las oficinas de… The offices of..
Repaso de vocabulario 2 Asking for and giving directions.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Vocab Talking about chores.. Debes… Debes + verb in the infinitive= you should _____________________ Debes limpiar el baño.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Frases Útiles Useful Phrases
Lección Preliminar Vocabulario
Study all slides Estudia todas las páginas
Page 233 The verb poder.
Before you start, please download the app
CLASS COMMANDS AND PHRASES
En la ciudad de Santo Domingo…
Expressing likes in Spanish
Para conversar: Vocabulario
Getting to know you more!
Things a student might say
Expressing likes and dislikes.
A hacer preguntas en español
Repaso para prueba points.
Hoy es _____ el ____ de ______.
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
El subjuntivo después de conjunciones adverbiales
Unidad 3: Somos estudiantes
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Review of IR A + Infintivie
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
¿Qué quieres beber?.
STEM CHANGING VERBS.
Page 233 The verb poder.
Espanol Jeopardia.
¿Cómo estás?.
Cap 1 Vocab 1A Expressing likes and dislikes
EXPRESATE 2 Capítulo 3.
A: Do you know if there is a supermarket around here?
voy vas va van vamos vais
The verbs Poder & Dormir
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyect. Cap1 Cap3 Cap4.
CAPÍTULO 4 PRIMER PASO OPINIONS.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
El Restaurante Parte 1. El cliente.
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
Let’s talk Step 1. What activities can you do in Cusco? Write a list Step 2. Imagine you and your friend have just arrived in Cusco and are going to spend.
INFINITIVE VERBS PHRASES
TENER = to have yo tengo “I have” tú tienes “you have” él, ella, usted tiene “he, she has” nosotros tenemos “we have”
Question Words.
Me falta/n… Me trae… Restaurant 5B.
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Transcripción de la presentación:

Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification

Entonces, lo que tengo que hacer es… Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification Entonces, lo que tengo que hacer es…

Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification Otra vez, por favor.

¿Puede repetir lo que dijo ud.? Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification ¿Puede repetir lo que dijo ud.?

Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification

Entonces, lo que tengo que hacer es… Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification Entonces, lo que tengo que hacer es… So, what I have to do is…

Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification Otra vez, por favor. One more time/again, please.

¿Puede repetir lo que dijo? Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification ¿Puede repetir lo que dijo? Can you please repeat what you said?

Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification

Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification Otra vez, por favor. One more time/again, please.

¿Puede repetir lo que dijo? Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification ¿Puede repetir lo que dijo? Can you please repeat what you said?

Entonces, lo que tengo que hacer es… Cap 3 Vocab 2b Asking for clarification Entonces, lo que tengo que hacer es… So, what I have to do is…